וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהלך שמנע ממכבי תל אביב יציעים ריקים: "מזלזלים באוהדים"

הצהובים התחמקו מלהודיע באופן רשמי אם הקהל יוכל להיכנס למשחק מול אנאדולו אפס, ובחסות הדיסאינפורמציה התאפשר להם להביא 3,300 צופים ליד אליהו. אלא שהצעד הותיר אוהדים ומנויים מתוסכלים וזועמים. וגם: ההתחמקות משאלת הבידוד שבו הקבוצה אמורה לשהות

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: נועה לוי

בווידאו: התגובות של מכבי תל אביב אחרי הניצחון על גלבוע גליל

ההשפעות המיידיות של בהלת הקורונה על הספורט הישראלי נחתו בזו אחר זו, אתמול (רביעי) אחר הצהריים. מרתון ירושלים היה האירוע הראשון שבוטל, דקות ספורות לאחר החמרת ההנחיות של משרד הבריאות לציבור. אחריו הגיעה דחיית משחק הכדורגל בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, וכעבור עשר דקות הודיעה הפועל ירושלים שמשחקה בליגת האלופות בכדורסל מול פריסטרי יתקיים ללא קהל.

בית"ר ירושלים הכריזה על הגבלת מכירת הכרטיסים למפגש עם מכבי פתח תקווה, לינוי אשרם ביטלה את השתתפותה בגרנד פרי מרבלה בספרד. ורק בגזרה אחת שררה דממת אלחוט: אף שמחול השדים סביב הגבלת הכינוסים בישראל ל-5,000 משתתפים נפתח ב-16:30, עד לשעה 20:50 לא התקבל שום מידע בנוגע לגורל משחק היורוליג בין מכבי תל אביב לאנאדולו אפס, שהחל ב-21:15.

הצהובים פעלו בחוכמה ובעורמה, כדי להימנע מיציעים ריקים לחלוטין ואובדן אפקט הביתיות מצד אחד, אבל לחמוק מהחלטה כיצד לבחור אילו אוהדים יגיעו ואילו ייוותרו בחוץ - מאחר שההיכל ביד אליהו היה אמור להתמלא ב-10,600 צופים. הדיסאינפורמציה שנפוצה ברשתות החברתיות ובאתרי החדשות פעלה לטובתם; הידיעות על כך ש"מסתמן משחק ללא קהל" הותירה רבים מהאוהדים בבית, ולמעשה איפשרה את פתיחת השערים פחות מחצי שעה לפני המשחק, כשבחוץ ממתינים 3,300 צופים.

האולם של מכבי תל אביב יד אליהו. דני מרון
ההיכל לפני המשחק/דני מרון

האוהדים, שמילאו את רוב היציעים התחתונים, נהנו מחוויה מחשמלת וניפקו אווירה יוצאת דופן, שדחפה את הקבוצה לניצחון נדיר על מוליכת היורוליג; אבל הדרך שבה פעלה מכבי תל אביב הותירה רבים מאוהדיה ממורמרים ומתוסכלים, בעיקר לאור ההודעה המאוחרת שהוציא המועדון רק לקראת סיום המשחק ובה נכתב:

"הנהלת המועדון קיימה דיונים קדחתניים עם כל הגורמים על מנת להביא לכך שתותר כניסתם של כל הצופים, שחלקם בוודאי היו בדרכם למשחק. רק בסמוך לשעה 20:45 ולאחר מאמצים רבים התירו הגורמים המוסמכים לפתוח את שערי ההיכל. אנו מבקשים את הבנת האוהדים לסיטואציה. עשינו כל מאמץ שתוכלו להגיע ולצפות במשחק. אנחנו מודים לכם על עמידתכם איתנו במצב מורכב זה".

סהר (שמה המלא שמור במערכת), מנויה בשער 7 המתגוררת באזור אופקים, הגיעה להיכל בשעה 17:30. "סיימתי כנס במשרד החינוך בתל אביב, ולא היה לי טעם לחזור הביתה, אז נסעתי ליד אליהו", היא מגוללת את קורותיה. "אז התחילו השמועות על המשחק שאולי יתקיים ללא קהל, אבל בשום מקום לא פורסמה הודעה רשמית. רק המילה 'מסתמן' הופיעה כל הזמן.

אוהדי מכבי תל אביב בכדורסל. דני מרון
היו גם מסיכות ביציעים/דני מרון

"שאלתי את השוטרים והמאבטחים בשער, והם אמרו שלא יורשו להיכנס אוהדים למשחק. נכנסתי לחנות של מכבי, ושם אמרו לי שב-90 אחוזים לא יהיה קהל. הלכתי לבית הקפה, ישבתי שם, בזמן שהיו עוד ועוד דחיות וביטולים, ורק אצלנו לא מודיעים שום דבר. שעתיים לפני המשחק, כששום דבר לא השתנה, נאלצתי לקבל החלטה, כדי לפחות להספיק להגיע הביתה ב-21:15. זה לא היה סביר בעיניי שיפתחו את המשחק לקהל בהתראה כל כך קצרה, אבל בדרכי לחניה עוד התקשרתי למשרדי המועדון. לא היה שם מענה, ונסעתי.

"נכנסתי הביתה מאוכזבת, כשנותרו ממש כמה דקות לתחילת המשחק, ועוד לפני שהפסקתי להדליק את הטלוויזיה התקשרה אליי חברה ואמרה שיש קהל בתוך האולם. התחושה קשה. אני מרגישה שמזלזלים בי. מצאתי את עצמי יושבת מול המסך, צופה במשחק, ואני כל כך רוצה שמכבי תנצח, אבל יש בתוכי חלק שאומר: לא מגיע להם. לא לשחקנים שאני אוהבת, אלא להנהלה".

גם חברתה של סהר, חגית, רותחת מזעם. "עשו לנו תרגיל", היא אומרת. "הפועל ירושלים, שהיא לא בדיוק הקבוצה האהובה עליי, לא עשתה איפה ואיפה בין האוהדים והחליטה בזמן הקצר שהיה לה - אם לא כולם נכנסים, אף אחד לא נכנס. במכבי חיפה בכדורגל, כשיש הגבלת כרטיסים, מקיימים הגרלה בין המנויים. ורק כאן עושים הפרד ומשול. איך ארגון הגייט ידע להגיע למשחק, איך ראיתי בטלוויזיה כל מיני מקורבים יושבים מאחורי הספסל? הם הגיעו על דעת עצמם, או שהיה מי שרמז ואמר להם שכדאי להם לבוא?

אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
אלו שנכנסו, גם חגגו בסוף/דני מרון

"העונה הזאת כל כך כיפית, אחרי כל השנים הקשות שעברנו עם מכבי, וההתנהגות של ההנהלה פשוט הרסה לי אתמול את הכיף מכל המשחק. ישבתי וצפיתי במשחק, ורתחתי מעצבים. אני רואה את האנשים יושבים בהיכל ונהנים, ואני בבית. ואני שואלת את מכבי: איפה ההגינות כלפי האוהדים שלכם?".

- אבל אם הנהלת המועדון הייתה מודיעה מראש שהאולם ייפתח, ואפילו באופן חלקי, היו מגיעים יותר מ-5,000 אנשים.

חגית: "היו יכולים להודיע ש-5,000 הראשונים נכנסים, וכל אחד היה עושה את השיקול אם לבוא או לא. אני מבטיחה לך שלא כל הקהל היה מגיע".

- ולמה אתן מצפות עכשיו?

סהר: "זו בעיה שלהם, והם צריכים למצוא לה את הפתרון. אם אני משבשת את התוכניות למישהו, אני צריכה לקחת את זה על עצמי. שיביאו החזר כספי למי שקנה כרטיס או איבד את הזכות שלו במינוי על המשחק הזה, או שיורידו מחיר של משחק אחד מהמינוי של העונה הבאה. להם. יש תחושה שעשו עלינו מערוף, וזה לא יעבור בשקט. מערכת יחסים בין קבוצה לאוהדים מבוססת על רגש, ולא כדאי להם לזלזל ברגש הזה".

- שמחתן לפחות מהניצחון?

"למרות הכל, כן", אומרת סהר. "אנחנו אוהדי הקבוצה, לא ההנהלה", מסכמת חגית.

ההגבלה על מספר הצופים ביד אליהו הציגה נדבך אחד בלבד של הסיטואציה. על פי ההנחיות החדשות, שקובעות כי מי שחזר מספרד בשבועיים האחרונים צריך להיכנס להסגר, מכבי תל אביב כולה הייתה אמורה לשהות בכלל בבידוד. ניסיונות לקבל מענה ברור לשאלה זו, מהצהובים וממשרד הבריאות, נתקלו בינתיים בשתיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully