וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט האבוקסיס החדש: שוקל מילים על המחזור ה-18

גם במקומות בהם סיים הכי טוב המאמן פתח רע. אם בבאר שבע מינו אותו בעיקר כדי 'להציל' את העונה הנוכחית, זה לא האיש. לפי תיק העבודות של המאמן, כרטיס לאירופה או גביע צריכים להיות בונוס יוקרתי בעונה פיננסית. המטרה הריאלית: 2020/21. שוקל מילים, גם על וילדסחוט

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

סיפור השבת: הפתיחות של אבוקסיס (מילים: 499/500)

אם אבי לוזון אכן תיווך בעסקה - אגב, למה לעזאזל אבי לוזון, בעלי מכבי פתח תקוה, תיווך בעסקה??? - אני מקווה שהוא התנהל בשקיפות מוחלטת.

שבפגישת העבודה בה נכח, כך דווח, אחרי שאלונה ברקת אמרה לכאורה "אבל יוסי, אתה מבין שזו הפועל באר שבע, ושהמטרות שלנו הן כרטיס לאירופה, זכייה בגביע וכבר בשבת הקרובה לחזור למסלול הניצחונות, מול רעננה?" — המתווך לוזון קטע אותה ואמר:

"שנייה, גברת ברקת, מרשי לא טוב בפתיחות".

"מה זאת אומרת?"

"מה שאת שומעת - לא טוב בפתיחות".

אבוקסיס אז בטח דפק ברך בברך של לוזון וסינן "הלו הלו, ככה אתה מתווך?".

"שתוק ואל תדאג", ילחש לעברו לוזון, "אתה מדבר עם בן אדם שהוציא ממנור רק שני גולים בעונה ועדיין מכר אותו ב-6 מיליון יורו. נראה לך שנהייתי מתווך בגלל העיניים היפות שלי?".

"אני מאמין בשקיפות מלאה", יגיד לוזון לברקתים, ואחרי שכל הנוכחים בחדר יסיימו לצחוק, הוא יסביר: תראו, זו תחנת האימון השישית של אבוקסיס. הוא התחיל בבני יהודה ב-2011, ובארבעת המשחקים הראשונים שלו ניצח רק פעם אחת. הוא הגיע להפועל תל אביב בבהילות בסוף ספטמבר 2012 ופוטר בפברואר 2013. הוא חזר לבני יהודה והתחיל עם הפסד ו-4 נקודות מ-12 ובסוף העונה ירד ליגה. הוא הגיע לסכנין בדצמבר 2015 והתחיל עם הפסד ו-4 נקודות מ-12. הוא חזר שוב לבני יהודה שנתיים לאחר מכן והתחיל עם 5 מ-15. מרגישים את המוטיב?

ברקת בטח החלה להזיע מהמצח, והמתווך כנראה אז הרגיע: הלו, מרשי רק מתחיל רע. לרוב זה נגמר בטוב. יוסי מאמן מוכח, אני ערב לו, אבל אתם חייבים להבין - הוא לא פלסטר, הוא ניתוח, הפציינט מבריא בסוף - אבל אתם צריכים זמן.

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל באר שבע עם עוזרו אליניב ברדה. קובי אליהו
כשיש לו גב, דברים טובים קורים. יוסי אבוקסיס/קובי אליהו

טוב, נו, יכול להיות שהשיחה הזו לא באמת התקיימה ככה. יכול להיות שלא היה שם קובץ אקסל פתוח אבל אני מקווה שתיאום ציפיות אכן התבצע. אבוקסיס מאמן ראוי, תורו הגיע, אבל עכשיו צריך לתת לו את הזמן. ההפסד לרעננה - שלא ניצחה מאז טדי, וזה היה אי שם ב-2019 - אמנם היה מפתיע אפילו במונחי המומנטום הבאר שבעי הדועך, אבל אם אבוקסיס הוכיח משהו זה שכשיש לו גב, דברים טובים קורים. בבני יהודה זה נגמר פעם במקום שלישי ופעם בפלייאוף עליון וגביע, בסכנין הוא העמיד קבוצות שאף פעם לא עמדו שם. בשתי הקבוצות הוא פתח רע, גמר טוב, ועל הדרך גרם לסגל להרגיש שווה יותר מעל הנייר. לא בטוח שבבאר שבע זה יהיה המקרה, אבל בטוח שאבוקסיס הוא לא המאמן שייכנס ובתוך יומיים תורגש הפיכה מקצועית. בטח בסגל שלא הוא בחר, בשחקנים שלא היתה לו שנייה לנסות ולעצב. זו גם התשובה לכל אלו שהופתעו שלא נרשם אפקט המאמן החדש. הוא אכן נרשם, אבל בסגנון אבוקסיס - כלומר, עם הפסד.

יכול להיות שבאר שבע תנצח את נתניה בגביע ואף תגיע לשלביו הסופיים וגם הכרטיס לאירופה יושג. אבל שוב, אלו פלסטרים ללקוח שחייב בניתוח. אם המצב בבאר שבע היה בר-תיקון בתוך שבוע, ברק בכר היה נשאר ואף מצליח. אם נתתם לאבוקסיס את הצ'אנס, כולי תקווה שלא הדחה מהגביע ולא התרסקויות נוספות בליגה ישפיעו על החזון הברקתי לגביו.

מגיע לאבוקסיס צ'אנס אמיתי, מגיע לו שקט, מגיעה לו חצי שנה של הסתכלות על הסגל תוך היערכות לבנייה מחודשת לחלוטין, בצלמו ובסגנונו. מגיעה לו עונה פיננסית - בלי קשר לתוצאות הקרובות. עם כל הכבוד, פלסטרים לא צריכים מתווך.

עוד בוואלה!

יוסי אבוקסיס: "השחקנים נלחמו בצורה אדירה, את זה ניקח איתנו"

לכתבה המלאה
יאניק וילדסחוט שחקן מכבי חיפה מול ויקי כחלון שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
עכשיו תיבדק יציבותו. יאניק וילדסחוט/ברני ארדוב

השבת בפסקה: הצ'אנס של יאניק (מילים: 100/100)

השמועות לא היו לשווא - מעל ראשו של וילדסחוט עפו דיבורים על מחליפים. בעולם מתוקן הכול נגמר אמש. וילדסחוט היה צריך לפתוח גם בשני, הוא היחיד שגרם לז'ראלדש הגדול להרגיש קטן יותר, אבל יצא ששוב מכבי נתניה היא הבייבי שלו. בסיבוב הראשון, אחרי ההפסד האנמי בבלומפילד, בלבול השתכנע לתת לו את חולצת ההרכב. אתמול, זו היתה למעשה מסיבת הפריצה האמיתית. וילדסחוט לא הציג כדורגל גדול העונה אבל לפי השבוע האחרון זו כנראה גם היתה אחריות של מכבי חיפה - את האיש הזה יש לבודד מול המגן הימני היריב, ולזוז הצדה. לרוב, זה לא יהיה קרב. עכשיו תיבדק יציבותו. זה מבחן שהוא הרוויח.

השבת בשורה: לכל מתנגדי ה-VAR

אתם לא אנטי VAR, אתם אנטי חוקת הכדורגל, וזה בסדר.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully