וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איני יכול עוד: מאחורי ההתפטרות של ברק בכר מהפועל באר שבע

7.1.2020 / 7:36

ההכרה בחוסר ההשפעה שלו, ההבנה שפיטוריו מתקרבים והפיצויים שיקבל למרות שעזב ביוזמתו. יניב טוכמן על היום הסוער בבירת הנגב, המכשול של אליניב ברדה, הדרכים למינוי מאמן חדש והעתיד שמחכה כעת לבכר

צילום: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: התגובות של בכר וקלינגר להפסד של באר שבע להפועל תל אביב

עיקרי הדברים:

- בעקבות התפטרות ברק בכר, אליניב ברדה צפוי לשמש כמאמן זמני. גיא צרפתי צפוי לעזוב עימו.
- לברדה אין תעודת פרו ולכן תהיה אלונה ברקת מחוייבת למנות מאמן תוך זמן קצר.
- היום יחלו במועדון בסבב התייעצויות פנימי באשר לרן בן שמעון ויוסי אבוקסיס.
- למרות התפטרותו, ברקת צפויה לפצות את בכר אחרי שהחזיק בחוזה עד קיץ 2022.
- בכר ידע שיפוטר אם יפסיד בגביע המדינה לאשדוד, והתפטר בשל ההכרה שהוא כבר לא משפיע על הקבוצה כפי שהיה רגיל בעבר.
- האופציות של בכר: נבחרת ישראל, מועדון גדול בליגת העל או משרת אימון באירופה.

seperator

אליניב ברדה צפוי לשמש כמאמן זמני בהפועל באר שבע עד שאלונה ברקת תמנה מאמן קבוע תחת ברק בכר שהתפטר אתמול (שני). ברדה, שנושא במספר תפקידים במועדון ושימש כעוזרו של בכר לצד העוזר הנוסף גיא צרפתי, אינו מחזיק בתעודת פרו ולכן תהיה חייבת ברקת למנות מאמן בזמן הקרוב. ברדה הגיש בקשה להיכנס לקורס הפרו שעומד להיפתח בעוד כחודשיים, בהמשך החודש צפוי לו ראיון עם רכז הקורס וילי רוטנשטיינר וקרוב לוודאי שהוא יתקבל, אבל עד שתהיה לו את תעודת הפרו הוא לא יוכל לעמוד על הקווים אלא בפרק הזמן שתאפשר ההתאחדות לכדורגל להפועל באר שבע להתארגן על מאמן חדש.

באשר לצרפתי, נראה כי הוא יעזוב ביחד עם בכר. צרפתי הגיע לבירת הנגב על פי החלטה של המאמן המתפטר. החליף את עמיר נוסבאום שהיה עוזרו של בכר בעונה שעברה ונראה כי לא ירצה להמשיך בלעדיו, אך החלטה בנושא תתקבל רק אחרי שהמנכ"ל אסי רחמים ישוחח עם צרפתי.

עוד בוואלה!

ברק בכר נפרד: "זו תקופה שאזכור כל חיי, תישארו בלבי לעד"

לכתבה המלאה
מאמן הפועל באר שבע ברק בכר עם אליניב ברדה, גיא צרפתי. דני מרון
לא יוכל לעמוד על הקווים לאורך זמן. אליניב ברדה עם בכר וצרפתי/דני מרון

אלונה ברקת תגיע היום בצהריים למועדון כדי לשוחח עם הצוות המקצועי ובהמשך תקיים גם שיחה עם השחקנים בה היא צפויה לומר להם שאמנם בכר שילם את המחיר ועזב, אבל האחריות היא עליהם. בשבת מצפה להפועל באר שבע משחק חוץ מול הפועל רעננה וכאמור אם לא ימונה עד אז מאמן ראשי קבוע, צפוי ברדה להדריך את הקבוצה.

באשר למחליף של בכר, הדגישו אמש במועדון כי הם עדיין לא שקלו בכובד ראש את הנושא. ברור כי רן בן שמעון ויוסי אבוקסיס הם המועמדים המובילים, אבל ברקת ורחמים עדיין לא ישבו ברצינות כדי להחליט. היום ייפגשו השניים במועדון כדי להתחיל ולדון במחליף. בן שמעון אמנם סגור כמאמן נבחרת קפריסין, אך יש לו אופציה שהכניס לחוזהו לפיה הוא יכול לעזוב. לאבוקסיס יהיה קצת יותר קשה לעזוב את בני יהודה, אבל נראה כי אם ברקת תרצה אותו והוא ירצה להגיע, ברק אברמוב לא יעמוד בסופו של דבר בדרכו, אך כאמור בבאר שבע עדיין לא החליטו.

בבאר שבע התעקשו אמש שההחלטה לעזוב את תפקיד המאמן היתה של בכר. "ברק בכר החליט להתפטר. כל הדיבורים על כך שהוא פוטר ושאנחנו רק מציירים את זה בצבעים שהוא כביכול התפטר, אינם נכונים", התחייב אמש גורם במועדון. בכר לא יעזוב את הקבוצה ללא פיצוי כספי. ברקת מעריכה את העובדה שהוא החליט לקחת אחריות ולשים את המפתחות והיא צפויה לפצות אותו לפחות עד תום העונה ואולי אף מעבר לכך. למאמן חוזה לשנתיים וחצי נוספות וקרוב לוודאי שהפיצוי ינוע סביב מחצית מהסכום שהוא היה אמור לקבל אם היה משלים את כל חוזהו.

מאמן הפועל תל אביב, יוסי אבוקסיס. ברני ארדוב
אברמוב לא יעמוד בדרכו אם ברקת תרצה אותו? יוסי אבוקסיס/ברני ארדוב

בכר ידע שהוא על המוקד מיד אחרי המשחק מול בית"ר ירושלים. ההפסד בטרנר אחרי ההפסד למכבי חיפה, גם הוא בבאר שבע, השאיר את כל ראשי הקבוצה באיצטדיון עד השעות הקטנות של הלילה. ברקת דרשה לשמוע אז מדוע הקבוצה קורסת ולא מצליחה להרים את עצמה. בכר ניסה לתת תשובות אבל נראה היה כי קיים מתח גדול באוויר בשל התוצאות העגומות. אחרי אותם שני הפסדים לקבוצות הצמרת מולן התחרתה באר שבע, הוחלט לתת שקט לקבוצה לקראת משחק הגביע באשדוד וברקת אף ביטלה חופשה פרטית כדי להיות עם הקבוצה.

בסיום אותו משחק דרמטי בו ניצחה באר שבע 3:4 אחרי שארנסטוס שטקוס הציל אותה ממבוכה גדולה כשעצר פנדל בדקה האחרונה, חזרה ברקת לביתה כשהיא מאוכזבת מאוד. בסביבתה היה מי שאמר באותו לילה: "אם הקבוצה היתה מודחת, ברק לא היה ממשיך". בכר כאמור ידע את הדברים ואפילו שיתף בתחושותיו חלק ממכריו. בכר הוא לא מהאנשים הפתוחים שנוהגים לדבר עם כולם על העניינים האישיים שלו, אבל יש לו כמה אנשי סוד ספורים והם ידעו כי הוא יצא לאצטדיון הי"א בתחושה שאם הקבוצה מודחת, הוא מפוטר.

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. דני מרון
"הבין שהוא רק מרסק את כל מה שהוא עשה והשיג בהפועל באר שבע". ברק בכר/דני מרון

בהמשך הגיעו שני משחקי הליגה מול הפועל חדרה ואשדוד אותם ניצחה באר שבע בקושי רב. ובכל זאת קיווה בכר שמשהו ישתנה מניצחון לניצחון ושהקבוצה תעלה על מסלול טוב יותר. הוא סיגל מערך של שלושה בלמים והחזיר לחיים את חנן ממן וניב זריהן. אלא שאז הגיע המשחק שלשום מול הפועל תל אביב ושוב שלח את הקבוצה ואת בכר לקרשים. בסיום המשחק הוא ממש היה תשוש ובכל זאת ניסה לדבר בביטחון על כך שצריך לעשות את הדברים כדי לנצח ולהשיג כרטיס לאירופה ואולי אף את גביע המדינה, אבל אתמול בבוקר כבר קם בתחושה שהוא לא מסוגל עוד להמשיך בצורה הזו.

"הקבוצה הזו לא הותנעה במשך שבועות ארוכים", העיד אמש גורם המכיר אותו היטב. "ברק ניסה וניסה אבל ראו שזה לא זה. הוא כבר לא השפיע על הקבוצה כמו שהוא רצה וכמו שהוא היה רגיל לעשות ולכן הוא הבין שעוד משחק ועוד הפסד ועוד התבזות הוא רק מרסק את כל מה שהוא עשה והשיג בהפועל באר שבע. עדיף היה לו להתפטר עכשיו ולא להמשיך את הדרך המקרטעת הזו. הוא גם ידע שאם הוא יעזוב בעצמו ויודיע על כך, הוא ייצא יותר טוב מאשר אם ברקת תפטר אותו".

בן ביטון שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
"ברק שילם את המחיר בזמן שאנחנו אלה שהבאנו את הקבוצה למצב הזה". שחקני הפועל באר שבע/דני מרון

השחקנים בהפועל באר שבע קיבלו את הבשורה שיצאה אתמול לקראת השעה 19.00 בהפתעה גמורה. חלקם היו יחד באותה שעה במסיבת יום ההולדת של בתו של בן שהר ושם הם קיבלו את ההודעה מטעם המועדון. "בסופו של דבר ברק שילם את המחיר בזמן שאנחנו אלה שהבאנו את הפועל באר שבע למצב הזה", אמר אמש אחד מבכירי השחקנים. "נבנה כאן סגל שחקנים בהרבה מאוד כסף שהיה צריך לתת הרבה יותר. פישלנו בגדול העונה. אולי עם מאמן אחר ואנרגיות שונות דברים ייראו יותר טוב ונצליח לעמוד במשימות שעוד נותרו לקבוצה".

יתכן שבכר היה צריך לעזוב את הפועל באר שבע בקיץ שעבר, אחרי עונה בינונית רצופה בהרבה רגעי משבר. הקבוצה אמנם השיגה כרטיס למוקדמות הליגה האירופית, אבל היא היתה רחוקה מאוד ממכבי תל אביב וגם הודחה בשלב מוקדם בגביע. משה חוגג רצה אותו לבית"ר ירושלים והוא היה צריך אולי לעשות את הצעד הזה, אבל הפיתוי לבנות מחדש את באר שבע היה יותר מדי גדול, מה עוד ששכרו במועדון העומד על 115 אלף שקל נטו בחודש, הוא מהגבוהים אי פעם בכדורגל הישראלי.

עכשיו נותר לבכר לחכות ליעד חדש ואטרקטיבי שיכול לבוא מכיוון נבחרת ישראל, אחת הקבוצות הגדולות בארץ או אפילו חו"ל למרות שזו לא היתה השאיפה שלו עד לא מזמן. "ברק לא רצה להיכנס לתוך סטטוס וקיטלוג של מאמן שהגיע לידי מיצוי במועדון שלו, אבל כנראה שכאשר מדברים על זה, זה בסוף קורה והוא עוזב את באר שבע כל כך רחוק ושונה מהמקום בו הוא היה בשיאים שלו שספק אם יישברו שם", אמר אמש מקורב אליו וסיכם כמעט הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully