וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל טננבאום שבר את השיא הישראלי לדקות ללא ספיגה וקבע גם שיא עולמי

שוער מכבי תל אביב עבר בדקה ה-11 את רף 1,003 הדקות שקבע גיורא אנטמן ב-1988/89 וניפץ את השיא העולמי של אספרנס טוניס מ-2000/01 עם שער נקי ב-11 מחזורי הפתיחה

צילום וידאו: סוכנות ג'יני, עריכת וידאו: ניר חן

בדקה ה-11 של המחזור ה-11, דניאל טננבאום ניפץ הערב (שבת) שיא ישראלי בן 31 שנה. גיורא אנטמן לא ספג במשך 1,003 דקות בעונת 1988/89 שבה קבוצתו מכבי חיפה זכתה באליפות, וכעת שוער מכבי תל אביב עקף אותו. לאוהדים הצהובים היו קצת דפיקות לב בעקבות שריקה מוקדמת לפנדל לזכות קרית שמונה, אבל ה-VAR הוכיח שהייתה צלילה, השופט דניאל בר נתן תיקן את טעותו וכך השיא נקבע.

מכבי תל אביב ניצחה 0:1 בקרית שמונה וכך טננבאום גם שבר את השיא העולמי מפתיחת העונה. אספרנס טוניס החזיקה בשיא מאז תחילת המילניום, שלא ספגה ב-10 המחזורים הראשונים של הליגה הטוניסאית בעונת 2000/01. אבל כעת היא נושלה מהמקום הראשון בכל הזמנים.

"אני שמח, כל הקבוצה שמחה", אמר טננבאום לאחר שבירת השיא. "זו עבודה של כולנו, של ההתקפה, ההגנה, של כולם. חשבנו על זה, אנשים דיברו על זה, אבל נמשיך לעבוד, עוד שלושה ימים יש עוד משחק. היה משחק קשה מאוד היום, קרית שמונה שיחקה טוב, אנחנו ממשיכים בדרך שלנו".

דניאל טננבאום, איתי שכטר, שחקני מכבי תל אביב. סוכנות ג'יני
נכנס לספר השיאים. דניאל טננבאום/סוכנות ג'יני

הרצף הזה של השוער בן ה-24 החל עוד בשלהי העונה שעברה. ז'ורז' מאנג'ק היה האחרון שהכניע אותו, כשמכבי חיפה השוותה ל-1:1 בדקה ה-87 של המחזור הלפני אחרון בעונה שעברה, ומאז הרשת לא זזה. אז יש לנו את שלוש הדקות הנותרות מול הירוקים, עוד 90 דקות במחזור הסיום של העונה הקודמת מול הפועל באר שבע ו-900 דקות העונה (10 מחזורים עם שער נקי) שהציבו את טננבאום על 993 דקות לפני המשחק, ועל 1,083 אחרי המשחק הערב.

על פי נתוני מנהלת הליגה, ב-10 המחזורים הראשונים נזקק טננבאום ל-19 עצירות בלבד, כולל הפנדל מול בית"ר ירושלים, כשמכבי תל אביב היא הקבוצה שלשערה נבעטו הכי מעט כדורים. זה רק מדגיש את העובדה שהשיא הוא קודם כל קבוצתי, אבל בספרי ההיסטוריה נרשם קודם כל שמו של השוער.

* טננבאום כבר שבר לפני כחודש את שיא הליגה של שער נקי מפתיחת העונה, כשעבר את רף 687 הדקות שהציב אריה חביב עם הפועל יהוד בפתיחת 1981/82.

* באותו משחק מול הפועל באר שבע במחזור השמיני, טננבאום גם ניפץ את שיא המועדון שעמד על 730 דקות ללא ספיגה (חואן פאבלו וברק לוי בעונת 2014/15).

* טננבאום הוא השוער היחיד בעולם ששומר על רשת נקייה מאז פתיחת העונה הזו, לאחר שהאיראני פיאם ניאזמנד מקבוצת ספהאן ספג שער אחד בחודש שעבר.

* שיא כל הזמנים (לא מפתיחת העונה) העולמי שייך למזארופי הברזילאי, ששמר על שער נקי של ואסקו דה גמה במשך 1,816 דקות בין מאי 1977 לספטמבר 1978. השיא הוכר מבחינה רשמית, אף על פי שחלק מהמשחקים היו בליגת הקריוקה האזורית ולא בליגה הלאומית.

* מבין האירופים, המוביל הוא דני ורלינדן (קלאב ברוז', 1990 - 1,390 דקות) והמדורג שני אדווין ואן דר סאר (מנצ'סטר יונייטד, 2009 - 1,311 דקות). טננבאום צריך להגיע ל-1,222 דקות כדי להיכנס לטופ 10 של כל הזמנים. משמע: עוד משחק וחצי.

עוד בוואלה!

"לא היה לנו אוכל, היינו יוצאים לצוד ביער": ליוואי גרסיה חושף את סיפור חייו

לכתבה המלאה
אדווין ואן דר סאר שוער מנצ'סטר יונייטד. Shaun Botterill, GettyImages
מקום שני מבין שוערי אירופה. אדווין ואן דר סאר/GettyImages, Shaun Botterill

הזכייה של פלמנגו, הערב של גביגול, הסיפתח של מוריניו: הפודיום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully