וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל בהלת הקורונה: שני מחזורי הפתיחה של הפלייאוף העליון צפויים להידחות

4.3.2020 / 21:04

כל ראשי הקבוצות יגיעו לפגישה דחופה במנהלת, מחזורי הפלייאוף העליון צפויים להידחות עד אחרי פגרת הנבחרת. עדכונים שוטפים

צילום: יותם רונן ודוברות גבעת ברנר, עריכה: אסף דרורי

21:11: שני מחזורי הפלייאוף העליון הראשונים של ליגת העל צפויים להידחות. מחר בבוקר תקיים המנהלת ישיבה עם כל ראשי הקבוצות בעקבות סערת הקורונה וההנחיות החדשות של משרד הבריאות. קרוב לוודאי שקבוצות בפלייאוף העליון יבקשו לדחות את משחקיהן במחזורים ה-27 וה-28 עד אחרי פגרת הנבחרת שמגיעה לקראת סוף החודש עקב המשחק מול סקוטלנד. באשר לקבוצות הפלייאוף התחתון והליגה הלאומית, אין כרגע בעיה לקיים משחקים מאחר שאין בהם צפי ליותר מ-5,000 צופים.

20:03: בית"ר ירושלים הודיעה: אנחנו מתנגדים לקיום משחקים עם הגבלת קהל. על פי הודעת המועדון, הוא יעדיף אפילו דחייה של המשחק.

19:03: התאחדות הכדורמים האירופאית דחתה את משחקי מוקדמות האולימפיאדה לנשים המתוכננים להתקיים באיטליה בחודש מאי. נבחרת ישראל אמורה היתה לקחת חלק במשחקים.

18:52: קבוצות ליגת העל קיבלו בשעה האחרונה הודעות להגיע מחר ב-10:30 לדיון דחוף במנהלת הליגות באשר להשלכות התפרצות הקורונה. המנהלת תצטרך לקבל החלטות במהירות, שכן כבר בשבת מתוכננים להגיע כ-25 אלף צופים למשחק בין מכבי תל אביב להפועל חיפה. במנהלת יכריעו האם לקיים משחקים עם 5,000 צופים או לדחות אותם, עם כל ההשלכות הרחבות שעשויות להיות על המשך הליגה.

18:32: גם משחקים בליגת העל בכדורסל יידחו? על פי הודעת מנהלת הליגה, "דירקטוריון המנהלת יתכנס ביום שישי הקרוב על מנת לדון בהנחיות משרד הבריאות והיערכות מבחינת הקבוצות ולוח המשחקים בהתאם".

יציעי הארנה לקראת המשחק של הפועל ירושלים נגד פריסטרי. ברני ארדוב
נראה שזו רק ההתחלה. יציעי הארנה הערב, לקראת המשחק של הפועל ירושלים/ברני ארדוב

18:25: סופית: המשחק של מכבי תל אביב נגד אנאדולו אפס בהיכל יתקיים בדלתיים סגורות, ללא קהל. לידיעה המלאה

18:03: "בעקבות הנחיית משרד הבריאות ובהתאם להמלצות היחידה לספורט הישגי, איגוד ההתעמלות והוועד האולימפי בישראל החליט הצוות המקצועי של המתעמלת לינוי אשרם לשנות את התוכנית המקצועית שנבנתה ל-2020 ולא תצא לתחרויות הבאות ובכלל זה גרנד פרי מרבל", הודיעו בוועד האולימפי. "החלטה בדבר השתתפותה בתחרויות בהמשך תיעשה בתאום עם הגורמים הרלבנטיים ועל פי ההנחיות שיתקבלו".

17:58: בבית"ר ירושלים הודיעו כי בעקבות ההנחיות של משרד הבריאות, הוגבלה מכירת הכרטיסים למשחק נגד מכבי פתח תקוה מחר ל-5,000 איש.

17:51: הערכה: גם המשחק של מכבי תל אביב מול אנאדולו אפס יתקיים ללא קהל.

17:47: המשחק מול פריסטרי הערב יתקיים ללא קהל, כך הודיעו בהפועל ירושלים, כשעה וחצי לפני שריקת הפתיחה.

17:45: במנהלת הליגה הודיעו הערב: "על רקע ההתפתחויות האחרונות בכל הנוגע לנגיף הקורונה, לאור הנחיות משרד הבריאות ולאחר שיחה שנערכה בין יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוחלט לכנס מחר בבוקר ישיבת דירקטוריון על מנת לדון בסוגיית קיום משחקי ליגת העל. מיד בתום הישיבה תצא הודעה מסודרת לאוהדי כל הקבוצות בנוגע לאופן קיום המשחקים בליגת הבורסה לניירות ערך". יו"ר המנהלת, ארז כלפון, מסר: "אנחנו עוקבים מקרוב אחר כל התפתחות. נמשיך להיות בקשר רצוף עם הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ונפעל בהתאם להנחיות".

17:38: "בעקבות ההנחיות שהתקבלו בדקות האחרונות על ידי משרד הבריאות על איסור התקהלות מעל 5,000 אנשים ולאחר שיחה שנערכה בנושא עם מנכ"ל משרד הבריאות מר משה בר סימן טוב, אנו נאלצים להודיע על דחית משחק רבע גמר גביע המדינה בין קבוצות מכבי חיפה להפועל באר שבע שתוכנן להיערך הערב", הודיעו בהתאחדות לכדורגל. במכבי חיפה הבהירו: "אוהדים שרכשו כרטיסים, הכרטיס יהיה תקף במועד הבא שייקבע על ידי ההתאחדות לכדורגל".

17:33: בהפועל ירושלים הודיעו - "שלום לכולם, בשלב זה אנו מקיימים הערכת מצב והמשחק מתקיים כסדרו".

17:27: בהפועל רעננה טוענים: "המשחק הערב יתקיים כסדרו, כניסת קהל תוגבל ל-5,000 איש".

17:05: הפועל ירושלים ביטלה כ-200 הזמנות לקהילה שחילקה למשחק הערב נגד פריסטרי.

17:00: במכבי תל אביב מחכים להוראות רשמיות, ובינתיים עורכים התייעצויות כיצד לנהוג אם תינתן ההוראה על דחיה או קיום משחק ללא קהל.

עוד בוואלה!

כך משרד הבריאות עורר בהלה בקרב אוהדי מכבי תל אביב

לכתבה המלאה

16:51: במשרד הבריאות הודיעו כי איסור ההתקהלות של 5,000 איש כולל בתוכו משחקים. מרתון ירושלים, שאמור היה להיערך בהמשך החודש, בוטל. אם תוגבל הכניסה ל-5,000 איש בלבד במשחק הגביע שלה הערב, תבקש מכבי חיפה לדחות את ההתמודדות מול הפועל באר שבע.

16:30: שר הבריאות יעקב ליצמן אמר היום כי לא יתאפשרו כנסים של 5,000 אנשים ומעלה, זאת בשל החשש מהתרפצות נגיף הקורונה. "אנחנו לא נאפשר כנסים בינלאומיים בישראל", אמר ליצמן. "זה עולמי, יש מדינות שעובדים ועושים כל מני צעדים, יש מדינות שעדיין לא הפנימו עד כמה חמור המצב". עדיין לא ברור כיצד משפיעים הדברים על אירועי הספורט הצפויים בהמשך היום ובהמשך השבוע.

15:10: המחלקה הרפואית והוועדה הרפואית של ההתאחדות לכדורגל נמצאים בקשר מתמיד עם משרד הבריאות. נכון לשעה זאת, כל המשחקים של גביע המדינה והליגות השונות יתקיימו כמתוכנן.
ההתאחדות לכדורגל נמצאת בקשר רציף עם משרד הבריאות שמעדכן את הנחיותיו מעת לעת. (שלמה וייס)

15:05: חברת היכלי הספורט בשיתוף עם עיריית תל אביב ומשרד הבריאות יבצעו היום חיטוי באזור הבעייתי באיצטדיון. כרגע אין שום מניעה לפתוח את שער 8 בשבת. (יניב טוכמן)

תשובות לשאלות הבוערות

שאלה מספר 1: הייתי במשחק באצטדיון בלומפילד בתאריך 24.2, בין השעות 20:00-22:00 האם עלי להיכנס לבידוד?

תשובה: אם היית באצטדיון בשעות הללו ובשער 7-8, גוש 425, בין השורות 43-49 (כולל) מכיסאות 169-179 (כולל) התשובה היא כן, עליך להיכנס מיד לבידוד לתקופה של 14 ימים מלאים.

שאלה מספר 2: אם היית במשחק באצטדיון בלומפילד בתאריך 24.2. בין השעות המפורטות אך לא ישבתי במקומות המדוברים - האם אני צריך להיכנס לבידוד?

תשובה: לא. כרגע ההנחיות של משרד הבריאות קובעות כי רק מי שישב בשער 7-8, גוש 425, שורות 43-49 בכיסאות 169-179 ייכנס לבידוד. עם זאת, יש להמשיך להתעדכן בהנחיות משרד הבריאות וייתכן שינויים בהנחיות למי ששהה במשחק זה.

שאלה מספר 3: אחד מבני המשפחה שלי היה במשחק ואנו גרים יחד. האם אני צריך להיכנס לבידוד?

תשובה: המעגל הראשון הוא מי שהיה במשחק עצמו. אם לא היית במשחק באצטדיון בלומפילד בתאריך 24.2, בין השעות 20:00-22:00 , אינך צריך להיכנס לבידוד. (בועז אפרת)

אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
ימים לחוצים. אוהדי מכבי ת"א/דני מרון

מכבי חיפה מבהירה

14:40: בעקבות חשש גדול בקרב האוהדים, מכבי חיפה הודיעה לקראת משחק הקבוצה הערב מול הפועל באר שבע ברבע גמר המדינה (20:15, ספורט5): "כמה הבהרות בעקבות הפרסומים השונים ושאלותיכם:

1. בשלב זה, אין שום שינוי או הנחיה חדשה, בנוגע לקיום אירוע רב משתתפים בישראל. ומכאן המשחק הערב מתקיים. במקביל יצרנו קשר עם ראשי ההתאחדות לכדורגל, שמפעל הגביע באחריותה, הם עומדים בקשר עם משרד הבריאות וכל הנוגעים בדבר. אנו פועלים ונפעל בהתאם להנחיות ההתאחדות לכדורגל.

2. אנא הימנעו בבקשה מפרסומים שאינם מדויקים, בטח ובטח בעת שכזו, שהציבור הרחב ניזון מהמדיה המסורתית.

3. בנוגע לפרסום לפיו אוהדים רבים מבטלים כרטיסים למשחק הערב, עד כה ביקשו 17 אוהדים לבטל את הגעתם לערב".

מאוויס צ'יבוטה שחקן לודוגורץ, בדיקות קורונה. אתר רשמי לודוגורץ, אתר רשמי
בדיקות בכל העולם. צ'יבוטה בלודוגורץ/אתר רשמי, אתר רשמי לודוגורץ

מכבי תל אביב מחכה לעדכונים

12:56: מכבי תל אביב הודיעה: "לאחר שמשרד הבריאות פרסם את ההודעה בנוגע לחולה שנכח בדרבי ב-24.2 החל המועדון בבירור הנושא והשלכותיו אל מול משרד הבריאות, מנהלת הליגות וחברת היכלי הספורט. ברגע שהתמונה תתבהר ויהיה ברשותינו מידע נוסף - נעדכן".

12:44: אחרי ההודעה ששלחה לבידוד אלפי אנשים, משרד הבריאות מבהיר כי רק חלק מיושבי שער 8 בבלומפילד בדרבי צריכים להיכנס ל-14 ימי בידוד מחשש להידבקות בנגיף הקורונה:
האזורים הם:
שער 7-8,
גוש 425,
בין השורות 43-49 כולל,
בכל השורות בכיסאות 169-179, כולל.
שאר השוהים אינם נדרשים להיכנס לבידוד".

12:12: משרד הבריאות הודיע: אדם שנדבק בנגיף הקורונה היה בדרבי התל אביבי ב-24 בפברואר. כל מי שהיה באיצטדיון בלומפילד במשחק הכדורגל וישב בשער 8 מתבקש להכנס לבידוד ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully