וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: נובאק דג'וקוביץ' גבר 6:7 (1), 4:6, 3:6 על רוג'ר פדרר ועלה לגמר

קל מהצפוי: השוויצרי בן ה-38 נכנע לאלוף, והסרבי ניצח בשלוש מערכות חלקות, ויפגוש בגמר את זברב או תים בניסיון לזכות בתואר במלבורן בפעם השמינית בקריירה. נולה, שרודף אחרי הגרנד סלאם ה-17, עלה למאזן 23:27 מול פדרר

עריכת וידאו: נועה לוי

בווידאו: רפאל נדאל אחרי ההדחה ברבע הגמר

זה היה קל מהצפוי: נובאק דג'וקוביץ' גבר היום (חמישי) בצורה חלקה על רוג'ר פדרר, והעפיל לגמר אליפות אוסטרליה. הסרבי ניצח 6:7 (1), 4:6, 3:6 על יריבו השוויצרי, וביום ראשון הוא יפגוש בגמר את המנצח בחצי הגמר השני - סשה זברב או דומיניק תים - וינסה לזכות בתואר במלבורן בפעם השמינית בקריירה.

זה אמור היה להיות מפגש קלאסי בין שניים מהטניסאים הטובים בכל הזמנים, אבל בסופו של דבר דג'וקוביץ' שוב הוכיח עד כמה הוא יריב קשה לפיצוח, בעוד פדרר, שלמעשה התקשה לאורך כל הטורניר ועבר דרך קשה מאוד עד שהעפיל לחצי הגמר, לא הצליח להתמודד מול יריבו, והפערים גדלו ככל שהמשחק התקדם. פדרר פתח טוב יותר והוליך 2:5 במערכה הראשונה, אבל דג'וקוביץ' הבלתי שביר חזר וניצח בשובר השוויון. בניגוד למשחקים הקודמים של פדרר בטורניר - כשרשם קאמבקים הרואיים מול ג'ון מילמן וטניס סנדרגרן - הפעם זה לא צלח, במיוחד כשפדרר אף נראה מוגבל פיזית ומתקשה לנוע בקלילות על המגרש.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
עליונות מוחלטת. דג'וקוביץ'/רויטרס

זה היה המפגש ה-50 אי פעם בין השניים, כשדג'וקוביץ' עלה למאזן 23:27 במאזן הראש בראש ו-6:11 בטורנירי גרנד סלאם. הסרבי גם ניצח את פדרר שלוש פעמים בחצי גמר אליפות אוסטרליה, ב-2008, 2011 ו-2016, והיום עשה זאת בפעם הרביעית. זה ניצחון שישי לדג'וקוביץ' בשבעת המשחקים האחרונים ביניהם, כולל אחד בלתי נשכח בגמר ווימבלדון אשתקד, וכעת הסרבי גם מוביל 18:20 במשחקים שנערכו ביניהם על משטחים קשים.

יותר מזה, פדרר בן ה-38, שעוד לפני הטורניר הודה שקרוב מאוד היום שבו גם נדאל וגם דג'וקוביץ' ישברו את שיא הזכיות שלו בגרנד סלאם, ראה את הסרבי עושה עוד צעד בדרך לזכייה ה-17 בתואר גרנד סלאם. בנוסף, אם דג'וקוביץ' יזכה באליפות אוסטרליה בפעם השמינית בקריירה, הוא יחזור אל המקום הראשון בעולם, בעקבות ההפסד של נדאל לדומיניק תים ברבע הגמר. לאור היכולת שלו היום ובטורניר, מעטים יהמרו נגד זה.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' אחרי שגבר על רוג'ר פדרר. רויטרס
חוגג מולו באוסטרליה. נולה ורוג'ר נפרדים/רויטרס

מספרי המשחק

אייסים: פדרר 15, דג'וקוביץ' 11
ווינרים: פדרר 46, דג'וקוביץ' 31
שגיאות לא מחויבות: פדרר 35, דג'וקוביץ' 18
סך הכל נקודות: פדרר 93, דג'וקוביץ' 113
שבירה: פדרר 2 מ-7, דג'וקוביץ' 4 מ-11
אחוזי זכייה בהגשה הראשונה:
דג'וקוביץ' 54 מ-74, 73 אחוז
פדרר 45 מ-68, 66 אחוז
אחוזי זכייה בהגשה השנייה:
דג'וקוביץ' 15 מ-28, 54 אחוז
פדרר 15 מ-36, 42 אחוז

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
מנצח את פדרר בחצי הגמר במלבורן בפעם הרביעית. דג'וקוביץ'/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה ראשונה - 6:7 לדג'וקוביץ'

השווייצרי פתח טוב: פדרר ניצח במשחקון הראשון, שארך 6 דקות, אחרי שהציל שתי אפשרויות שבירה והוא מכה 3 אייסים ו-6 ווינרים. במשחקון השני הוא השיג שבירה, עם בקהנד נהדר על הקו שהעניק לו יתרון 0:2. אבל נולה, כהרגלו, לא נשבר ולא נבהל, והגיב עם שבירה מהירה משלו וצימק ל-2:1. פדרר המשיך לתקוף (12 ווינרים בארבעת המשחקונים הראשונים), נולה שוב טעה, ועם שבירה שלישית ברציפות, פדרר עלה ל-1:3. במשחקון ההגשה הבא פדרר הגיש שלושה אייסים, ועלה ל-1:4. השוויצרי היה קרוב לשבירה נוספת והוביל 0:40 במשחקון הבא, אבל הסרבי התעשת וצימק ל-4:2. פדרר שוב שמר על ההגשה ועלה ל-2:5, דג'וקוביץ' צימק ל-5:3, והשוויצרי הגיש למערכה - אבל דווקא אז הרבה לשגות, והסרבי שבר על האפס (!) כדי לצמק ל-5:4. דג'וקוביץ' המשיך את המומנטום עם משחקון שלישי ברציפות, והשווה ל-5:5. הדרמה נמשכה, כשבמשחקון ה-11 דג'וקוביץ' עלה ל-40:15 עם שתי אפשרויות שבירה, אבל פדרר התעשת ועלה ל-5:6. הסרבי שוב הפגין קור רוח, השווה ל-6:6 וכפה שובר שוויון. בטיי-ברייק דג'וקוביץ' המשיך להתעלות, סיפק דרופ-שוט מרהיבה, וניצח 1:7 כדי להשלים 6:7 ו-0:1 במערכות תוך 62 דקות.

מספרי המערכה:
אייסים: פדרר 8, דג'וקוביץ' 4
ווינרים: פדרר 26, דג'וקוביץ' 10
שגיאות לא מחויבות: פדרר 19, דג'וקוביץ' 11
סך הכל נקודות: פדרר 45, דג'וקוביץ' 51

הטניסאי השווייצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
למעשה, הוא לא הרשים לאורך כל הטורניר, אבל הפעם קאמבק היה בלתי אפשרי. פדרר/רויטרס
הטניסאי השווייצרי רוג'ר פדרר אחרי ההדחה אליפות אוסטרליה. רויטרס
הטניסאי השווייצרי רוג'ר פדרר אחרי ההדחה אליפות אוסטרליה/רויטרס

מערכה שנייה - 4:6 לדג'וקוביץ'

פדרר ביקש טיפול רפואי בין המערכות, אבל גם זה לא עצר את המומנטום של דג'וקוביץ', שעלה ל-0:1 קליל. האלוף נראה בשליטה כשעלה ל-40:15 על ההגשה של פדרר, אבל השווייצרי הגיב עם 4 נקודות רצופות כדי להשוות ל-1:1. בניגוד לסט הראשון, השניים המשיכו לשמור על ההגשה, ודג'וקוביץ' עלה ל-2:3, כשהוא לא מאפשר ליריבו לסכן אותו על הסרב שלו. מנגד, פדרר שוב נקלע לפיגור ולנקודת, אבל הציל אותה והשווה ל-3:3 קשה. מנגד, נולה המשיך בדומיננטיות במשחקוני ההגשה הקלילים שלו, ועלה ל-4:5 כשהוא מאפשר לפדרר לקחת רק 4 מ-24 נקודות על ההגשה שלו. במשחקון העשירי פדרר נדרש להגיש כדי להישאר במערכה, אבל נולה שוב התעלה, ובשוויון 40:40 סיפק מכת העברה יפה שכפתה על פדרר שגיאה, וקינח עם עלייה מהירה לרשת ומכה אלגנטית על הדרופ-שוט של פדרר, כדי לעלות ל-4:6 ו-0:2 במערכות אחרי 41 דקות.

מספרי המערכה:
אייסים: פדרר 4, דג'וקוביץ' 2
ווינרים: פדרר 8, דג'וקוביץ' 9
שגיאות לא מחויבות: פדרר 10, דג'וקוביץ' 4
סך הכל נקודות: פדרר 25, דג'וקוביץ' 33

נולה זכה ב-13 מ-15 הנקודות שלו בסרב הראשון ו-7 מ-9 בהגשה השנייה. פדרר, מנגד, זכה רק ב-4 מ-10 הנקודות שלו על הסרב השני.

הטניסאי השווייצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
לא קל. פדרר/רויטרס

מערכה שלישית - 3:6 לדג'וקוביץ'

גם פתיחת המערכה השלישית המשיכה את המגמה: פדרר נאבק על משחקון ההגשה שלו, בעוד דג'וקוביץ' נראה בשליטה, עם שני ווינרים ואייס במשחקון השלישי עלה ל-1:2 מהיר מאוד. במשחקון הרביעי פדרר שוב הראה סימני חיים, כשניצח תוך 80 שניות עם שלושה אייסים והשווה ל-2:2, אבל זה לא הבהיל את דג'וקוביץ', שהריץ את יריבו, שבשלב הזה כבר נראה מעט תשוש והתנועע בכבדות. במשחקון השישי דג'וקוביץ' תקע את החץ המכריע, עם זכייה של ארבע נקודות רצופות על ההגשה של פדרר, השיג שבירה ועלה ל-2:4. גם במשחקון השביעי פדרר הוביל 30:0, ושוב דג'וקוביץ' הגיב עם ארבע נקודות רצופות כדי לעלות ל-2:5. פדרר צימק ל-5:3, אבל במשחקון העשירי נולה סגר סיפור בצורה מרשימה, כדי להשלים תוך 35 דקות ניצחון במערכה, 3:6.

מספרי המערכה:
אייסים: פדרר 3, דג'וקוביץ' 6
ווינרים: פדרר 12, דג'וקוביץ' 12
שגיאות לא מחויבות: פדרר 6, דג'וקוביץ' 3
סך הכל נקודות: פדרר 23, דג'וקוביץ' 29

מירקה פדרר צופה במשחק של בן זוגה רוג'ר פדרר. רויטרס
בלחץ בלתי פוסק. מירקה/רויטרס
פדרר נגד דג'וקוביץ', חצי גמר אוסטרליה 2020. רויטרס
איזה כיף. חצי גמר אליפות אוסטרליה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully