וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכון לעכשיו: אין אישור להחזרת הזרים, ליגת העל בכדורסל לא צפויה לשוב

3.5.2020 / 20:12

במשרד הבריאות הבהירו למנהלת הליגה כי כניסת אזרחים זרים לישראל עדיין אסורה. אם האיסור יישאר, הליגה ככל הנראה לא תחודש. וזו לא הבעיה היחידה שעומדת על הפרק

חשבון הטוויטר של מכבי תל אביב בכדורסל

האם עונת 2019/20 בליגת העל בכדורסל תחזור לפעילות? במנהלת הליגה יחכו לתוצאות ישיבת הממשלה שאמורה לאשר את חזרת הספורט המקצועני ללא קהל ב-17 למאי, ולאחר מכן יקוו להמשך אישור התוכנית שהוגשה על ידם למשרד הבריאות על מנת לצאת לדרך עם חידוש העונה.

למרות שנראה כי המדינה תיתן אור ירוק להחזרת הליגה, לא מעט מוקשים עומדים עד שנזכה לראות את הליגה הבכירה בישראל יוצאת לדרך, או כפי שהגדיר זאת היום (ראשון) חבר דירקטוריון בכיר: "אישור של המדינה לתוכנית וערבויות של משרד הספורט לכסף שאמורים לקבל מהטוטו וערוץ הספורט, זה דילוג מעל משוכה ראשונה בריצת מכשולים". עם זאת, במנהלת הליגה מחויבים להחזרת הליגה, ואם יינתן האישור, יעשו את מירב המאמצים על מנת לשוב ולשחק.

אז מה עלול להכשיל את החזרת הליגה? קודם כל, הנושא הכספי. במנהלת מקווים שמשרד הספורט אכן ייתן את הגיבוי להחזרה, ויעביר אותם לצד הלוגיסטי המסובך. מדובר בסכום של 12 מיליון שקל, ועוד 2-3 מיליון שקל על הפסדים מאי עריכת הפיינל פור.

ג'יימס פלדין שחקן הפועל ירושלים מול סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
לאט לאט. פלדין מול ווילבקין/דני מרון

נושא נוסף שעומד על הפרק הוא החזרת הזרים ושיכונם בארץ לקראת בידוד. "יש שחקנים זרים שלא יחזרו, שלא יהיה ספק בכך", העריך אחד מאנשי הליגה. "עם זאת, אסור להפיל את הליגה אם חלק מהקבוצות לא ישיבו חלק מהזרים. אם זאת תהיה מגיפה של ממש, נהיה בבעיה". למרות זאת, גם כאן במנהלת מאמינים שיוכלו לעבור את המכשולים הבירוקרטיים ולהטיס את הזרים בחזרה לארץ. בקבוצות סיפרו כי לפחות מחצית ממועדוני הליגה השכירו את דירות השחקנים, והם לא יוכלו לשוב אליהן: "זה עוד עניין לוגיסטי כלכלי שלא לוקחים בחשבון מראש".

במשרד הבריאות העבירו היום מסר לראשי מנהלת ליגת העל כי הנושא היחיד שעומד במחלוקת כדי לאשר את מתווה החזרת הכדורסל הוא החזרת השחקנים הזרים ארצה. בשלב הזה אין אישור הכנסת אזרחים זרים לישראל, ולא ברור מתי המצב ישתנה. אם המציאות הזו תישאר גם אחרי ישיבת הממשלה, ליגת העל בכדורסל לא תוכל להתחדש עם השחקנים הזרים של הקבוצות, שמהווים כ-40 אחוזים משחקני הסגל ברחבי הליגה, ולכן ככל הנראה לא תחודש.

חלק מקבוצות הליגה ידרשו שכל קבוצה תגיע להסכם מול השחקנים שלה על גובה הקיצוץ בשכרם, לפני הטסת הזרים ארצה והחזרת הקבוצות לפעילות. "בלי זה אין על מה לדבר", אומר יו"ר של קבוצה בליגת העל, "נפגענו כלכלית כאן, אין לנו סיכום עם השחקנים. נסכם איתם, נצא לדרך; לא נסכם איתם, לא תהיה ליגה".

הבעיה האחרונה היא בעיית מוטיבציה, אותה מאשרים ברוב קבוצות הליגה. "אין ספק, כבר במרץ היה רוב לסגור פה את העונה, אנשים כבר לא חושבים על העונה הזאת", מסכם אחד מבעלי הקבוצות. "יש קבוצות שלא יעשו את המאמץ המספיק, זה בטוח. הסיכוי להחזיר את העונה הוא עדיין נמוך מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • כדורסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully