וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול העונה בהולנד: "זו החרפה הכי גדולה בהיסטוריה של הכדורגל שלנו"

בגלל משבר הקורונה, להולנד לא תהיה אלופה לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה. אוטרכט פספסה את אירופה בשתי חזיתות ומאיימת בהליכים משפטיים, קאמבור לא עלתה למרות 11 הפרש: "יש פה חוסר צדק"

רויטרס

בווידאו: זלאטן איברהימוביץ' מתאמן עם האמרבי

לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, להולנד לא תהיה השנה אלופה בליגת הכדורגל הבכירה שלה. בכל העונות מאז הקמת הארדיביזיה ב-1956 הייתה זוכה, אלא שמשבר הקורונה מנע מ-2020 להמשיך את הרצף ובהתאם להוראת הממשלה שאסרה על קיום אירועי ספורט עד ספטמבר, הוחלט היום (שישי) לבטל את העונה. המשמעות: אייאקס לא זכתה באליפות למרות היותה בפסגה (מקדימה את אלקמאר בהפרש שערים) וגם הירידות והעליות הוקפאו.

באייאקס דווקא קיבלו בהבנה את ההחלטה. "כשחקנים ומאמנים, אנחנו רוצים לזכות בתואר על המגרש", אמר שוער העבר וחבר ההנהלה כיום, אדווין ואן דר סאר. "הובלנו לאורך כל העונה אז חבל שלא נוכל להיות אלופים, אבל לאור הסיטואציה בה אנו נמצאים, זה מתקבל על הדעת. יש נושאים חשובים יותר מכדורגל כרגע".

שחקני אייאקס חוגגים אליפות 2018/19. GettyImages
לא תהיה תמונה כזו ב-2020. שחקני אייאקס חוגגים אליפות בעונה שעברה/GettyImages

בהתאם להנחיות שקבעה השבוע אופ"א, הקבוצות יישלחו למפעלים האירופים על פי המיקום העכשווי בליגה: אייאקס תשחק בפלייאוף ליגת האלופות ואלקמאר בסיבוב המוקדמות השני של המפעל, פיינורד תהיה בשלב הבתים של הליגה האירופית, פ.ס.ו איינדהובן בסיבוב המוקדמות השלישי ואילו וילם II בסיבוב המוקדמות השני.

המאוכזבת הגדולה היא אוטרכט, שנמצאת במקום השישי ומפגרת אחרי וילם בשלוש נקודות בלבד עם משחק חסר, אבל לא תזכה להשלים אותו ורושמת החמצה כפולה שכן גם גמר הגביע שלה מול פיינורד (עוד הזדמנות להגיע לאירופה) לא ייערך. "התהליך זה לא מקובל עלינו", הודיעה אוטרכט רשמית. "לא נהסס לפנות לאופ"א ול-CAS. אם פיינורד קיבלה את הכרטיס על בסיס הליגה, אנחנו צריכים לקבל אותו בגלל גמר הגביע. ההחלטה לא ספורטיבית ואין דרך להצדיק אותה"

שחקני קאמבור. GettyImages
נגזלו. שחקני קאמבור/GettyImages

ומה בנוגע לעולות? דן האח ור.ק.ס ואלווייק שהיו מתחת לקו האדום, ניצלו מירידה, בעוד קאמבור שהובילה ב-11 נקודות בפסגת ליגת המשנה פספסה יחד עם דה חראפשחאפ חזרה לליגה הבכירה, כאשר ההצעה להגדלת הליגה ל-20 קבוצות נפסלה.

יאן דה יונג, מאמנה של קאמבור, תקף: "זו החרפה הכי גדולה בהיסטוריה של הכדורגל ההולנדי. אני תמיד מנסה למצוא את הטוב באנשים ובהחלטות שלהם, אבל פה הם לא ראויים לזה. אופ"א לצדנו, המועדונים תמכו בנו ואנחנו מובילים ב-11 נקודות, אז אני לא מבין מה קרה. אופ"א ביקשה לקבל החלטות הוגנות, וזה לא המקרה". הבוס ארד דה חראף הודיע כי הוא עשוי לנקוט בצעדים משפטיים: "נבחן את האפשרויות, אני פשוט לא מבין את זה. זו מכה אדירה מבחינתנו, ההבדלים בין הליגות הם עצומים. בליגה הראשונה היינו מקבלים הרבה יותר כסף, ואנחנו בתהליך של בניית אצטדיון חדש. זה נלקח מאיתנו, יש פה חוסר צדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully