וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצבים במכבי חיפה: "היו לא מעט הפסדים בשנים האחרונות, זה הכואב ביותר"

7.1.2020 / 14:10

הירוקים שבורים אחרי ה-4:3 במשחק העונה: "לא הרבה שחקנים כאן נתקלו בתחושת החמצה גדולה כל כך". השחקנים לקחו אחריות ("לא יכול להיות שלא נתאבד על כדורים בדקות האחרונות"), ביקורת על פוקס וסיינסברי. יעקב שחר: "חווינו הצגת כדורגל שהוסיפה כבוד רב לכדורגל הישראלי"

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ניר חן

עיקרי הדברים

- "לא הרבה שחקנים כאן, אם בכלל, נתקלו בתחושות החמצה וכאב כל כך גדולות בקריירה שלהם"

- השחקנים שבורים: "לא יכול להיות שלא נדע להתאבד על כדורים בדקות האחרונות"

- עוואד השבור הפך מגיבור לגיבור טראגי

- ביקורות על פוקס וסיינסברי, חבשי עשוי לחזור להרכב

- הירוקים יעמדו לדין על תצוגת הקונפטי של הקהל

seperator

1.

עצב ועצבים, אלו בעיקר התחושות שנרשמו אתמול (שני) במכבי חיפה אחרי ההפסד הדרמטי למכבי תל אביב במשחק העונה. עם שריקת הסיום מיהרו חלק מהשחקנים, ביניהם ירדן שועה, דולב חזיזה וסאן מנחם, לרדת לחדרי ההלבשה חפויי ראש ועצבניים מאוד. מנהל הקבוצה רפי אוסמו עוד ניסה לעצור את מנחם ולהשאירו על המגרש אך לשווא - התסכול היה חזק. "לא הרבה שחקנים כאן, אם בכלל, נתקלו בתחושות החמצה וכאב כל כך גדולות בקריירה שלהם", העיד גורם בקבוצה. "היו לנו הפסדים בשנים האחרונות ולא מעט, אבל זה הכואב ביותר שבהם". יתר השחקנים שלא ירדו לחדר ההלבשה עוד נשארו והודו לקהל, אך גם עליהם ניכר היה שהרבה רוח יצאה מהמפרשים. "זה מכה שיהיה קשה להתאושש ממנה, לפחות בימים הקרובים", אמר שחקן בקבוצה. "אסור לנו בשום צורה לספוג גול בדקה הזו, ובטח לא גול כזה".

אחר הצהריים שלח יעקב שחר מסר לאוהדים כשאמר לאתר הרשמי של המועדון: ""אתמול חווינו הצגת כדורגל שהוסיפה כבוד רב לכדורגל הישראלי. את הפרשנות אניח לפרשנים. אנו נשפר את הטעון לשיפור ונמשיך להתקדם ליעדים שהצבנו לפנינו. כפי שראיתם האצטדיון אמש היה מלא ואני מתנצל בפני הרבים שנותרו ללא כרטיסים. להעביר אירוע רב משתתפים שכזה באפס תקלות (אני לא מתייחס לאיחור בפתיחת המשחק), מוסיף גאווה ואני מודה לכל מי שלקח חלק: אנשי המועדון שלנו, אנשי האצטדיון, האבטחה והמשטרה. תודה מיוחדת לאוהדים הרבים שתמכו בשחקנים והוסיפו הרבה מאוד צבע לאירוע הנפלא".

עוד בוואלה!

תפקיד חייו: יונתן כהן חייב לשחק כחלוץ - ויפה שעה אחת קודם

לכתבה המלאה
דולב חזיזה שחקן מכבי חיפה מול אבי ריקן שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
לא כולם חלקו את הטירוף שלו. חזיזה/דני מרון

2.

שניות לאחר השער של יאניק וילדסחוט שהחזיר את מכבי חיפה למשחק אחרי פיגור 2:0, דולב חזיזה משך לעצמו בחולצה, הניף ידיים לקהל וכאחוז טירוף ניסה לשלהב את חבריו. הקפטן הזמני (בהיעדרו של נטע לביא) עופרי ארד ניסה להרגיע, סימן לחזיזה וליובל אשכנזי עם הידיים וקרא לעברם "תירגעו, תירגעו". וזו, אולי, תמצית משחק העונה: 90 דקות של תנודות בין מאניה לדיפרסיה, בין יכולת חלשה במיוחד לדקות שמזכירות קבוצה אלופה. חוסר היכולת להרגיע אחרי החזרה הראשונה וגם השנייה ככל הנראה הכריעה את ההתמודדות לטובת היריבה המרה מקרית שלום.

בחיפה רצו לנצח את המשחק גם אחרי ה-3:3, וכנראה שבצדק. מרקו בלבול, שנוהג לבצע חילופים מחושבים, הימר על כל הקופה והכניס בסיום גם את ירדן שועה, אולם לבסוף בור במרכז ההגנה ובאגף שמאל אפשרו ליונתן כהן לכבוש את אחד השערים הדרמטיים שנראו בשנים האחרונות במגרשי ליגת העל. בהנהלה דווקא שיבחו את המאמן על החילוף ואמרו: "זה מה שמצפים ממאמן מכבי חיפה, לרצות לנצח ולא לשמור על תוצאה". גם יעקב שחר אמר לסובביו שאהב מאוד את החילוף ואת הניסיון להשלים מהפך. כך או כך, הירוקים היו מלאי ביקורת עצמית על ספיגת השער הדרמטי. "לא יכול להיות שלא נדע לשמור על תוצאה כזו ולהתאבד על כדורים בדקות האחרונות", קבע אחד השחקנים הכאובים. "כל העונה ידענו לשחק טקטי ולשמור ואז שרשרת של טעויות מובילה אותנו להפסיד משחק כזה בדקה ה-92. כל האשמה היא עלינו השחקנים".

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה. דני מרון
הימר על כל הקופה. בלבול/דני מרון

3.

בדקה ה-80 פנה בלבול אל עבר השחקנים המתחממים וצעק: "עוואד, עוואד". ירדן שועה סימן לחברו לרוץ אל עבר הספסל, וכבר בריצה הזו ניתן היה לראות כמה נחוש הוא להיכנס ולהשפיע בעשר הדקות שנותרו לו. בסיום, ראה כיצד הוא הופך מגיבור לגיבור טראגי: שער אדיר שלו החזיר את הירוקים ל-3:3, אך כמה דקות לאחר מכן החמיץ ממצב קורץ, ובצד השני סגר יונתן כהן עניין. בסיום היה עוואד שבור, וכשבנו של הבעלים אור שחר חיבק אותו בדרך לחדרי ההלבשה, החלוץ המתוסכל יכול היה לחשוב רק על דבר וסימן כיצד צריך היה להגיע לכדור. "עוואד הוכיח בפעם המי יודע כמה שתמיד כשהוא משחק אפשר לסמוך עליו" אמר גורם בקבוצה, "אבל אין ספק שאם הוא מכניס את השער הרביעי, הכל נראה שונה והוא מעל כולם יודע את זה".

שחקן מכבי תל אביב, יונתן כהן, ליד שחקני מכבי חיפה, ג'וש כהן, מוחמד עוואד. דני מרון
שבור מכולם. עוואד/דני מרון

4.

הרבה דובר על החסרון של נטע לביא לפני שריקת הפתיחה, אולם בחיפה דיברו על היעדרות הקפטן עוד יותר לאחר סיום המשחק. הרבה תקוות נתלו בז'אנדו פוקס, שלצערו לא הצליח להסתדר עם דן גלזר ואייל גולסה וספג ביקורות. בימים הקרובים אחד מנציגיו של השחקן צפוי להיפגש עם ראשי המועדון כדי לדון בעתידו. פוקס רוצה לעוזב ועושה רושם שכך אכן יהיה אך החלטה סופית טרם התקבלה. גם טרנט סיינסברי ספג ביקורות גדולות ובכלל, הבלם האוסטרלי נמצא בירידה ולא מן הנמנע שעאיד חבשי יחזור להרכב. מי שזכו למחמאות היו יאניק וילדסחוט ועופרי ארד.

איתי שכטר שחקן מכבי תל אביב עם אייל גולסה מול ז'אנדו פוקס שחקן מכבי חיפה. דני מרון
רוצה לעזוב, וכנראה שכך גם יהיה. פוקס/דני מרון

5.

כעת בחיפה ינסו להתאושש כבר נגד מכבי נתניה ביום שבת. "אסור לנו לשקוע במרה שחורה", אמר שחקן בקבוצה, "אחרת אנחנו נאבד גובה ומהר. יש עוד הרבה משחקים עד סוף העונה וכולן כולל מכבי תל אביב יאבדו נקודות אז אנחנו חייבים לחזור לנצח כבר ביום שבת". בחיפה יאיצו כעת גם את ניסיונות החיזוק, כאשר קרים פריי נשאר המועמד המוביל לחזק את ההתקפה. בנוסף, בקבוצה ינסו להחתים שחקן קישור אחורי כשגם יהב גורפינקל בתמונה וההחלטה האם להחזירו תתקבל בשבועות הקרובים.

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה עם יובל אשכנזי. דני מרון
יקבלו סיוע התקפי? שרי ואשכנזי/דני מרון

6.

מלבד הכאב המקצועי, בחיפה צפויים גם לעמוד לדין ולהיענש בשל איחור משמעותי של המשחק בשל תצוגת הקונפטי של הקהל. במועדון הבהירו אמש שהמופע היה בתיאום עם ההנהלה ושהם יפיקו את הלקחים מהאירוע.

עדכון ראשון: 8:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully