וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: בוטלה העונה בהולנד, אייאקס לא תוכתר כאלופה

בהתאם להוראות הממשלה, ההתאחדות ההולנדית לא תחדש את הליגה והודיעה על הקפאת הירידות. ישראל תקבל חצי מיליון דולר מפיפ"א

רויטרס

כדורגל

* לאחר הודעת הממשלה כי לא ניתן יהיה לקיים אירועי ספורט עד ספטמבר, התאחדות הכדורגל ההולנדית החליטה הערב (שישי) כי אייאקס, שניצבת בראש טבלת הליגה הבכירה בזכות הפרש שערים טוב מזה של אלקמאר, לא תזכה באליפות. כמו כן, הוקפאו הירידות והעליות מהליגה השנייה. למפעלי אופ"א יישלחו הקבוצות על פי המיקום העכשווי בליגה: אייאקס תשחק בפלייאוף ליגת האלופות ואלקמאר בסיבוב המוקדמות השני של המפעל, פיינורד תהיה בשלב הבתים של הליגה האירופית, פ.ס.ו איינדהובן בסיבוב המוקדמות השלישי ואילו וילם II בסיבוב המוקדמות השני.

* פיפ"א הודיעה כי תעניק מענקים ל-211 המדינות החברות בארגון כדי לסייע במאבק בקורונה. כל התאחדות תקבל בימים הקרובים 500 אלף דולר, כשסך הכול הקצתה פיפ"א לדבר 150 מיליון דולר. "המגיפה העולמית מאלצת את כל קהילת הכדורגל להתמודד עם אתגרים לא פשוטים, וזו חובתה של פיפ"א לנקוט באמצעים הדרושים ולעזור כלכלית. זהו צעד ראשון בתוכנית החירום הפיננסית שלנו", נכתב בהודעה מטעם ג'אני אינפנטינו.

* ראש עיריית ליברפול, סטיב רות'רהאם, קורא להקים ועדת חקירה שתבדוק האם למשחק ליגת האלופות בין ליברפול לאתלטיקו מדריד, יש קשר להתפרצות החריפה של נגיף הקורונה בעיר. המשחק התקיים ב-11 במרץ, כשבבירת ספרד כבר החלו להתגלות מקרים של הדבקה, אבל באנגליה עדיין לא נאסרה כניסת קהל לאירועים. "אם אנשים נדבקו בקורונה בגלל אירוע ספורט שאנחנו מאמינים שלא היה צריך להתקיים, ובכן, זה סקנדל", אמר רות'רהאם ל-BBC, "צריך לחקור האם ההגעה של 3,000 אוהדים של אתלטיקו גרמה להתפרצות להתגבר. יש באירופה 'ערים חמות' ומדריד היא אחת מהן".

* נגיף הקורונה התפשט בחדר ההלבשה של אספניול מהר מאוד עוד לפני הכניסה לסגרים ובידודים ולפחות 12 שחקנים ואנשי צוות נדבקו. בינתיים רובם החלימו וחזרו לאימוני הזום של הקבוצה, אבל הם רחוקים מאוד מלהיות במצב אופטימלי - מה שמציב סימן שאלה לגבי הכשירות שלהם אם וכאשר הליגה הספרדית תחזור לפעילות. הקשר אוסקר מלנדו סיפר: "השחקנים שהיו חולים הרבה יותר עייפים מהשאר באימוני הווידאו שלנו. לוקח להם הרבה זמן להתאושש מתרגילים, ייקח להם עוד הרבה זמן לחזור להיות 100 אחוז מבחינה פיזית".

* כדורגלן העבר ההולנדי, הנק אוברחור, מת אתמול בגיל 75 אחרי שחלה בנגיף הקורונה. אוברחור התחיל את הקריירה בגו אהד איגלס, אבל אחרי שנתיים עבר לדה חראפשחאפ בה שיחק במשחק 14 עונות והפך לאחד מהסמלים הגדולים שלה.

אוסקר מלנדו שחקן אספניול. רויטרס
"השחקנים שהיו חולים מתקשים להתאושש מהתרגולים". מלנדו/רויטרס

כדורסל

* שטפן הולץ, העומד בראש הבונדסליגה הגרמנית בכדורסל, אמר ל"ספורטבאזר": "המטרה שלנו היא להשלים את העונה. במצב האידיאלי, נסיים את העונה הסדירה ונקיים כמה משחקי פלייאוף. לשחק ללא קהל זה נזק כלכלי, אבל כדי להבטיח את הישרדות המועדונים עלינו לחזור לשחק".

ענפים נוספים

* טורניר הרולאן גארוס נדחה בשבוע נוסף, אחרי הדחייה המשמעותית עליה הוכרז לפני כחמישה שבועות. הגרנד סלאם הפריזאי היה אמור להיפתח ב-24 במאי ונדחה ל-20 בספטמבר. היום הוחלט להזיז אותו קדימה בשבוע נוסף והוא ייצא לדרך ב-27 בספטמבר - אם לא תהיה דחייה נוספת.

* הטניסאית קרלה סוארס נבארו, שבשיאה דורגה במקום ה-6 בעולם והיום מדורגת 68, מתנדבת מדי יום במרכז חלוקת אוכל לנזקקים בלאס פלמאס. "כל מחווה קטנה היא מעשה גדול. מי שיכול, שיעזור לאלו שזקוקים לזה", אמר הספרדיה בת ה-31.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully