וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין נתניהו: "מגנה את העובדה שמכבי תל אביב לא נשמעה להוראות"

5.3.2020 / 16:38

ראש הממשלה התייחס לעובדה שהקבוצה הפרה את צו הבידוד אחרי ששהתה בספרד: "אנחנו מעמידים בדרך זו הרבה אזרחים בסכנת הידבקות". המשחק מול הפועל ירושלים ייערך לעיני 9,000 צופים

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: נועה לוי

(עדכון ראשון: 9:33)

משחק העונה בליגת העל בכדורסל, בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב, ייערך כסדרו ביום ראשון. על אף ההגבלות החדשות שהטיל משרד הבריאות, ולפיהן לא יהיו כינוסים שיכללו יותר מ-5,000 משתתפים, אישר המשנה למנכ"ל המשרד פרופ' איתמר גרוטו את קיום האירוע לעיני 9,000 אוהדים.

הסיכום נעשה בתום ישיבה שנערכה היום (חמישי) אחר הצהריים בהשתתפות נציגי שתי הקבוצות וראשי מנהלת הליגה. "במהלך הפגישה עמדנו בקשר עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות וסוכם איתו על הפרדה של הקהל באולם, שמכיל 11 אלף צופים, עם ריווח והפרדה בין היציעים ובתוכם". לאוהדי מכבי תל אביב יסופקו 900 כרטיסים.

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה עם סנדי כהן במטוס. אתר רשמי מכבי תל אביב, אתר רשמי
אבדיה וסנדי כהן בטיסה/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי תל אביב

המנהלת ביטלה את ישיבת ההיערכות שנקבעה למחר. מכיוון שיתר המשחקים אינם חורגים ממגבלת 5,000 המשתתפים, הם ייערכו בינתיים כסדרם.

בינתיים עושים הצהובים את דרכם לבלגרד, לקראת משחק היורוליג מחר נגד הכוכב האדום, ונקטו בצעדים חריגים יחסית לפני ההמראה. מכבי הפרה צו בכך שלא נכנסה לבידוד, אף שחזרה מוולנסיה שבספרד לפני 12 ימים, ולכן הגיעה באוטובוס פרטי ומבודד עד פתח המטוס החכור מדרך צדדית, ובלי לעבור כלל בטרמינל, כשבמקביל עשרות האוהדים שהמריאו עימה הועלו גם כן למטוס. האלופה הישראלית, אגב, קיבלה אישור לטוס רק כשעה לפני ההמראה.

יאניס ספרופולוס מכבי תל אביב. אתר רשמי מכבי תל אביב, אתר רשמי
ספרופולוס בטיסה לבלגרד/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי תל אביב

על פי הנחיות משרד הבריאות, כל מי שחזר מספרד, צרפת, גרמניה, שוויץ או אוסטריה בשבועיים האחרונים מחויב בבידוד, גם רטרואקטיבית. מהסיבה הזו כעסו היום במשרד הבריאות על הצהובים, שהפרו את הצו שהוצא אתמול אחר הצהריים.

מי שעוד כעס על הצהובים הוא בנימין נתניהו ראש הממשלה שהוציא לגבי זה הודעה ובה נכתב: "יש לי הערכה גדולה מאוד למכבי תל אביב בכדורסל, אך אני מגנה את העובדה שהם לא נשמעו להוראות והפרו אותן. אנחנו מעמידים בדרך זו הרבה אזרחים בסכנה של הידבקות. כבדו את ההוראות."

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. דני מרון
דין מכבי תל אביב שונה מדין האזרח הפשוט?/דני מרון

ממשרד הבריאות נמסר היום (חמישי): "בהתאם להנחיות משרד הבריאות כל מי ששהה במדינות הקבועות בצו הבידוד ב-14 הימים האחרונים מחויב לשהות בבידוד. קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב לא הוחרגה מתחולת הצו ואם שחקניה שהו במדינה שהחוזרים ממנה מחויבים בבידוד, גם הם מחויבים לשהות בבידוד. הפרה של הצו מהווה הפרה של החוק ועלולה לגרור נקיטת צעדי אכיפה נגד המפרים של הצו".

גם בקרב האוהדים שורר כעס גדול בבוקר שאחרי משחקה של מכבי תל אביב מול אנאדולו אפס, אליו הגיעו כמה אלפי אוהדים בשל התחמקותם של הצהובים מלהודיע רשמית אם תותר כניסת קהל. הצעד השנוי במחלוקת של המועדון הצליח למנוע מהקבוצה לשחק מול יציעים ריקים לגמרי, ועם זאת לא לחרוג ממגבלת ההתכנסות של מעל 5,000 איש שהטיל משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully