וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשגארת' בייל אמלל את ישראל: חמש שנים לתבוסה 3:0 מול ויילס

כוכב ריאל מדריד עשה ככל העולה על רוחו בחיפה, איתן טיבי היה הגיבור הטרגי והפעם גם ביבי לא עזר. תזכורת לערב שהחזיר את הנבחרת לפרופורציות

בסרטון: ספורטאים ישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד/מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: הספורטאים הישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד

"אני חייב להודות, היו המון רחשים מסביב לפני המשחק. הרחשים האלה השפיעו לא רק עליי, אלא על כל הנבחרת. אנשים חשבו שיש כאן איזה אתגר מסוים, שאפשר להשיג משהו... יצאנו מפרופורציות. עד היום לא הגענו לטורניר גדול, אז הדיבורים היו מיותרים. וזה השפיע".

את הדברים הללו אמר איתן טיבי בראיון לוואלה! ספורט בספטמבר 2015, לפני משחק החוץ מול ויילס וכמעט חצי שנה אחרי המשחק הביתי בחיפה ב-28 במרץ 2015, בו היה הגיבור הטרגי של נבחרת ישראל בקרב על פסגת בית ב' במוקדמות היורו. היום, לפני חמש שנים.

גארת' בייל שחקן נבחרת ויילס (שמאל) מול איתן טיבי שחקן נבחרת ישראל. אדריאן הרבשטיין
הערב שהחזיר אותנו לפרופורציות. גארת' בייל מול איתן טיבי/אדריאן הרבשטיין

למי ששכח את תחושות האופוריה לפני אותו משחק, הנה תזכורת קטנה. ישראל הייתה אז מוליכת בית ב' במוקדמות היורו, עם מאזן מושלם של 9 מ-9, ורצתה לעשות היסטוריה עם ניצחון רביעי ברציפות. הנבחרת הקודמת שביקרה באצטדיון בחיפה הייתה בוסניה, שהוכתה שוק על ירך במשחק הכי גדול של קדנציית אלי גוטמן. גילי ורמוט, עומר דמארי וערן זהבי קבעו 0:3 מרשים בנובמבר 2014, ומאז היו אלה ארבעה חודשים של שכרון חושים מבחינת אנשי הנבחרת.

למרות העיסוק הרב בהשארתו של אלירן עטר מחוץ לסגל, האווירה הייתה אופטימית מתמיד. בנבחרת דיברו על "גוטמן החדש", ליאור רפאלוב הגיע כקונצנזוס מבלגיה ולפני המשחק גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשבוע לאחר הניצחון בבחירות, ירד לחדר ההלבשה כדי לתמוך בשחקנים.

אלא שבחודש מרץ 2015, ישראל הייתה בתפקיד בוסניה.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל בשיחה עם בנימין נתניהו ראש הממשלה. ההתאחדות לכדורגל בישראל,
בניגוד לבוסניה, הפעם גם הביקור שלו לא עזר. בנימין נתניהו עם אלי גוטמן לפני המשחק/ההתאחדות לכדורגל בישראל

על העתיד לבוא בישרה כנראה המבוכה שלפני המשחק, כאשר ביציעים חולקו חוברות למשחק של ישראל נגד בלגיה, שנערך בכלל בטדי שלושה ימים לאחר מכן. על כר הדשא, ויילס נראתה לפרקים כמו בלגיה. גוטמן התעקש על ההרכב שחגג מול בוסניה, ושילם על כך ביוקר. טיבי היה אבוד במרכז ההגנה, נתן לגארת' בייל לקפוץ מעליו ולבשל לארון ראמזי, ביצע את העבירה שהובילה לשער השני ואז הכשיל את בייל פעם נוספת והורחק. כוכב ריאל מדריד, במחצית שנייה בלתי נשכחת מבחינתו, הכניע פעמיים את אופיר מרציאנו והכריז בסיום: "זו התצוגה הכי טובה שאני זוכר מנבחרת ויילס".

"המאמן שלכם על הפנים, איך הוא לא שמר אישית את בייל?", תהה שחקן העבר ג'ון הארטסון לאחר המשחק, כשהאורחים התרגשו מהיכולת המרשימה של הכוכב ש"אמלל את ישראל" ומההתעלות הקבוצתית במפגש אותו המאמן כריס קולמן הגדיר עם הנחתה בישראל כ"משחק החשוב ביותר של ויילס מאז פלייאוף העלייה ליורו 2004". קולמן ושחקניו אכן הגיעו ליורו והרשימו גם בו, כל הדרך עד לחצי הגמר, שם נעצרו על ידי פורטוגל.

ביברס נאתכו שחקן נבחרת ישראל (ימין) מול ארון ראמזי שחקן נבחרת ויילס, שרן ייני, ליאור רפאלוב, עומרי בן הרוש. ברני ארדוב
ומי זוכר את ה-9 מ-9 שלפני המשחק? שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים ב-28 במרץ 2015/ברני ארדוב

ישראל, לעומת זאת, חזרה לסורה עם האשמות הדדיות, ביקורות מכיוון ההתאחדות על המאמן גוטמן ("קולמן עשה לו בית ספר"), חיפוש שעירים לעזאזל וכן הלאה. הנבחרת צברה ארבע נקודות בלבד מאז אותו ערב (0:4 ביתי על אנדורה ותיקו מאופס בקרדיף) וסיימה במקום הרביעי בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully