וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם באמת הכל פתוח: לקראת הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות

ריאל מדריד לא חוששת מההגרלה האימתנית המסתמנת ומעבירה מסר לליברפול, באיירן מינכן וטוטנהאם לא פוחדות להצהיר שהן רוצות ללכת עד הסוף: לקראת הגרלת שמינית הגמר (שני, 13:00, ספורט 5), כולם מרגישים - שלב הנוקאאוט בצ'מפיונס פתוח מתמיד. המדריך המלא

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק

הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות בפתח, ודבר אחד בטוח: שום דבר לא בטוח. ברחבי היבשת מתכוננים להגרלה שתיערך מחר (שני, 13:00, ספורט 5) במשדרי אופ"א בניון שבשוויץ, ומשוכנעים שהפעם, בניגוד לשנים עברו, הכל פתוח.

"זו ליגת האלופות הכי מאוזנת אי פעם. קשה מאוד לנבא מי תלך עד הסוף", טען אמש פרשן רשת "סקיי" הבריטית, שחקן העבר ג'יימי קראגר.

קבוצתו הנצחית ליברפול מסתמנת כקבוצה הטובה באירופה העונה, אבל נראה שהיא עדיין לא מטילה אימה על קבוצות בכירות אחרות ביבשת. כך, למשל, הרשה לעצמו מאמן ריאל מדריד זינדין זידאן לומר במסיבת עיתונאים בסוף השבוע: "אני לא חושש מליברפול. אם נקבל אותה, נעבור אותה".

מוחמד סלאח שחקן ליברפול חוגג שער. רויטרס
לא מקבלים את הכבוד הראוי? שחקני ליברפול חוגגים/רויטרס

זידאן וריאל עלולים לזכות להגרלה הקשה ביותר: מכיוון שסיימו במקום השני בלבד בשלב הבתים, הם עשויים להיות מוגרלים מול באיירן מינכן, מנצ'סטר סיטי או יובנטוס, או שמא לזכות בהגרלה האפשרית הנוחה ביותר, מול ר.ב. לייפציג.

האמירה של זידאן הצטרפה לעוד כמה אמירות שאפתניות במיוחד שנשמעו בימים האחרונים. גם יוזואה קימיש מבאיירן מינכן טען ש"יש קבוצה אחת או שתיים מעולות בצ'מפיונס, אבל לא חשוב את מי נקבל - כל עוד אנחנו בריאים, אנחנו פייבוריטים".

לוקאס מורה מטוטנהאם הסביר למה דווקא העונה זו ההזדמנות של טוטנהאם לזכות בליגת האלופות ולשים סוף לבצורת התארים של המועדון, שנמשכת מאז הזכייה בגביע הליגה אי שם ב-2008. "עם ז'וזה מוריניו אנחנו מוכנים לזכות בתארים. אנחנו בהחלט מכוונים לשם, גם בליגת האלופות", אמר הברזילאי.

עוד בוואלה!

ריאל מדריד יודעת: ר.ב. לייפציג או יריבה מהגיהנום

לכתבה המלאה
שחקני ריאל מדריד חוגגים. רויטרס
לא חוששים מאף אחת. שחקני ריאל/רויטרס

המדריך המלא להגרלה

הקבוצות שסיימו במקום הראשון:

פריס סן ז'רמן
באיירן מינכן
מנצ'סטר סיטי
יובנטוס
ליברפול
ברצלונה
ר.ב. לייפציג
ולנסיה

הקבוצות שסיימו במקום השני:

צ'לסי
ליון
בורוסיה דורטמונד
נאפולי
טוטנהאם
ריאל מדריד
אטאלנטה
אתלטיקו מדריד

ההגבלות:

* שתי קבוצות שכבר נפגשו בשלב הבתים לא יוכלו לשחק זו מול זו

* שתי קבוצות מאותה מדינה לא יהיו רשאיות להיפגש בשלב זה

שחקני ברצלונה, איבן ראקיטיץ', ליאונל מסי, סרג'יו בוסקטס. רויטרס
ברצלונה אמורה לצאת בזול/רויטרס

בדרג ב' יש שמות מעניינים רבים כשריאל מדריד מן הסתם תהיה זו שכל הקבוצות בדרג א' ישמחו להימנע ממנה. שתיים שבטוח יימנעו מהבלאנקוס הן ברצלונה ו-ולנסיה כיוון ששתי קבוצות מאותה מדינה לא יכולות לפגוש אחת את השנייה בשמינית הגמר. גם פריס סן ז'רמן לא תפגוש את ריאל כי השתיים נפגשו בשלב הבתים.

מי שכן יכולות לפגוש את ריאל הן באיירן מינכן, במה שייצור מפגש נוסף בהיסטוריה העשירה בין שני המועדונים. גם ליברפול, יובנטוס או מנצ'סטר סיטי עשויות להיות מוגרלות מול ריאל מדריד למפגש ענקיות כבר בשמינית הגמר. ריאל גם יכולה לקבל את ר.ב. לייפציג הטובה אך חסרת הניסיון.

ברצלונה לא תוכל לקבל בשמינית הגמר את ריאל ואתלטיקו מדריד וגם לא את בורוסיה דורטמונד, כיוון שפגשה אותה בשלב הבתים. זה משאיר לאלופת ספרד את צ'לסי למפגש פיקנטי שהוליד בעבר משחקים גדולים, את אטאלנטה, מולה הקטאלנים לא אמורים להתקשות, את ליון, אבל גם נאפולי וטוטנהאם החזקות הן בין היריבות האפשריות.

אטאלנטה, שתהיה כנראה משאלת הלב של מרבית הקבוצות בהגרלה (פרט ליובנטוס שלא יכולה לקבל אותה) יכולה לקבל כל אחת משמונה הראשונות פרט למנצ'סטר סיטי, שהייתה איתה בשלב הבתים. זה משאיר אותה עם אופציות קשות מאוד עד בלתי אפשריות כמו ברצלונה, באיירן מינכן, יובנטוס, ליברפול ופריס סן ז'רמן ועם אופציות קשות "בלבד" כמו ר.ב. לייפציג ו-ולנסיה.

מפגש מסקרן שעשוי לצאת בהגרלה הוא בין אלופת ליגת האלופות ליברפול לבורוסיה דורטמונד. זה בטח משהו שמאמן ליברפול יורגן קלופ ישמח להימנע ממנו על מנת לא לפגוש את האקסית המיתולוגית. טוטנהאם של ז'וזה מוריניו תימנע בוודאות מבאיירן מינכן וגם מליברפול ומנצ'סטר סיטי. מוריניו עשוי להיתקל בברצלונה, אותה פגש רבות בעבר גם כשאימן בריאל מדריד, אבל גם כשהיה באינטר.

מנצ'סטר סיטי, שנראה כי סיכוייה לזכות העונה באליפות עם קלושים, רוצה להתרכז בליגת האלופות כדי לזכות בתואר בפעם הראשונה. היא תרצה להימנע מבורוסיה דורטמונד, נאפולי וכמובן מריאל מדריד וגם מאתלטיקו.

יוזואה קימיש שחקן באיירן מינכן. GettyImages
קימיש ובאיירן "פייבוריטים מול כל יריבה", או ככה הם טוענים לפחות/GettyImages

המספרים

- ב-96 משחקים בשלב הבתים של ליגת האלופות נכבשו 308 שערים שהם 3.21 שערים למשחק. הדקות הפופולאריות ביותר לכיבוש היו בין 75-61, אז נכבשו 62 שערים.

- באיירן מינכן היא הקבוצה שהשיגה הכי הרבה נקודות (18) וגם זו שכבשה את כמות השערים הגדולה ביותר - 24. היא גם הקבוצה שסיכנה הכי הרבה את השער - 151 פעמים - ובעטה הכי הרבה פעמים למסגרת - 64.

- שתי הקבוצות הכי מלוכלכות בשלב הבתים הן קלאב ברוז' וגלאטסראיי, שביצעו 94 עבירות כל אחת, זלצבורג, אייאקס וסלביה פראג ביצעו 93 כל אחת.

מלך שערי שלב הבתים:

1. רוברט לבנדובסקי (באיירן מינכן) - 10
2. ארלינג הולאנד (זלצבורג) - 8
3. הארי קיין (טוטנהאם) - 6

המבשל המצטיין:

1. חכים זייש (אייאקס) - 5
2. קורנטן טוליסו (באיירן מינכן) - 4
- ריאד מחרז (מנצ'סטר סיטי) - 4
- רוברטו פירמינו (ליברפול) - 4

הכי הרבה בעיטות למסגרת:

1. רוברט לבנדובסקי (באיירן מינכן) - 17
2. לאוטרו מרטינס (אינטר) - 13
3. כריסטיאנו רונאלדו (יובנטוס) - 12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully