וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באיזו זכות יגידו לנו לא להתקרב לילדים?": שחקני ליגת העל מתקוממים

ההחלטה לחייב בבידוד כדי להחזיר את הליגה, הרגיזה שחקנים רבים: "איך יאכפו את זה? מי יידע אם ירדתי למכולת או שאני בסלון עם הילדים? לא יכול להיות שמכריחים אותנו בלי לשאול לפני". גורם במנהלת: "אם שחקן מסוים חושש, לא יכפו עליו לשחק"

צילום מסך

בווידאו: פרופ' גרוטו מכריז שהספורט הקבוצתי לא ישוב בחצי השנה הקרובה

ההחלטה להכניס את שחקני ליגת העל לבידוד עד תום העונה מקוממת שחקנים רבים וההערכה היא שבקבוצות רבות שחקנים יודיעו שאינם מתכוונים לחתום על המסמך המחייב אותם בבידוד. כבר בשעה האחרונה החלו בקבוצות הוואטסאפ של המועדונים השונים התקוממויות נגד העניין ושחקנים רבים הודיעו שלא יחתמו על חזרה לאימונים תחת התנאי הזה. "לא יכול להיות שיחייבו אותנו להיכנס לבידוד. מה ההבדל ביני לבין אשתי שהולכת וחוזרת מהעבודה? מה שונה שחקן כדורגל מאנשים אחרים?", תהה שחקן באחת מקבוצות הפלייאוף התחתון.

הדבר העיקרי שמרתיח את השחקנים זה שאף אחד במנהלת או במשרדים הממשלתיים לא ביקש לדון עם נציגות של השחקנים על נושא זה לפני ההחלטה. "לא יכול להיות שמכריחים אותנו למשהו כל כך רציני בלי בכלל לשאול אותנו", אמר שחקן בכיר בליגת העל.

שחקני הפועל תל אביב. לילך וייס רוזנברג
כולם יסכימו לחזור? שחקני הפועל תל אביב/לילך וייס רוזנברג

כמה מהבעיות העיקריות שהעלו השחקנים בשיחות פנימיות הן שלשחקנים רבים ישנם עסקים מחוץ לתחום הכדורגל, ובידוד שלהם יפגע בעסקים שנפגעו גם כך בחודשיים האחרונים. הסיבה המורכבת יותר היא העובדה שלכמה וכמה שחקנים בליגת העל יש נשים שנמצאות בשלבי הריון שונים ואם השחקנים יוכרחו להימנע גם ממגע וקרבה לבני המשפחה השחקנים הודיעו חד משמעית שלא יסכימו לתנאי זה. "באיזו זכות יגידו לנו לא להתקרב לילדים שלנו או לנשים שלנו מבלי שאנחנו חולים?", תהה שחקן באחת הקבוצות הגדולות בארץ. "מצד אחד אם מחייבים אותנו לדבר כזה ברור שלא נסכים, ומצד שני אם מסכימים שנראה את בני המשפחה אז למה אסור לנו לצאת? הרי הם ימשיכו ללכת לגנים ולעיסוקים שלהם".

אם לא די בכך, חלק מהשחקנים כבר משוכנעים שהתנאי לא ימומש גם על ידי חלק מאלו שיחתמו על המסמך. "איך אפשר לאכוף את זה?", שאל שחקן בקבוצה מהפלייאוף העליון. "הרי אף אחד לא ישים עלינו איכון של שב"כ, במיוחד אם אנחנו לא חולים, אז מי יידע אם ירדתי למכולת או הלכתי לחברים או משפחה, ובטח ובטח אם הייתי בסלון עם הילדים או לבד בחדר?".

שחקן בקבוצה בכירה אמר היום: "מה זה בידוד ביתי? מבני משפחה ברור שאף אחד לא יבודד את עצמו, אבל מה עם דברים בסיסיים של להוריד את הילד, ללכת לקניות? בן אדם שחי לבד לא יכול להיות סגור חודשיים סגור. גם הזרים ישתגעו מזה, גם ככה קשה להם". שחקן אחר הוסיף: "נקווה שדברים ישתנו ככל שיעבור הזמן, שההחלטות לא סופיות. שחקנים גם ככה עצבניים בבית ולא שקטים, זה לא טוב לאימונים ולא למשחקים, אם כל המדינה משתחררת, והשופטים וכל יני אנשים שיהיו מעורבים באימונים ומשחקים לא בבידוד, אז כמה זה שווה? עוד שבוע כל הילדים כבר בגנים ובית ספר, מה הטעם בלבודד אותנו?".

ניקולס לב מנהלת ליגת העל. מנהלת הליגה, צילום מסך
שאלות רבות בישיבה מחר/צילום מסך, מנהלת הליגה

יצוין כי במנהלת יעבירו הוראה חד משמעית לקבוצות ששחקן שלא מוכן להתאמן עם מגע ולקחת חלק בפעילות, יהיה אסור לפגוע בו בכל צורה כלשהי והמועדון יחויב להמשיך ולשלם את שכרו. "משמעות הבידוד הביתי היא להיות בבית, בבידוד מיתר בני המשפחה", מסר גורם במנהלת. "אם שחקן מסוים חושש לחזור לפעילות מלאה, לא יכפו עליו לחזור לשחק".

גם בקרב ראשי המועדונים יש תהיות רבות. במסמך שהעבירו במנהלת לראשי המועדונים נכתב: "אנו יודעים שיש מאות שאלות. אנו נמצאים בעיצומן של גיבוש כלל ההנחיות". מחר צפויה ישיבת מנהלת עם ראשי המועדונים באמצעות תוכנת הזום ושם יימסרו כל הפרטים. "ברור שיהיה קשה לחייב את השחקנים להיכנס לבידוד" אמר בכיר באחד המועדונים המובילים בארץ "יותר מזה יהיה קשה לחייב אנשי צוות ואנשי צוות רפואי לעשות את זה. ההנחיות צריכות להיות ברורות וחשוב מזה ריאליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully