וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוקות של קשטן והמספרת של קייסי: מחזור ליגת העל לפני 20 שנה

הכדורגל הישראלי מושבת בגלל הקורונה, אז חזרנו אל אמצע מרץ 2000 כדי להיזכר בשישייה, חמישיות, בניון, נמני וזוהר. 29 שערים במחזור ה-29

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בווידאו: הגרלת חצי גמר גביע המדינה

שלב הפלייאוף של ליגת העל אמור היה לצאת לדרך היום (שבת) עם משחק אחד בפלייאוף העליון (שנדחה בשבוע) ושלושה בפלייאוף התחתון. משבר הקורונה העולמי שינה את התוכניות גם אצלנו, ובלית ברירה אין אלא להתפרק קצת על הנוסטלגיה. אז חזרנו 20 שנה לאחור, לתקופה המקבילה באמצע חודש מרץ בשנת 2000: המחזור ה-29 שסיפק שישייה אחת, שתי חמישיות וסך הכול 29 שערים.

המאמן דרור קשטן עם סלים טועמה פיני בלילי. יוסי ציפקיס
זיכרונות מעונת הדאבל. דרור קשטן עם שחקניו מאותה עונה/יוסי ציפקיס

מכבי פתח תקוה - מכבי הרצליה 1:0

אז עוד שיחקו בליגה הראשונה גם בימי שישי, ואת המחזור הוציא לדרך ב-17 במרץ המפגש באצטדיון האורווה. אלון אופיר פגש את אחת האקסיות שלו והכריע את המשחק עבור קבוצת התחתית בדקה ה-67 עם שערו השני באותה עונה. מכבי הרצליה ירדה בסיום העונה, מכבי פתח תקוה סיימה רביעית והציגה את מלך השערים אסי טובי (27 כיבושים).

הפועל פתח תקוה - הפועל תל אביב 3:0

חמישה ימים אחרי משחק העונה מול מכבי חיפה שהסתיים ב-1:1, המוליכה והאלופה שבדרך פירקה ללא בעיות את המדורגת שלישית, שהייתה עולה לפסגה לו הייתה מנצחת בביתה. אבל תינוקות קשטן לא השאירו לשחקנים של ניר לוין כל סיכוי. רפי כהן תפס אוויר וראה את כפיר אודי נוגח לרשת החשופה בדקה ה-12, ושמונה דקות לאחר מכן הדף רע לעבר עומרי אפק שכבש את השני. השוער עוד עצר פנדל של שמעון גרשון, אבל פיני בלילי חתם ניצחון גדול בדקת הסיום ושמר על שתי נקודות היתרון של הפועל תל אביב במקום הראשון.

מכבי חיפה - הפועל ירושלים 0:6

הירוקים השיגו נקמה בקבוצה שהדהימה אותם בסיבוב הראשון (1:2). את מסכת השערים פתח ואסילי איבנוב בכדור חופשי בדקה ה-23, כשרפי כהן (החלוץ הפעם) הכפיל את היתרון לפני ההפסקה. יוסי בניון בישל בדקה ה-49 לאדורם קייסי שהכניע במספרת את אלכסנדר סאריץ', רפי כהן השלים צמד מבישול שני של סרגיי קלשצ'נקו, והמולדבי חתם עם שני שערים משלו עבור סגנית האלופה שבדרך. הפועל ירושלים סיימה במקום האחרון עם 24 נקודות בלבד ומאז לא חזרה לליגה הבכירה, עד הפירוק העכשווי.

אדורם קייסי מכבי חיפה. ברני ארדוב
מספרת נקמה. אדורם קייסי/ברני ארדוב

מכבי תל אביב - עירוני ראשון לציון 1:5

לא עונה שהצהובים ירצו לזכור, אבל לפחות במשחק הזה, לעיני 2,500 צופים בלבד באצטדיון רמת גן, הם חגגו. אבי נמני כבש צמד, כפיר אדרי, אלכסנדר קוסירין וגיא צרפתי הוסיפו, ובצד השני רק פנדל של אודי כבודי המתיק מעט את הגלולה עבור אלישע לוי.

בית"ר ירושלים - מכבי נתניה 3:2

אחרי 2:3 של בית"ר בנתניה במחזור ה-17, הגיעה הנקמה של המדורגת לפני אחרונה. הקרואטי דרקו ראיק סודר כיכב עם צמד יחד עם איציק זוהר שכבש בתווך, כשלבית"ר השווה זמנית יוסי אבוקסיס בפנדל וצימק לקראת הסיום אלון מזרחי. שלושה ימים לאחר מכן, נתניה שוב כבשה שלושה שערים לרשת בית"ר, אבל ויקטור פאצ'ה השווה ל-3:3 בדקה ה-115 של ההארכה והירושלמים ניצחו בפנדלים.

ג'ובאני רוסו שחקן הפועל חיפה לשעבר. AP
בין הכובשים של הפועל חיפה בחמישייה מול בני יהודה. ג'ובאני רוסי/AP

מ.ס. אשדוד - הפועל כפר סבא 1:1

הירוקים מהשרון הגיעו למגרש הי"א אחרי שמונה משחקים ללא ניצחון, מתוכם שש תוצאות תיקו, והוסיפו איקס שביעי שהשאיר אותם במקום ה-12 שמתחת לקו האדום, בו גם סיימו את העונה כיורדת השלישית. פיטר אמולה העלה את כפר סבא ליתרון בדקה ה-41, אבל אלון חזן השווה בפנדל בדקה ה-71 עבור המדורגת שמינית ששמרה על המיקום גם בסוף העונה.

הפועל חיפה - בני יהודה 0:5

ההפסד הכי גבוה בהיסטוריית המפגשים של המועדון משכונת התקווה עם האדומים מהכרמל. בני יהודה הגיעה למשחק ביום שני אחרי ניצחון על מכבי פתח תקוה, אבל האלופה היוצאת חגגה על חשבונה בקרית אליעזר. דוד אמסלם ואילן טל כבשו לפני ההפסקה, ולאחר מכן הצטרפו לחגיגה גם דמיטרי אוליאנוב, ג'ובאני רוסו ועופר טלקר. בסיום העונה ניצלה בני יהודה במחזור האחרון אחרי דרמה אדירה.

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully