וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מבהיר: אוהדים שישבו באזורים ספציפיים בדרבי התל אביבי צריכים להיכנס לבידוד

4.3.2020 / 14:05

לאחר שנער שנדבק בנגיף הקורונה נכח במשחק בבלומפילד ב-24 בפברואר: מי שישב בין שורות 43 עד 49 ובין הכיסאות 169 עד 179 בשערים 8-7 יידרש להיכנס לבידוד ל-14 יום. שאלות רבות בעקבות ההודעה: מה משמעות ההחלטה, כמה אנשים באמת נדבקו ואיך תגיב הקבוצה

צילום: יותם רונן ודוברות גבעת ברנר, עריכה: אסף דרורי

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) כי חלק מהאוהדים שהיו בשער 8 בבלומפילד בדרבי התל אביבי שנערך ב-24 בפברואר (המשחק שבו מכבי תל אביב גברה 0:3 על הפועל תל אביב) צריכים להיכנס לבידוד מחשש להידבקות בנגיף הקורונה. בתחילה הודיע משרד הבריאות כי כל מי שהיה בשער 8 צריך להיכנס לבידוד, ולאחר מכן יצאה הבהרה שצמצמה את האזור המסוכן.

על פי ההודעה, "הנער החולה מהיישוב אירוס, הלומד בבית ספר אזורי ברנר ועבד בחנות הפיראט האדום באור יהודה, נמצא בבידוד ביתי החל מיום שבת ה-29 בפברואר.

"להלן המקומות והתאריכים בהן נכח המחייבים את האנשים שהיו בקרבתו להכנס לבידוד:

1. חנות הפיראט האדום בימים 23-26/2 בשעות 16:30-21:00

2. ביה"ס איזורי ברנר בתאריכים 24-26/2 

3. איצטדיון בלומפילד שער 8 ביום ב' ה-24/2 בשעות 20:00-22:00.

"כל תלמידי ביה"ס אזורי ברנר, כולל מורים, אנשי צוות וצוות ההסעות שהיו במגע עם הילד, מתבקשים להכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד הטלפוני.

"להלן מקומות הישיבה בבלומפילד אשר יושביהם נדרשים להיכנס ל-14 ימים בידוד בית מאז המשחק:
שער 7-8,
גוש 425,
בין השורות 43-49 כולל,
בכל השורות, בכיסאות 169-179 כולל.
שאר השוהים אינם נדרשים להיכנס לבידוד".

ההודעה האחרונה היא הבהרה להודעה מוקדמת שבה נטען כי "כל מי שהיה באיצטדיון בלומפילד במשחק הכדורגל וישב בשער 8 מתבקש להכנס לבידוד ולדווח על כך באתר משרד הבריאות".

אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
אוהדי מכבי תל אביב בדרבי/דני מרון

כעת עולה השאלה היא מה המשמעות של ההחלטה. המבחן בשטח יהיה כבר ביום שבת במשחק של מכבי תל אביב מול הפועל חיפה שהיה אמור למלא את שער 8 בקרוב ל-5,000 איש בגלל השעה המוקדמת ומזג האוויר הנוח, מאבק האליפות שנמשך והעובדה שבשבוע האחרון מכבי תל אביב מכרה לשער הזה מאות חבילות של מיני מנוי למשחקי הפלייאוף העליון.

השאלה המסקרנת היא האם משרד הבריאות ייתן לחברת היכלי הספורט המנהלת את איצטדיון בלומפילד ולמכבי תל אביב עצמה הנחייה לסגור את שער 8 למחזיקי מנוי לשער 8 כדי שאנשים לא יפרו את הוראת הבידוד וייכנסו ליציע. גם אם במקום יבצעו ריסוס ביממה הקרובה על מנת לחטא את היציע, לא ברור כיצד יבחרו לנהוג במשרד הבריאות נוכח האפשרות שאנשים לא יישמעו להוראת הבידוד ויגיעו בכל זאת למשחק.

עוד בוואלה!

הלחץ בבית, המסכות והתחושה ברחוב: גל מקל על החיים בצל הקורונה באיטליה

לכתבה המלאה

אגב, כבר הערב ייערך בבלומפילד משחק רבע גנר הגביע של הפועל תל אביב מול הפועל רעננה וקרוב לוודאי שמי שתיכנן לשבת בשער 8, יימנע מכך.

מכבי תל אביב הודיעה: "לאחר שמשרד הבריאות פרסם את ההודעה בנוגע לחולה שנכח בדרבי ב-24.2 החל המועדון בבירור הנושא והשלכותיו אל מול משרד הבריאות, מנהלת הליגות וחברת היכלי הספורט. ברגע שהתמונה תתבהר ויהיה ברשותינו מידע נוסף - נעדכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully