וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה - ריאל מדריד: ואלוורדה מודאג מבנזמה, סמדו צפוי לפתוח

כשהן צמודות בפסגה בשוויון נקודות, הקלאסיקו הוא לא רק יוקרתי אלא גם קריטי למאבק האליפות. המספרים לטובת ברצלונה, התקווה עם ריאל מדריד, מסי שוב יכריע? ההרכבים, הציטוטים וההתלבטויות לקראת הקרב הגדול (רביעי, 21:00 ערוץ 50)

עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: מסי מקבל את כדור הזהב. שוב

ברצלונה תפגוש את ריאל מדריד מחר (רביעי) לעוד קלאסיקו (21:00, ערוץ 50), כשהפעם בנוסף ליריבות המסורתית האדירה בין הקבוצות, למשחק גם יש חשיבות גדולה מבחינת מאבק הצמרת. לשתי הקבוצות יש 35 נקודות בראש הטבלה הספרדית כשרק הפרש השערים מפריד ביניהן, והמשחק - שייערך 52 ימים לאחר המעד המקורי שלו - יהיה הזדמנות טובה לקבוצות לפתוח פער בפסגה ולצבור נקודות חשובות.

ג'רארד פיקה בלם ברצלונה מניף יד לסימון חמש אצבעות אחרי מאניטה מול ריאל מדריד. האתר הרשמי של ברצלונה, טוויטר, אתר רשמי
העשור שלה. פיקה/אתר רשמי, האתר הרשמי של ברצלונה, טוויטר

מה אומרים המספרים

ברצלונה איבדה נקודות מול ריאל סוסיאדד בסוף השבוע ונעצרה אחרי שבעה ניצחונות רצופים, ואומנם האלופה נוצחה כבר שלוש פעמים העונה בליגה - אבל רק אחד מהם הגיע מאז ספטמבר, ולמעשה בכל המסגרות בארסה הפסידה רק פעם אחת ב-17 משחקיה האחרונים.

ריאל מדריד, מנגד, מגיעה לקלאסיקו האחרון של העשור ויודעת שבעשר השנים האחרונות הבלאנקוס לקחו רק שתי אליפויות בהשוואה לשתיים של ברצלונה ומסי, והיא יודעת שמדובר במשחק שיכול לתת לה דחיפה להמשך העונה - ואולי גם לעשור טוב יותר בזירה המקומית.

כאמור, שתי הקבוצות מגיעות למשחק עם שוויון של 35 נקודות כל אחת, אבל ברצלונה כבשה העונה עשרה שערים יותר מאשר ריאל, בעוד הבלאנקוס ספגו שמונה שערים פחות. הנתון המעודד לבארסה: 30 מ-43 שעריה העונה בליגה היו בקאמפ נואו, שם לבארסה מאזן מושלם. בארסה לא הפסידה בבית בליגה מאז נובמבר 2018, וב-30 המשחקים האחרונים בבית ניצחה 26 פעמים וסיימה 4 פעמים בתיקו.

מנגד, ריאל מדריד לאחרונה רושמת שיפור במשחקי החוץ שלה: בחמשת משחקיה האחרונים מחוץ לבית, הקבוצה של זידאן עם ארבעה ניצונות ותיקו, בעוד שלפני כן רשמה רק 2 ניצחונות ב-11 משחקי חוץ.

ראש בראש

כרגע לריאל מדריד יש רצף של שישה משחקים בלי ניצחון על בארסה, כשהניצחון האחרון של הבלאנקוס בקלאסיקו היה בסופר קאפ הספרדי בתחילת 2017/18. בליגה, ריאל לא ניצחה את ברצלונה מאז ה-1:2 בקאמפ נואו באפריל 2016 - ניצחון אחד מארבעה בלבד שיש לריאל על בארסה בעשור האחרון, בעוד לברצלונה יש 11 ניצחונות.

חמשת הקלאסיקו האחרונים

23 באפריל 2017: ריאל מדריד - ברצלונה 3:2
23 בדצמבר 2017: ריאל מדריד - ברצלונה 3:0
2 במאי 2018: ברצלונה - ריאל מדריד 2:2
28 באוקטובר 2018: ברצלונה - ריאל מדריד 1:5
2 במרץ 2019: ריאל מדריד - ברצלונה 1:0

ליאו מסי אוהב את המפגשים מול ריאל מדריד. ב-41 ההופעות שלו בקלאסיקו הוא כבש 26 שערים והוסיף 14 בישולים. העונה הוא כמובן בכושר אדיר, וכבר כבש בליגה 12 שערים והוסיף 6 בישולים (אף שחקן לא תרם יותר ממנו בליגה).

עוד בוואלה!

כוכב בלי כוכבית: העונה האדירה של בנזמה במדריד

לכתבה המלאה

מי יפתח?

על פי הדיווחים, לארנסטו ואלוורדה אין הרבה התלבטויות בהרכב. טר סטגן בשער, פיקה ולנגלה במרכז ההגנה, ג'ורדי אלבה מגן שמאלי, ונלסון סמדו מגן ימני ככל הנראה, במקום סרג'י רוברטו, שאולי ישולב בקישור. איבן ראקיטיץ' זכה מחדש באמון של ואלוורדה, וצפוי לפתוח לצד בוסקטס ודה יונג במרכז שדה חזק. בחלק הקדמי גריזמן, מסי וסוארס ככל הנראה ישלימו חוד קטלני.

בצד השני, בספרד טוענים כי ייתכן שגארת' בייל יפתח בהרכב, בחלק הקדמי לצד בנזמה, כשבקישור יפתחו ארבעה מבין מודריץ', איסקו, קרוס, קאסמירו ופדריקו ואלוורדה.

הציטוטים וההכנות

לא רק הקבוצות והאוהדים נמצאות בהיערכות מוגברת לקראת המשחק, אלא גם משטרת ברצלונה. לא פחות מ-3,000 שוטרים ומאבטחים יאבטחו את המשחק, מחשש להפגנות אלימות של ארגונים קטלאניים קיצוניים.

זינדין זידאן: "מצבנו טוב. אנחנו משחקים טוב בזמן האחרון. אנחנו מרוצים ממה שאנחנו עושים. מודאג? אני לא מודאג מכלום. כולנו מרוצים מהזכות שלנו לשחק במשחק כזה. אני זוכר ששיחקתי בבהם, זה משחק שאתה חי למענו". האם אחוזי ההחזקה בכדור יכריעו? "לא. זה לא שאני לא דואג מזה, פשוט יש עוד הרבה דברים אחרים. מה שאנחנו צריכים לעשות זה להראות את הגרסה הכי טובה שלנו. זה הכל". על בייל: בייל איתנו, מתאמן טוב, הוא שחקן חשוב ותמיד הוכיח את זה, מחר הוא יהיה מוכן כמו כל השאר, אין לי ספק".

על מסי: "זה כדורגל, 11 מול 11. אנחנו יודעים את מי נפגוש ומול מי נתמודד. אנחנו יודעים איזה שחקן זה מסי, אבל גם לנו יש נשקים. אנחנו רוצים לשחק טוב מול ברצלונה". האם ריאל משחקת טוב יותר מול בארסה בקאמפ נואו מאשר בברנבאו? "לא יודע. תלוי במצב שלך. מה שחשוב זה להיות הכי טוב שאתה יכול, בכל החלקים במגרש, 90 דקות. זה לא שונה. אנחנו יכולים לשחק משחק גדול גם שם וגם פה".

פרנקי דה יונג אמר לקראת המשחק: "אנחנו רוצים לא רק לנצח, אלא להיות דומיננטיים, ליצור הרבה מצבים, להסב לאוהדים שלנו הנאה מרובה. אני זוכר היטב את הקלאסיקו שבו ברצלונה הביסה 0:5 את ריאל בקאמפ נואו, התלהבתי מאוד מהמשחק הזה. מי יודע, אולי מחר יקרה משהו גדול באותה מידה".

ארנסטו ואלוורדה נשאל על החשיבות של המשחק והשיב ש"אנחנו רק בסיבוב הראשון, נשארו עוד הרבה משחקים השנה והקלאסיקו הזה לא יקבע את זהות האלופה, זה בטוח".

כמו כן, הודה שמבחינתו האיש שצריך לעצור בריאל מדריד הוא קארים בנזמה. "לריאל יש הרבה שחקנים מצוינים. נכון שאדן הזאר חסר, אבל עדיין יש להם שמות גדולים כמו איסקו, בייל, ויניסיוס, רודריגו ועוד. ברור שאיש המפתח הוא קארים בנזמה, וכדי לנצח נהיה חייבים לעצור אותו, אין ספק בזה. הוא כבש 12 שערים השנה, הוא מלך השערים שלהם והשחקן הכי מסוכן שלהם".

בנוסף התייחס ואלוורדה לפנדל המדובר שלא נשרק לזכות ברצלונה נגד ריאל סוסיאדד, והשיב ש"היה ברור שהכניסה של ה-VAR תביא הרבה מחלוקות, וזה לא הולך להיפסק בקרוב. אנחנו עדיין מאמינים שאם השופט היה בודק את עצמו בזמן אמת, הוא היה נותן לנו פנדל. אבל אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully