וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "אולי אמשיך לייעץ, אולי אהיה ג'נרל מנג'ר באירופה"

מאמן מכבי תל אביב לשעבר העניק ריאיון נרחב ובו התייחס בין היתר לתקופתו בקליבלנד, הזכיה ביורוליג, החוויה בניקס ומשבר הקורונה

חשבון הטוויטר של מכבי תל אביב בכדורסל

בווידאו: שיחת חג של שחקני מכבי תל אביב בכדורסל בזום

לאחר שסיים את דרכו כיועץ בניו יורק ניקס, התפנה דיוויד בלאט לדבר עם אתר "יורוהופס" על הקריירה שעברה עליו, ועל מה שעוד נותר ממנה. "אני עובד על הרבה דברים שקשורים בדיפלומטיה מחוץ לספורט", סיפר. "אני גם מתכנן להעביר הרצאות אימון באינטרנט ואולי גם קצת דברים בטלוויזיה. אולי גם אמשיך במסלול שהתחלתי עם הניקס, של ייעוץ. אולי גם יקרה משהו בתחום של ניהול, אולי ג'נרל מנג'ר, בעיקר באירופה, אבל אני לא יודע אם זה יקרה".

בלאט הקדיש חלק נרחב מהריאיון כדי להיזכר ברכבת ההרים שעבר כמאמן קליבלנד: "כשהגעתי, הקבוצה לא היתה אמורה להתחרות על אליפות, זו היתה אמורה להיות קבוצה לבנייה. כל זה השתנה מהר מאוד כשהצלחנו להחזיר את לברון ולהביא את קווין לאב, ופתאום הפכנו למועמדת לאליפות. עדיין צריך היה לעבור תהליך. קבוצות חדשות בדרך כלל לא זוכות באליפות בעונה הראשונה. כן הצלחנו לשחק את הכדורסל הכי טוב שלנו בפלייאוף, וכמובן שבגמר היינו ללא קיירי אירווינג וקווין לאב הפצועים, מה שהפך אותו לקשה מאוד. ועדיין הסדרה היתה תחרותית".

במהלך עונתו השנייה החלום של בלאט נקטע. "בעונה שלאחר מכן, לפחות עד שעזבתי, היינו במקום הראשון במזרח, בעמדה מצוינת שוב להגיע לגמר, והקבוצה הזו בסופו של דבר זכתה באליפות. מה שלמדתי מחוויות ה-NBA היא שהמשחק שם שונה מאוד מזה האירופי, ושהמשחק שמחוץ למשחק הרבה יותר חשוב מאשר באירופה. זה דרש ממני יכולות אימון אחרות. נאלצתי לבצע שינויים בפילוסופיה שלי. במבט לאחור, זה כנראה לא היה הדבר הטוב ביותר עבורי מבחינה אישית, אבל מבחינת המועדון, סיפקתי קבוצה מנצחת.

"מבחינתי הכל בסדר, זו היתה חוויה נהדרת ואני לא מצטער עליה. אני יכול להסתכל ולהגיד שהיתה לי ההזדמנות לאמן כמה מהשחקנים הטובים בעולם, הייתי בגמר NBA ויש לי גם טבעת, כך שלא הכל רע".

על חזרתו ל-NBA, הפעם על תקן יועץ בניו יורק, סיפר: "זה לא היה הדבר הכי חשוב בקריירה שלי, אבל זו כן היתה דרך נחמדה להישאר בכדורסל לאחר שהייתי צריך לפרוש מאימון, למרבה הצער. מצבי הפיזי הבהיר לי שזה הצעד הנכון עבורי. זה לא שרציתי להפסיק לאמן, אבל חשוב יותר להיות בריא. זה היה מאוד מעניין ומאוד מספק".

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם לברון ג'יימס. רויטרס
שינויים בפילוסופיה. בלאט עם לברון/רויטרס

על תואר היורוליג הבלתי נשכח עם מכבי תל אביב ב-2014 אמר המאמן: "תחילת העונה לא היתה מצוינת, אבל באמצע מצאנו את הדרך שלנו והתחברנו. זה תהליך נורמלי. אנשים שוכחים איך עונה אמורה להיראות. העניין הוא איך אתה מסיים ולא איך אתה מתחיל. אחת הטעויות הכי גדולות שקבוצות עושות היא שהן שמות את המטרה הסופית לפני המחויבות ולפני התהליך. אתה חייב שדברים יהיו מסודרים כדי להגיע לרמה אליה אתה צריך להגיע. הקבוצה ההיא עברה תהליך של גדילה והתפתחות ומבחינתי, זו תמיד היתה הדרך הנכונה. השנה ההיא הוכיחה זאת".

בלאט נשאל על קריירת האימון שלו באופן כללי והשיב: "הייתי בר מזל לגור במקומות שונים, לפגוש אנשים נהדרים, לחלוק רעיונות וידע, והכי חשוב - חברויות. מבחינתי, כדורסל הוא דרך לתקשר דרך גבולות, ללא פחד. אני בר מזל שגרתי בשש מדינות שונות, שחוויות תרבויות שונות ויצרתי מערכות יחסים שיחזיקו מעמד לנצח".

כעת עולם הכדורסל מושבת, אולם בלאט מאמין שניתן יהיה ללמוד דברים או שניים ממשבר הקורונה: "החדשות הן לא סביב מלחמה, עימותים או חוסר הסכמה, אלא סביב עבודה יחד, סביב לעזור אחד לשני, להקריב אחד בשביל השני. אני חושב שלעתים, מהמצבים הקשים ביותר אפשר ליצור דברים דומים".

מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט. ניב אהרונסון
בדיוק כמו שהוא אוהב. בלאט ב-2014/ניב אהרונסון

לשאלה האם לדעתו ניתן יהיה להמשיך את עונת ה-NBA ואת עונת היורוליג אמר המאמן: "כמובן, אבל אסור לחזור מהר מדי. אם צריך להקריב את העונה בטווח הקצר, צריך לעשות את זה. ספורט, באופן כללי, הוא אחד הכוחות שמניעים את החברה. אם זה אומר שלא נשחק כל השנה, זה מה יש. אם זה אומר שנחכה עד יולי או אוגוסט, זה מה יש. הדבר החשוב כרגע הוא הבריאות של האנשים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully