וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר על הפציעה בחצי הגמר מול דג'וקוביץ': "היו לי 3 אחוזי סיכוי לנצח"

השווייצרי חשף אחרי ההפסד שהפציעה הגבילה אותו, ושהוא כבר דן עם הצוות מתי עליו לפרוש מהמשחק: "זה היה נוראי". מנגד, דג'וקוביץ' החמיא לשווייצרי שלא פרש ושיחק למרות הפציעה

עריכת וידאו: נועה לוי

נובאק דג'וקוביץ' במרחק נגיעה מזכייה באליפות אוסטרליה בפעם השמינית. היום (חמישי) גבר נולה על יריב ותיק ומוכר בדמותו של רוג'ר פדרר, בעוד משחק בו הפגין אופי מברזל. דג'וקוביץ' ראה את המאסטרו השוויצרי פותח חזק, שובר אותו פעמיים ברצף ועולה ליתרון 2:5, אבל חזר בגדול, לקח את המערכה הראשונה, והמשיך כל הדרך לניצחון סופר-משכנע, 6:7 (1), 4:6, 3:6 תוך שעתיים ו-20 דקות.

בסיום טען דג'וקוביץ' שפדרר שיחק פצוע, ובאקט של ג'נטלמניות אמר: "מגיע כל הכבוד לרוג'ר ששיחק היום, כי ברור שכאב לו. הוא לא היה בשיאו בכל מה שקשור לתנועה על המגרש, אפילו לא קרוב. אני מכבד אותו מאוד ששיחק ונתן את כל כולו בתנאים האלה".

דג'וקוביץ' הוסיף ש"ברור שהמשחק הזה היה יכול להיראות אחרת לגמרי וללכת לכיוון שונה אם רוג'ר היה מנצל את נקודות השבירה שלו. הוא התחיל את המשחק די טוב, ואני לעומתו הייתי די עצבני. אבל עצם העובדה שחפרתי לי דרך חזרה בסט הראשון וניצחתי אותו, ללא ספק היה חשוב מבחינה מנטלית".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. GettyImages
עצבים מברזל. דג'וקוביץ'/GettyImages

פדרר מאשר שהיה מוגבל פיזית בגלל הפציעה במפשעה, ובתום ההפסד סיפר שאחרי המשחק מול סנדגרן ברבע הגמר הוא הלך לעבור צילום, שאחריו אומנם קיבל אישור לשחק, אבל היה רחוק מלהרגיש במיטבו. עוד סיפר שבמהלך המשחק הוא שיחק באופן מבוקר כדי להימנע מלהחמיר את הפציעה. כמו כן חשף ששוחח עם הצוות שלו ודן עמם בסוגיה באיזו רמת כאב הוא צריך לפרוש.

עוד ציין שלאור מצבו הגופני, כשהוא פוגש יריב כמו דג'וקוביץ', הוא נתן לעצמו סיכוי של שלושה אחוזים לנצח במשחק. "היום היה נוראי, לעבור את מה שעברתי", אמר פדרר, "פתיחה טובה, אבל בסוף אתה רוצה לשכוח ממה שהיה, כי אתה יודע שהיו לך 3 אחוז סיכוי לנצח. כן, אתה הולך על זה, כי אף פעם אי אפשר לדעת. אבל ברגע שאתה רואה את זה קורה, ושזה לא הולך לעבוד, זה קשה".

על הטורניר שלו באופן כללי: "בסופו של דבר אני שמח. אי חושב שסך הכל שיחקתי בסדר. אני יודע שאני יכול לשחק יותר טוב. במקביל, אני יודע שאני גם יכול לשחק הרבה יותר גרוע. בלי טורנירים לפני, אני חושב שהשגתי תוצאה באמת טובה פה".

פדרר נשאל איך התחושה מבחינה מנטלית לעלות למשחק מול דג'וקוביץ' של הטוב מחמש מערכות, ולדעת שיש לך רק 3 אחוז לנצח: "הייתי במצב הזה בעבר. היו לי כמה משחקים בקריירה שהרגשתי ככה. אני יכול להגיד ש-3 אחוז זה יותר מאפס. לונדון (2014) היה הכי גרוע, כשנאלצתי להתנצל בפני הקהל על זה שאני לא יכול ללכת בגמר שם (טורניר גמר הסבב). כך שאני מעדיף את זה, למען האמת".

עוד בוואלה!

אוסטרליה: נובאק דג'וקוביץ' גבר 6:7 (1), 4:6, 3:6 על רוג'ר פדרר ועלה לגמר

לכתבה המלאה
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' אחרי שגבר על רוג'ר פדרר. רויטרס
אחווה של יריבים וותיקים. פדרר ודג'וקוביץ' בסיום/רויטרס

המספרים

* דג'וקוביץ' לא הפסיד לרוג'ר פדרר בטורניר גרנד סלאם מאז חצי הגמר בווימבלדון 2012.

* בנוסף, נולה לא הפסיד למאסטרו השוויצרי במגרש על משטח קשה מאז חצי גמר ארצות הברית 2009.

* היה זה הניצחון ה-27 של דג'וקוביץ' על פדרר במהלך הקריירה. הוא מחזיק במאזן חיובי מול יריבו השוויצרי הגדול, שגבר עליו 23 פעמים.

* זה יהיה הגמר ה-26 בקריירה של דג'וקוביץ', וה-8 באוסטרליה.

* שימו לב למאזן הנפלא של דג'וקוביץ' בחצאי גמר גרנד סלאם: באוסטרליה הוא מעולם לא הפסיד בחצי הגמר ועומד על מאזן 0:7, ברולאן גארוס הוא על 1:3, בווימבלדון 1:5, ורק בארצות הברית עומד על מאזן שלילי, 5:3.

* דג'וקוביץ' מתקרב בצעדי ענק לעבר פדרר ונדאל, ועומד כעת על 26 גמרי גרנד סלאם, אחד פחות מנדאל וחמישה פחות מפדרר.

* בסך הכל, ניצח דג'וקוביץ' 42 מ-44 (!) המשחקים האחרונים שלו בטורניר גרנד סלאם.

* מאז תחילת שנת 2020, עומד דג'וקוביץ' על מאזן 0:12.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
הגביע השמיני במלבורן בדרך. דג'וקוביץ'/רויטרס
הטניסאי השווייצרי רוג'ר פדרר אחרי ההדחה אליפות אוסטרליה. רויטרס
שוב לא הצליח להתמודד עם נולה בחצי גמר. פדרר נפרד ממלבורן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully