וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: אחרי הסרטון השערורייתי, הרטה השעתה את סלומון קאלו

החלוץ הוותיק תיעד את עצמו ואת חבריו מצפצפים על חוקי ההיגיינה באימון ועורר סערה בגרמניה. ממשלת ספרד אישרה חזרה לאימונים

צילום מסך

בווידאו: תחרות "חיובים" ב-NBA

כדורגל

* הליגה הספרדית הודיעה רשמית: אחרי אישור ממשרד הבריאות הספרדי, הקבוצות יחזרו לאימונים במהלך השבוע. המטרה המשותפת של כל הקבוצות היא לחדש את העונה ביוני ולסיים אותה בקיץ.

* סלומון קאלו, חלוץ הרטה ברלין בהווה וצ'לסי בעבר, הושעה על ידי המועדון. השנהבי הוותיק הסעיר את גרמניה בעקבות סרטון שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו, שבו הוא נראה מפר בצורה גסה את הוראות ההיגיינה באימון הקבוצה. בסרטון, שנמחק כעבור זמן קצר בעקבות התגובות הנזעמות, נראה קאלו מחלק כיפים לחבריו, לוחץ ידיים לאנשי צוות של המועדון, ומתפרץ לבדיקת קורונה של אחד מחבריו לקבוצה, "רק כדי לעשות קצת צחוקים".

כאמור, הסרטון גרם לסערה בבונדסליגה, שעדיין מתכננת להיפתח מחדש באמצע החודש למרות תמרורי האזהרה. היום דווח בתקשורת המקומית ששבעה שחקנים נוספים נמצאו חיוביים לקורונה, אחרי ששניים משחקני קלן חלו גם כן. "הסרטון הזה הוא ההוכחה שהכדורגל לא צריך לחזור בקרוב. אין שום סיכוי שהכדורגלנים ישמרו על ההוראות", נכתב ב"בילד".

חלק מהסרטון של קאלו

* על פי "אס", ממשלת ספרד מתכוונת להגביל את ההוצאות העתידיות של שמונת המועדונים שנעזרו ב-ERTE, תוכנית הסיוע הכלכלי הממשלתית בימי הקורונה. בין שמונה הקבוצות נכללות גם ברצלונה ואתלטיקו מדריד, שעשויות להיות מוגבלות ביותר ביכולת שלהן לבצע רכישות בקיץ הקרוב. גם ולנסיה, סביליה, אלאבס, אספניול, גרנאדה ואוסאסונה בין הקבוצות שנהנו ממימון ממשלתי.

* אתלטיק בילבאו וריאל סוסיאדד, שתי פיינליסטיות גביע המלך, הגישו בקשה רשמית להתאחדות לדחות את המשחק עד שניתן יהיה לקיים אותו עם קהל. שני נשיאי הקבוצות הבאסקיות איחדו כוחות ופרסמו הצהרה משותפת, בה הם קראו לדחות את המשחק "מטעמים ברורים". בהנחה שהן לא יסכימו לשחק ללא קהל באופן סופי, ולנסיה המדורגת שביעית בליגה הספרדית עשויה להיות המרוויחה העיקרית ולזכות בכרטיס לליגה האירופית.

* ב"אס" חשפו מסמך פנימי של ברצלונה, ובו מביע הצוות הרפואי חשש גדול מהחזרה למגרשים. על פי הערכות, צופים במועדון "בין חמש לעשר פציעות" במהלך החודש הראשון של הניסיון לחזור לשחק, וזה בתרחיש האופטימי ביותר. הבידוד הארוך יגרום לפיחות משמעותי בכושר הגופני של השחקנים, ואם מוסיפים לכך משחק כל 72 שעות, הרי שמדובר במכתון בטוח לפציעות. "זו הסערה המושלמת", קבע אחד מאנשי המועדון, מה גם שמזג האוויר החם לא יתרום. רוב הפציעות של ברצלונה העונה הגיעו בחודשי הקיץ - באוגוסט ובספטמבר, וליאונל מסי, למשל, נפצע באימון הראשון של העונה שעברה, מיד אחרי החזרה מפגרה.

* המנהל הספורטיבי של לאציו איגלי טארה טוען כי הממשלה האיטלקית לא יכולה למנוע מעונת הכדורגל להימשך: "זה לא התחום שלהם. אופ"א ופיפ"א אמרו שהליגות חייבות להסתיים. צריך לסיים את העונה גם כדי להבין איך ניתן יהיה לקיים את העונה הבאה". החדשות על חזרה לאימונים, סיפר, "גרמה לשחקנים לחגוג".

* נשיא לצ'ה סבריו סטיצ'י דמיאני השמיע דברים דומים: "הליגה מאוחדת - כולנו רוצים לחזור לשחק, זו הדרך היחידה להימנע מאסון כלכלי ושרשרת של שערוריות. אם התנאים מתאימים, צריך לחזור לשחק".

* דיבוק אוריגי, חלוצה הבלגי של ליברפול, התראיין בארצו וסיפר על המצב: "יש כאן אי ודאות באנגליה, אנחנו עדיין מתאמנים בבית. יש מועדונים שכבר פתחו את שעריהם, אבל לא אצלנו. ואין כאן עדיין אישור להתאמן אפילו בקבוצות קטנות כמו בגרמניה. יהיה כואב אם לא נזכה באליפות, אבל יש בחיים דברים שלא נמצאים בשליטתנו. הבריאות זה הדבר הכי חשוב כרגע".

* הוגו לוריס, שוערה של טוטנהאם וקפטן אלופת העולם צרפת, מתנגד לקיום משחקים ללא קהל. "זה יהיה מוזר אם זה יקרה, כדורגל הוא לא ספורט שמשחקים מול יציעים ריקים", אמר בריאיון ל"ל'אקיפ". "אין אותה אינטנסיביות כשאין קהל, זה לא אותו דבר. לא כך אני רואה את הכדורגל. הוא אמור לאחד, לאפשר לנו לחלוק את התחושות שלנו. אנחנו רוצים אצטדיונים מלאים, עם אווירה טובה ואוהדים".

עוד בוואלה!

מסרים סותרים באיטליה, באנגליה נערכים לקיום כל עונת 2020/21 ללא קהל

לכתבה המלאה
הוגו לוריס שוער טוטנהאם. רויטרס
"כדורגל לא משוחק מול יציעים ריקים". הוגו לוריס/רויטרס

כדורסל

* נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ', טען כי המדינה הגישה בקשה לארח את טורנירי סיום העונה של היורוליג והיורוקאפ: "אנחנו עובדים עם הכוכב האדום ופרטיזן כדי לארח את הטורנירים. נוכל לארח 3,000 איש בבלגרד ונובי סאד, שישתכנו במלונות שלנו". בינתיים, אובחנו ברסביה 9,464 חולים בקורונה, 193 אנשים מתו מהנגיף.

* למרות ההקלות, קבוצות הליגה הספרדית עדיין לא יכולות לחזור להתאמן. פרט למועדון אנדורה, שלא כפוף לחוקי הממשלה הספרדית, יתר הקבוצות יצטרכו להמתין עוד כמה ימים לגיבוש פרוטוקול החזרה לאימונים

ענפים נוספים

* דומיניק תים, הטניסאי האוסטרי המדורג 3 בעולם, לא חושב שהענף יחזור השנה. "אולי יהיו מדינות שבהן ניתן יהיה לשחק, אבל לכל השחקנים צריכה להיות אפשרות לעבור ממקום למקום בחופשיות, ואני לא מאמין שזה יקרה. נראה שיהיה קשה מאוד לכנס שחקנים מכל העולם במקום אחד. לדעתי, עדיף לחזור לשחק ב-2021 עם אליפות אוסטרליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully