וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ בבית, המסכות והתחושה ברחוב: גל מקל על החיים בצל הקורונה באיטליה

4.3.2020 / 12:00

קפטן נבחרת ישראל חוגג יום הולדת לבדו ומספר בשיחה מרג'ו אמיליה: "חששתי לפני שחזרתי, ובשדה התעופה נדרשתי למדוד חום, אבל מכאן המצב נראה פחות גרוע. אין פאניקה, והיחס לנגיף הוא כמו לשפעת חריפה. אני מקווה שהמשפחה תוכל להצטרף אליי בקרוב"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

התפשטות נגיף הקורונה ברחבי אירופה מורגשת עד כה בעיקר באיטליה. בעוד מספר הנדבקים הגיע ל-2,260, מספר הקורבנות עלה הבוקר (רביעי) ל-80 וקרוב ל-1,000 אנשים נמצאים בבידוד, כרבע מילדי המדינה נשארים בבית בגלל ביטול הלימודים בשישה מחוזות. השפעות התופעה ניכרות, איך לא, גם בעולם הספורט המקצועני.

משחק היורוליג בין אולימפיה מילאנו לריאל מדריד נערך אמש מאחורי דלתיים סגורות, בדומה למפגש היורוקאפ בין ברשיה לוונציה. וירטוס בולוניה לא הורשתה לנחות באיסטנבול על ידי שלטונות טורקיה, ומשחקה הגורלי ביורוקאפ נגד דרושפאקה יועבר כנראה לבלגרד וייערך ביום שישי. משחקי הליגה האיטלקית, שהיו מיועדים להיערך בסוף השבוע האחרון, נדחו - ובינתיים עלתה אפשרות לקיים את כל אירועי הספורט במדינה בחודש הקרוב ללא קהל.

מי שחווה מקרוב את הכאוס הזה הוא גל מקל. קפטן נבחרת ישראל בכדורסל חזר בשבוע שעבר לרג'ו אמיליה, ימים בודדים לאחר התפרצות הנגיף באזור, ומודה בשיחה עם וואלה! ספורט: "חששתי לבוא, כי החולים התגלו במחוזות שממש קרובים למקום שבו אני גר. הלחץ היה בעיקר מכיוון המשפחה. אני מחויב בחוזה עם הקבוצה, אז התייצבתי".

מקל הותיר בישראל את אשתו דניאל ובנם התינוק דן, וממש היום הוא חוגג לבדו את יום הולדתו ה-32. בטיסה לאיטליה חבש מסכה על פניו. "אני לא יודע כמה המסכה הזאת עוזרת להימנע מהידבקות, אבל כשהאישה דורשת, אתה מבצע", הוא צוחק. "כשנחתּי בשדה התעופה, מדדו לי חום ורק אז איפשרו לי להמשיך הלאה".

- איך נראים החיים בעיר כרגע?

"אני לא מרגיש יותר מדי פאניקה ברחובות, ובסך הכל החיים מתנהלים כרגיל. אולי יש קצת פחות תנועה ממה שהתרגלנו. אתה לא תראה אנשים מסתובבים עם מסכות, אבל ברור שמדברים על זה הרבה".

- שינית משהו באורח החיים שלך?

"אני לא מסתובב עם מסכה. כולם דואגים להקפיד יותר מתמיד על היגיינה, ומשתמשים הרבה בג'ל חיטוי. גם ככה רוב החיים שלי עד עכשיו היו מהבית לאימון ובחזרה, כך שלא היה יותר מדי מה לשנות, וכן, אני הולך לקניות בסופרמרקט, ואכלתי פעמיים במסעדות".

עוד בוואלה!

באופ"א ידונו בהתפשטות הקורונה, משחק הפתיחה של יורו 2020 על המוקד

לכתבה המלאה

- גם המשפחה בארץ נרגעה?

"אני התרגלתי לסיטואציה ונרגעתי, אבל הסביבה הקרובה עדיין דואגת. אני בטוח שמהארץ זה נראה הרבה יותר חמור ממה שזה באמת, כמו שהמצב בישראל נראה לפעמים למי שנמצא בחו"ל וניזון מהתקשורת הזרה. אני משתדל להרגיע את כולם. קשה לי להיות רחוק מהבן שלי כל כך הרבה זמן, ואני מקווה שהם יצטרפו אליי בקרוב".

- איך דחיית משחקי הליגה, וחוסר הוודאות מסביב, משפיעים על הקבוצה?

"זה לא הכי כיף להתאמן כל השבוע בלי משהו לצפות לו, וכולם רוצים לשחק. לא בשביל זה אתה נמצא בכדורסל. כולם מבינים את הסיטואציה. הקבוצות חוששות מאוד מהפגיעה הכלכלית שיש במשחקים ללא קהל, ומתנגדות לזה, אבל אני מאמין שכבר השבוע נחזור לליגה".

- נראה שהאיטלקים נעלבים מהיחס כלפיהם. נשיא התאחדות הכדורסל של איטליה, ג'אני פטרוצ'י, כינה את היורוליג "אנשים שאין להם שום תרבות ספורט" בגלל מה שקרה עם בולוניה.

"אני לא חושב שהם נעלבים. ממה שאמרו לי, הם טוענים שכאן התגלו יותר מקרים של קורונה רק בגלל שהם עושים בדיקות קפדניות מאוד, 5,000 או 6,000 בדיקות, בעוד שבמדינות כמו צרפת וספרד ביצעו 500 בדיקות. הם מתייחסים לנגיף הזה כאל שפעת קצת יותר חריפה, כשההבדל הגדול הוא בקלות שבה הוא מדבק".

- יש מי שכבר מביע חשש לביטול העונה בענפים השונים, ואפילו לגורל היורו והאולימפיאדה.

"זה מצב מאוד מוזר, שלא חווינו שום דבר כמותו מאז שאני זוכר את עצמי. זו פגיעה קשה בספורט, בכלכלה ובכל תחומי החיים. כולם נפגעים מזה, אבל הבריאות חשובה יותר מכל".

- אם תחזור עכשיו לארץ, תיאלץ להיכנס לבידוד של שבועיים.

"אז מזל שאני לא חוזר", מחייך מקל. "אני כאן עם הקבוצה, ואין לי תוכניות ללכת לשום מקום. גם אם יקרה משהו כזה, אני אלך למקום שבו לא אידרש להיות בבידוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully