וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצגה הכי טובה בעיר: על הפריחה המחודשת של איתי שכטר במכבי תל אביב

13.1.2020 / 12:00

מלהטט על הדשא, סוחף בחדר ההלבשה, מצית מחדש את העונה של האלופה, ואף מילה על התחזויות. יניב טוכמן על האיש שהרים את הצהובים מהקרשים וחוזר לחיפה כדי להפיל ברשתו עוד אקסית מיתולוגית

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: ולאדן איביץ' אחרי ה-3:4 של מכבי תל אביב על מכבי חיפה

את שיר האוהדים הכאובים והמתוסכלים "שכטר מת", אימצו העונה בקרית שלום השחקנים במכבי תל אביב והם שרים אותו לחלוץ שלהם בכל פעם ששכטר מפסיד עם הקבוצה שלו במשחקון פנימי, מה שדורש קצת הקנטות. "הכי כיף לשחק עם איתי שכטר, אבל גם מאוד כיף לשחק נגדו במשחקון פנימי, כי תשוקה כמו שיש לאיתי לנצח, לא רואים מכל שחקן", מגלה שחקן במכבי תל אביב. "כשהוא מנצח הוא מפגין את זה פומבית שכולם יידעו כמה הוא מבסוט ובגלל זה כשהוא מפסיד, כולם מחפשים לראות את הפרצוף המתבאס שלו. הכי מצחיק זה שמתחילים לשיר לו 'שכטר מת, שכטר מת' כמו האוהדים של האקסיות שלו וברוך השם יש לו הרבה אקסיות בכדורגל".

אבל שכטר רחוק מלהיות גמור. יתרה מכך, הוא היום חי במכבי תל אביב יותר מתמיד. מאז ההדחה מגביע המדינה על ידי הפועל אום אל פאחם במשחק בו כלל לא היה בסגל, שכטר חזר להרכב ולא יצא ממנו. בשלושת המשחקים האחרונים בהם מכבי תל אביב ניצחה שכטר פתח, וזה לא דבר של מה בכך כי רק ב-30 בנובמבר, לפני חודש וחצי, במשחק החוץ מול עירוני קרית שמונה הוא הוצב בהרכב לראשונה העונה. עד אז הוא נכנס מהספסל וכבש שני שערים, אחד מהם מול הפועל באר שבע. בשלושת המשחקים האחרונים בהם הוא זוכה לאמון המחודש של ולדאן איביץ' יש לו גול מול הפועל כפר סבא, אבל בעיקר יש לו את הבישול הפנטסטי לאבי ריקן בשער הראשון מול מכבי חיפה.

איתי שכטר שחקן מכבי תל אביב מול עופרי ארד שחקן מכבי חיפה. דני מרון
בדיוק בזמן הנכון. איתי שכטר/דני מרון

זה היה מהלך שכטרי טיפוסי מהימים הכי יפים שלו. הוא תיעתע בטרנט סיינסבורי, מי שבעיני רבים נחשב לאחד משלושת הבלמים הטובים בליגה, השאיר אותו מאחור ופרץ על קו הרוחב מימין למרכז הרחבה. כמעט כל חלוץ היה משחרר כדור רוחב סתמי ומתפלל שייצא ממנו משהו, אבל לא שכטר קר הרוח. בזמן ששחקני מכבי חיפה ניסו להתגבר על הרגליים הכבדות של פתיחת המשחק המדובר, שכטר, עם כל הניסיון שלו, היה מאוד קליל. הוא הרים ראש ומצא את אבי ריקן שהגיע מאחור. פס מדוד לקשר ומשם הוטס הכדור לרשת העליונה של ג'וש כהן. 0:1 למכבי תל אביב ברגע הכי חשוב כמו ששכטר אוהב.

על רקע הדעיכה של אלירן עטר והניסיונות של צ'יקו אופואדו, ניק בלקמן וארון שוינפלד לחזור מהפציעות שלהם, בולטת הפריחה המחודשת של שכטר בחודש האחרון. בחודש הבא הוא יהיה בן 33 והוא פה בדיוק בזמן הכי נכון מבחינתו כי יש למכבי תל אביב אופציה להאריך את חוזהו שמסתיים בתום העונה ושכטר נותן עכשיו את כל הסיבות המקצועיות לעשות את המהלך בלב שלם ובנפש חפצה. את כל הפן החברתי והתוספות החשובות לחדר ההלבשה יזכרו לו, אבל עכשיו מה שמדבר זו גם התרומה הסטטיסטית ושכטר סופר הכל.

אחרי השער האחרון שלו שכבש לרשת של הפועל כפר סבא, הכריז רמי וייץ ששידר את המשחק כי שכטר כבש את השער ה-95 שלו. חלק מהאתרים יישרו קו עם השידור ורשמו את אותו מספר בדיווח. שכטר לא יכול היה להישאר אדיש לכך ושלח באותו ערב מסר למי שצריך כדי שיתקנו את המאזן שלו ל-96 שערים. "כל גול חשוב. כל שער שכבשתי היה בעבודה קשה", הסביר לחבר ששאל אותו למה הוא כל כך מתרגש מזה שטעו לו בספירה. "זה שכטר", אומר מכר שלו. "הוא חולה כדורגל וחולה על הליגה הישראלית. פשוט יודע כאן הכל. רואה המון משחקים. מעודכן בכל פרט וכל נתון ויש לו חברים כמעט בכל מועדון, אז הוא גם יודע מה קורה בכל קבוצה. הוא רוצה להגיע העונה ל-100 שערים ולכן היה חשוב לו שיידעו שהוא כבש 96 שערים ויספרו לו את הכמות הנכונה".

עוד בוואלה!

גדי קינדה עשוי לעזוב את בית"ר ירושלים בחלון ההעברות הנוכחי

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב איתי שכטר, מנכ"ל בן מנספורד. מכבי תל אביב, אתר רשמי
"הוא אחד שהייתי לוקח איתי לכל מועדון". איתי שכטר עם בן מנספורד/אתר רשמי, מכבי תל אביב

מי שלחץ להביא את שכטר למכבי תל אביב הוא המנכ"ל היוצא בן מנספורד שראה בו מתאים לדפוסים שמכבי תל אביב מחפשת. רגע לפני שהאנגלי עזב את מכבי תל אביב לבלקפול, הוא דיבר על שכטר בחום רב. הקשר ביניהם התפתח בזכות היכולת של שכטר להיכנס ללב של רבים. "איתי בא אלי ואמר לי: 'בן, איך אתה עוזב את הילדים שלך שטיפחת כאן. כל שחקני הבית שתמכת בהם. איך אתה עושה את הצעד הזה?'. היה לי קשה מאוד אחרי מה שאיתי אמר לי כי הוא נגע בדיוק בנקודות הכי כואבות לי. איתי זה אחד שהייתי לוקח איתי לכל מועדון".

בבית"ר ירושלים במדיה שיחק לפני שעבר למכבי תל אביב, הוא היה הרבה יותר משחקן. "שכטר היה בבית"ר יותר ממאמן", סיפר אתמול אדם שמכיר היטב את התקופה שלו בבירה. "איתי היה יכול לבוא למאמנים ולבקש מהם לעשות דברים ספציפיים באימונים. ממש ביקש מהם תכנים טקטיים מתוך הניסיון שלו. כולם זוכרים את אותו משחק בו הוא רץ לספסל וביקש לעשות חילוף כדי שיוסי בניון יכנס לשחק. הוא היה במעמד מטורף וזה אחרי שהוא כבר היה שחקן גמור במכבי חיפה. המעבר מחיפה לבית"ר החזיר אותו לחיים ועם זה הביא לבית"ר חיים חדשים".

ואז הגיע המעבר למכבי תל אביב לחוזה הכספי הגבוה שהיה כמעט כפול מזה שהיה לו בבית"ר. "המעבר למכבי תל אביב איפשר לאיתי להתעסק רק בכדורגל ולא בכל מה שקורה מסביב", מספר שחקן במכבי תל אביב. "לא ששכטר שונא את כל מה שמסביב, אבל במכבי תל אביב הוא יכול היה סוף סוף אחרי הרבה שנים ליהנות מכדורגל ומאימון בלי לחשוב על תקשורת, אוהדים וכל הפוליטיקה מסביב. זו הסיבה שהוא בטח גם רוצה לסיים את הקריירה שלו במכבי תל אביב".

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
שחקן שעושה את חדר ההלבשה בריא חשוב משחקן שנותן עוד קצת ברמה המקצועית. ולאדן איביץ'/לירון מולדובן

את מסיבת העיתונאים אתמול עזב איביץ' לא לפני שענה על שאלה אחת בנוגע לחלוץ שלו. "אני לא אדבר על שחקן ספציפי ברמת הכדורגל, אבל אגיד ששכטר הוא אדם טוב שנותן לנו הרבה צבע וכוח בחדר ההלבשה". כשירד משולחן מסיבת העיתונאים הסכים המאמן הסרבי עם הקביעה ששחקן שעושה את חדר ההלבשה ליותר שמח ובריא חשוב אפילו משחקן שנותן עוד קצת ברמה המקצועית.

שכטר של תחילת שנת 2020 עושה בדיוק את שני הדברים במקביל וגם אם מאיזושהי סיבה יוחלט הערב שהוא פותח דווקא על הספסל ואופואדו יעלה לפניו, הוא יחכה לרגע שלו ויעלה לכר הדשא כדי לתת עוד קצת מהחבילה שיש לו עם כל הלב, בדיוק כמו שאוהדי מכבי תל אביב אוהבים שהוא עושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully