וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הפרו: הדרמה שמשאירה במתח את המאמנים הישראלים

28.11.2019 / 12:30

אחרי שנה וחצי ללא קורס פרו, עשרות נאבקים על 10-15 מקומות בקורס החדש שירכז וילי רוטנשטיינר. בניון, יצחקי, אוחיון, אלברמן וברקוביץ' הם רק חלק מהשמות שמקווים לקבל תשובה חיובית, גורם בהתאחדות: "זו הפרנסה של רבים, המלחמה על כל מקום מאוד גדולה"

תגובות שחקני נבחרת ישראל אחרי פולין/צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בווידאו: התגובות להפסד של נבחרת ישראל לפולין

מה משותף לאורי גוטמן, רוני אוואט, אופיר חיים ומסאי דגו? ארבעתם אמנם פתחו את העונה כמאמנים בליגת העל ושלושה מהם עדיין עובדים בה, אבל זה לא העניין. מה שמשותף לכל הארבעה הוא שהם היו האחרונים לקבל תעודת פרו מאופ"א ומההתאחדות לכדורגל בישראל שמאפשרת להם לעבוד כמאמנים בליגת העל.

מאז שהארבעה הללו היו חלק מ-26 מקבלי תעודות פרו עברה כבר שנה וחצי ובזמן הזה לא נפתח קורס חדש. מדובר בזמן ארוך מאוד עבור מאמני כדורגל שרוצים להתפתח ולהגיע לליגת העל. עבור עופר טסלפפה למשל, הזמן הזה ארוך כמו נצח. טסלפפה עמד על הקווים של סקציה נס ציונה והעלה אותה לליגת העל, אבל לא יכול היה להיכנס לארץ המובטחת כיוון שאין לו את תעודת הפרו הנדרשת.
בימים אלה מסתיימת תקופת הרישום לקורס הבא להוצאת תעודת פרו. ההרשמה עדיין לא נסגרה (התאריך האחרון הוא 1 בדצמבר), אבל עשרות כבר מנהלים קרב על מקום בכיתת הלימוד של וילי רוטנשטיינר. האוסטרי עצמו יהיה זה שידריך כמעט את כל השיעורים ואם בקורס האחרון חולקו 26 תעודות פרו, החליט המנהל הטכני של נבחרות ישראל שבקורס הקרוב יוכלו ללמוד רק 10-15 מועמדים שיעברו מיונים קפדניים במיוחד.

"תחשוב באיזה לחץ נמצאים כאן עשרות מאמנים שמחכים לתעודת הפרו הזו כבר שנה וחצי", סיפר לוואלה! ספורט מאמן בליגה הלאומית, שבעצמו הגיש בקשה להתקבל לקורס. גורם הקשור ללימודי תעודת מאמן בהתאחדות לכדורגל, סיפר: "בקורס הקודם הוגשו 70 בקשות והתקבלו רק 26 מאמנים. זאת אומרת ש-44 מועמדים נשארו בחוץ. עכשיו תתאר לך כמה נרשמו לקורס הקרוב והם יודעים שרק 10 עד 15 יתקבלו אליו".

אותו גורם הוסיף: "כולם בלחץ גדול. יש עוזרי מאמנים כמו גל אלברמן ורביד גזל שצריכים את התעודה הזו כדי להתפתח. יש מאמנים בכדורגל הנשים שמחכים לתעודה הזו. יש מאמנים בלאומית שחולמים לאמן בליגת העל ולא יכולים לעבוד. זו הפרנסה של רבים והמלחמה על כל מקום בקורס מאוד גדולה".

וילי רוטנשטיינר במהלך קורס תעודת פרו עם תמיר גילת. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
וילי רוטנשטיינר בטקס סיום הקורס/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

מבדיקת וואלה! ספורט עולה כי ההתאחדות לכדורגל קיבלה היתר בעבר מאגף ההדרכה באופ"א לערוך את הקורס ל-25 מאמנים בכל מחזור. רוטנשטיינר כאמור החליט לצמצם את מספר המועמדים ובטופס הרישום אותו ממלאים המועמדים, נכתב בסעיף 6: "לאחר הערכת הקריטריונים הממיינים, 10 עד 15 מועמדים עם הציון הכי גבוה ייכללו בקורס". המנהל הטכני של נבחרות ישראל הסביר בשיחות סגורות כי אין מקום לקורס עבור יותר מ-15 מועמדים מאחר שהוא צריך להיות הפלטפורמה הכי גבוהה עבור המאמנים ומאחר שיש בישראל למעלה מ-100 מאמנים המחזיקים בתעודות פרו, צריך להקשיח את הקריטריונים.

מאמן בליגת העל שעובד כבר שנים והוציא את תעודת הפרו שלו לפני כעשור, סיפר על מה שהיה בתקופה בה הוא עבר את הקורס: "בתקופה שאני עברתי את הקורס, השתתפו בשיעורים מאמני כושר ומאמנים מליגה א'. אפילו מישהו שלא קשור לאימון נטו עשה תעודת פרו. העסק היה די פרוץ".

ניר ברקוביץ' שמאמן את הפועל אום אל פאחם משוכנע שהוא צריך להתקבל לקורס הקרוב: "נרשמתי ראשון", סיפר. "יש כמה מאמנים שחייבים להיות בקורס הזה ואני ביניהם. עופר טסלפפה חייב להתקבל. גם משה אוחיון מאשדוד". אוחיון שהיה חייב בעונה שעברה את אבי בוחבוט לידו כי אין לו תעודת פרו, אמר השבוע: "נרשמתי ואני מאוד רוצה להתקבל. כולנו בהמתנה לראות מה יהיה".

וילי רוטנשטיינר במהלך קורס תעודת פרו. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
לקח על עצמו את נושא ההדרכה/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

לקורס הקרוב נרשמו גם כאלה שלא עובדים כעת כמאמנים כמו יוסי בניון וברק יצחקי. "גם הם רוצים להתקבל", אומר גורם המעורה בפרטים. "אתה יכול לראות את רוטנשטיינר אומר 'לא' ליוסי בניון ולברק יצחקי שרק לפני חצי שנה הוציאו בכלל תעודות מאמן וכבר עכשיו רוצים להתקבל ללימודי תעודת הפרו? מי יגיד להם שהם לא יכולים להתקבל? מצד שני אם הם ייכנסו, שני מאמנים שעובדים כעת ואלה החיים שלהם, יישארו בחוץ. זה סיפור לא פשוט ולכן יהיה מעניין מאוד לראות אם רוטנשטיינר יתעקש עד הסוף על 10 או 15 מועמדים ולא יפתח ויגדיל את זה לפחות ל-20, אם לא ל-26 כמו בפעם הקודמת".

שלומי ברזל ראש מערך ההסברה בהתאחדות לכדורגל הסביר: "הנושא ידוע היטב ובטוח שיש מאמנים שנמצאים בהמתנה דרוכה. יחד עם זה נוספו לקורס הקרוב קריטריונים שלא היו בעבר על מנת להתקבל ולכן מראש לא מעט מועמדים שהתקבלו בעבר, לא יכולים כעת להיכלל בקורס. מצד אחד ברור שיש מאמנים שרוצים וצריכים את התעודה. מצד שני בא וילי רוטנשטיינר ואומר שצריך לחדד את כל נושא הענקת תעודות המאמנים ובעיקר תעודות הפרו. זה משהו שהוא קריטי להתפתחות הכדורגל הישראלי ו-וילי לקח על עצמו את כל נושא ההדרכה".

קורס תעודת פרו. צילום מסך
קורס תעודת פרו/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully