וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובינסון, שאק ו"המשחק המסריח": 26 שנה לערב 71 הנקודות של האדמירל

אוניל הצעיר היה מלך הסלים, אבל במחזור הסיום קיבל האדמירל סיוע מחבריו ומשחקני הקליפרס, שבר שיאים בצורה מגוחכת וזכה בתואר האישי. המספרים, הכעס, העונש והתגובה של שאקיל

צילום מסך

בווידאו: כך מעבירים שחקני ה-NBA את הבידוד

24 באפריל 1994. העונה הסדירה של ליגת ה-NBA הגיעה לערב הסיום, ובמחזור האחרון נאבקו דייויד רובינסון מסן אנטוניו ספרס ושאקיל אוניל מאורלנדו מג'יק על תואר מלך הסלים של העונה. שאק אמר שהתואר הזה לא מזיז לו, וסיפק יום עבודה שגרתי של 32 נקודות ו-22 ריבאונדים מול ניו ג'רזי נטס. נראה היה שזה יספיק לו עם יתרון של 0.6 בממוצע העונתי, אלא שהמתחרה שלו הפציץ לא פחות מ-71 נקודות בחוץ על הראש של הקליפרס והפך לשחקן הספרס השני אי פעם שמסיים כמלך הסלים.

הקודם היה ג'ורג' גארווין, ששיא הנקודות שלו למשחק אחד בסן אנטוניו עמד על 63 והחזיק מעמד מ-1978. רובינסון שבר גם את השיא הזה, בערב בו כל הקבוצה עבדה למענו וגם היריבה לא עשתה יותר מדי בשביל למנוע ממנו לעבור את שיא הקריירה הקודם שלו ב-19 נקודות. כך, אוניל הצעיר, בעונתו השנייה בליגה, סיים בפיגור של 0.5 נקודות - 29.3 שלו לעומת 29.8 של האדמירל.

דייויד רובינסון במדי סן אנטוניו ספרס לפני שאקיל אוניל במדי אורלנדו מג'יק 1993. AP
עקף ברגע האחרון. דייויד רובינסון לפני שאקיל אוניל/AP

"הסתכלתי על לוח התוצאות, ראיתי את המספר 71 ואמרתי לעצמי: וואו, אלוהים! זה לא ייאמן", התרגש רובינסון בסיום המשחק בו ניצחה קבוצתו 97:112 את הקליפרס. הסנטר שיחק 44 דקות באותו ערב, קלע ב-63.4 אחוזים מהשדה (26 מ-41) וגם הוסיף 14 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. קליעות העונשין שלו (18) והזריקות מהקו (25) היוו גם הם שיאי מועדון, כשקיבל את הכדור גם כאשר נשמר על ידי שניים או שלושה שחקנים. "הקבוצה שלי הייתה מאחוריי כל העונה, החברים תמיד דחפו אותי להישגים אישיים. כמנהיג, אני תמיד מנסה לנצח, אבל הערב הם ממש רצו שאזרוק. הם חיפשו אותי כמעט בכל הזדמנות מרגע שהמשחק התחיל", סיפר רובינסון בתום המשחק בו קלע את כל 18 הנקודות הראשונות, ואף אחד מחבריו לא סיים אפילו עם 10!

קרדיט נוסף מצדו מגיע למאמן ג'ון לוקאס, שהורה לשחקניו לבצע עבירות מהירות בדקה האחרונה ולשלוח את יריביהם לקו, חרף העובדה כי הספרס הובילו ביותר מ-20 נקודות. כך רובינסון קיבל עוד זמן משחק והוסיף שבע נקודות למאזנו ב-59 השניות האחרונות, כשבכל הרבע הרביעי היו לו 28. "הם שמו את המשחק ללעג", האשים מאמן אורלנדו בריאן היל כאשר שמע מה קרה בלוס אנג'לס. "גם אנחנו רצינו ששאקיל יזכה בתואר, אבל לא נהגנו בצורה כזו מגוחכת". שאק עצמו לקח את זה פחות קשה: "זה אומר שהוא חשב עליי. הם שיחקו רק בשבילו. גם אני הייתי קולע 70 נקודות אם הייתי מנסה לזרוק בכל פעם שנגעתי בכדור".

דומיניק ווילקינס, אז במדי הקליפרס, כעס על חבריו: "אכזבה זה בלשון המעטה. אין לי דבר נגד דייויד, הוא שחקן גדול, אבל איך לעזאזל מישהו קולע עלינו 71 נקודות? זה מגוחך. עזרנו לו להגיע למספר הזה. מעולם לא ראיתי דבר כזה, אני אומר לכם את האמת". האדמירל הגיב: "היי, הם ממש לא נתנו לי להגיע ל-71 נקודות. הם היו עצבניים וקיללו אותי. הם אמרו: 'אין סיכוי שניתן לך להשיג את התואר הזה'".

שאקיל אוניל במדי אורלנדו מג'יק. Anton Want, GettyImages
"הוא בטח חשב עליי". שאקיל אוניל באורלנדו/GettyImages, Anton Want

רובינסון הפך אז לשחקן הראשון מאז דייויד תומפסון ב-1978 שחוצה את רף 70 הנקודות במשחק אחד, ובזמנו היה הרביעי בסך הכול שעושה את זה (לפני תומפסון היו גם ווילט צ'מברליין ואלג'ין ביילור). לצערו, בכל הסיבוב הראשון בפלייאוף מול יוטה ג'אז הוא קלע מעט יותר (80) והספרס הודחו עם הפסד 3:1 בסדרה, אבל עד הפרישה ב-2003 הספיק לקבל את טים דאנקן כשותף ולזכות בשתי אליפויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully