וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטע לביא יוכל להשתתף במשחק העונה, איתי שכטר צפוי להיות כשיר

דיווחים חיים מבהלת הקורונה בספורט הישראלי: דחיית המחזור פעלה לטובת מכבי תל אביב ומכבי חיפה. איסור על טקס לחיצת הידיים

-

התפשטות נגיף הקורונה ממשיך לתת אותותיו על עולם הספורט בכלל, ועל הספורט הישראלי בפרט. אמש (רביעי) החליט משרד הבריאות על איסור התקהלות של למעלה מ-5,000 אנשים - מה שמעמיד בספק קיומם של משחקים רבים בישראל. במהלך היום צפויות להתכנס מנהלות ליגות העל בכדורגל ובכדורסל ולהחליט כיצד לנהוג בשבועות הקרובים.

השפעות הקורונה על הספורט הישראלי - מה קרה עד עכשיו?

- המשחק בין מכבי חיפה להפועל באר שבע ברבע גמר גביע המדינה נדחה

- המשחק בין הפועל ירושלים לפריסטרי בשמינית גמר ליגת האלופות בכדורסל נערך ללא קהל

- המשחק בין מכבי תל אביב לאנאדולו אפס ביורוליג נערך עם הגבלה של עד 5,000 צופים.

- המשחק של הפועל תל אביב נגד הפועל רעננה ברבע גמר גביע המדינה נערך עם הגבלה של עד 5,000 צופים

- המשחק בין בית"ר ירושלים למכבי פתח תקוה ברבע גמר גביע המדינה ייערך הערב עם הגבלה של עד 5,000 צופים

- אליפות ישראל במים פתוחים תיערך במתכונת מצומצמת ללא נבחרות צרפת, גרמניה אוסטריה וספרד.

יציעי הארנה לקראת המשחק של הפועל ירושלים נגד פריסטרי. ברני ארדוב
המראות הללו עשויים לחזור על עצמם בשבועות הקרובים. הארנה ריקה במשחק של הפועל ירושלים, אמש/ברני ארדוב

19:12: לאחר דיונים ממושכים של ראשי איגוד השחייה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות ושאר המשרדים הרלוונטיים, הוחלט כי תחרות הסבב האירופי ואליפות ישראל במים פתוחים אשר מתוכננת להתחיל מחר, אכן תיערך כמתוכנן באילת, תוך מניעת השתתפות של ארבע מהנבחרות המגיעות ממדינות אשר יש להיכנס לבידוד בהגעה מהן, קרי צרפת, גרמניה, אוסטריה וספרד.

14:39: מנהלת הליגות הודיעה על דחיית מחזור הפתיחה בליגת העל בכדורגל בשבוע ועל כך שמשחק הגביע בין מכבי חיפה להפועל באר שבע ייערך ביום שלישי. המשמעות היא שמשחק העונה בין הירוקים למכבי תל אביב יתקיים אחרי פגרת הנבחרת, בתחילת אפריל, ושנטע לביא וסאן מנחם יוכלו לשחק בו בגלל שיירצו את עונש ההרחקות שלהם מול הפועל תל אביב. גם מבחינת איתי שכטר מדובר בחדשות טובות: החלוץ אמור להיות כשיר עד ההתמודדות. (יניב טוכמן ושלמה וייס) לידיעה המלאה

14:22: יו"ר קבוצה בליגת העל בכדורסל אמר היום: "כולם ימשיכו פה לעבוד על כולם, עד שידבק פה ספורטאי. הליגות על זמן שאול, גם אם נשחק השבוע זה לא מבטיח כלום קדימה. לא הייתי מאשר לשחקנים שלי לשחק נגד מכבי תל אביב אם הם אמורים להיות בבידוד". (אור שקדי)

13:59: שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הנחתה את מנכ"ל משרדה לפעול כדי לוודא שכל גופי התרבות והספורט פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות כדי לשמור על בריאות הציבור, הספורטאים, והאמנים גם יחד, ולמנוע ככל שאפשר את התפשטות הנגיף. רגב הנחתה לקדם דיון בין שני המשרדים כדי לבחון דרכים לסייע לגופים לעמוד בהתחייבויות שלהם ככל שניתן, ולמנוע הישנות של מקרים כפי שקרה עם מכבי תל אביב, שפעלה בניגוד להנחיות משרד הבריאות. (אהרל'ה ויסברג)

איתי שכטר שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
יותר זמן להחלים. שכטר/דני מרון

12:47: במשרד הבריאות זועמים על מכבי תל אביב. על פי ההנחיות, שחקני ואנשי הקבוצה היו אמורים להיכנס אתמול לבידוד, אבל לא עשו זאת. במשרד הבריאות כתבו: "הפרה של הצו מהווה הפרה של החוק ועלולה לגרור נקיטת צעדי אכיפה נגד המפרים של הצו". (אהרל'ה ויסברג) לידיעה המלאה

11:42: בהתאחדות לכדורגל החליטו שכרגע אין מניעה מקיום משחקים של קבוצות מילדים ונוער, אבל הדגישו את האיסור על טקס לחיצת ידיים לפני משחקים. ועדת ליגה וגביע של ההתאחדות קבעה שמשחקי קבוצה שיש לה חמישה שחקנים ומעלה שנמצאים בבידוד, יידחו עד סיום תקופת הבידוד. (יניב טוכמן)

11:37: שופטי הכדורגל הונחו להימנע מטקס לחיצות ידיים במשחקים השונים. בהודעה שהועברה להם, נכתב: "בהתאם להנחיות הוועדה הרפואית של ההתאחדות, יש להימנע מטקס לחיצות ידיים במשחקים השונים. דהיינו, המנון ליגה (בליגת העל) ואז שחרור השחקנים לתחילת משחק וקפטנים להגרלה. בכל הליגות בהן אין המנון, יש לדלג על שלב לחיצות הידיים". (יניב טוכמן)

נטע לביא שחקן מכבי חיפה עם רועי קהת שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
מעכשיו בלי מגע/ברני ארדוב

10:30: נציגי מנהלת ליגת העל בכדורגל ונציגי המועדונים הגיעו לישיבת החירום. כרגע מסתמן שהמחזור הקרוב בכל מקרה יידחה. אם יוחלט לדחות גם את המחזור הבא, הפלייאוף העליון ייצא לדרך רק בתחילת אפריל. לידיעה המלאה

9:57: הפועל ירושלים אמורה לארח ביום ראשון את מכבי תל אביב, כשהצפי הוא ל-10,000 צופים, אבל כבר עכשיו ברור שלא ניתן יהיה לקיימו כסדרו. האדומים דוחפים לדחיית המשחק מכיוון שאין טעם בעריכתו ללא קהל, אך גישת הצהובים היא שלאור לוח הזמנים העמוס ביורוליג, יש להותירו במועד המקורי. דירקטוריון מנהלת הליגה בכדורסל יתכנס מחר כדי לדון בהיערכות להמשך. (אהרל'ה ויסברג)

6:51: גם מנהלת ליגת העל בכדורסל תתכנס במהלך היום כדי לדון בהשלכות איסור ההתקהלות של משרד הבריאות. עדיין לא ברור באיזו מתכונת יתקיים המשחק בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב ביום ראשון, אליו אמורים להגיע הרבה מעל 5,000 אוהדים.

6:45: מנהלת ליגת העל בכדורגל תקיים הבוקר דיון דחוף עם ראשי כל הקבוצות בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות. על הפרק: דחייה של שני המחזורים הראשונים של הפלייאוף העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully