וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאל מדריד יודעת: ר.ב. לייפציג או יריבה מהגיהנום

ההגרלה תתקיים רק ביום שני, אבל אחרי ששלב הבתים הסתיים, אפשר להתחיל לפנטז. האפשרויות המוגבלות של ברצלונה וליברפול, החשש מאתלטיקו וטוטנהאם. כל האפשרויות וההסברים

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק

אחרי ששלב הבתים נגמר, עכשיו אפשר להתפנות ולהתחיל לראות מה המפגשים שעשויים להזדמן בשמינית גמר ליגת האלופות. ההגרלה תיערך ביום שני (13:00 שעון ישראל) בניון שבשוויץ, אבל אנחנו כבר עכשיו הרכבנו לכם כמה הגרלות מסקרנות.

שתי הגבלות יחולו בהגרלה: קבוצות מאותה מדינה לא רשאיות להיפגש עדיין וכמובן שלא יוכלו להיות מוגרלים משחקים עם שתי קבוצות שכבר נפגשו בשלב הבתים. המשמעות היא למשל שלברצלונה וליברפול יש רק חמש יריבות אפשריות. עבור ברצלונה אלו צ'לסי, ליון, נאפולי, טוטנהאם ואטאלנטה, מבחינת אלופת אירופה מדובר בליון, דורטמונד, ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד, אטאלנטה. נתון מעניין נוסף: ריאל מדריד סיימה במקום השני בלבד, כך שאם היא לא תקבל את ר.ב. לייפציג, היא תוגרל מול יריבה אימתנית: ליברפול, באיירן מינכן, מנצ'סטר סיטי או יובנטוס.

אגב, זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של ליגת האלופות שרק חמש מדינות שונות (אנגליה, גרמניה, איטליה, צרפת וספרד) יזכו לייצוג בשמינית הגמר.


הקבוצות שסיימו במקום הראשון:

פריס סן ז'רמן
באיירן מינכן
מנצ'סטר סיטי
יובנטוס
ליברפול
ברצלונה
ר.ב. לייפציג
ולנסיה

הקבוצות שסיימו במקום השני:

צ'לסי
ליון
בורוסיה דורטמונד
נאפולי
טוטנהאם
ריאל מדריד
אטאלנטה
אתלטיקו מדריד

ז'וזה מוריניו עם ליאונל מסי 2011. AP
ייפגשו שוב? מסי ומוריניו/AP

בדרג ב' יש שמות מעניינים רבים כשריאל מדריד מן הסתם תהיה זו שכל הקבוצות בדרג א' ישמחו להימנע ממנה. שתיים שבטוח יימנו מהבלאנקוס הן ברצלונה ו-ולנסיה כיוון ששתי קבוצות מאותה מדינה לא יכולות לפגוש אחת את השנייה בשמינית הגמר. גם פריס סן ז'רמן לא תפגוש את ריאל כי השתיים נפגשו בשלב הבתים.

מי שכן יכולות לפגוש את ריאל הן באיירן מינכן, במה שייצור מפגש נוסף בהיסטוריה העשירה בין שני המועדונים. גם ליברפול, יובנטוס או מנצ'סטר סיטי עשויות להיות מוגרלות מול ריאל מדריד למפגש ענקיות כבר בשמינית הגמר. ריאל גם יכולה לקבל את ר.ב. לייפציג הטובה אך חסרת הניסיון.

ברצלונה לא תוכל לקבל בשמינית הגמר את ריאל ואתלטיקו מדריד וגם לא את בורוסיה דורטמונד, כיוון שפגשה אותה בשלב הבתים. זה משאיר לאלופת ספרד את צ'לסי למפגש פיקנטי שהוליד בעבר משחקים גדולים, את אטאלנטה, מולה הקטאלנים לא אמורים להתקשות, את ליון, אבל גם נאפולי וטוטנהאם החזקות הן בין היריבות האפשריות.

עוד בוואלה!

הילדים עוררו את ברצלונה: "אנחנו הדוגמא - בארסה סומכת על לה מאסיה"

לכתבה המלאה
פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
יפגוש שוב את דורטמונד? גווארדיולה/רויטרס

אטאלנטה, שתהיה כנראה משאלת הלב של מרבית הקבוצות בהגרלה (פרט ליובנטוס שלא יכולה לקבל אותה) יכולה לקבל כל אחת משמונה הראשונות פרט למנצ'סטר סיטי, שהייתה איתה בשלב הבתים. זה משאיר אותה עם אופציות קשות מאוד עד בלתי אפשריות כמו ברצלונה, באיירן מינכן, יובנטוס, ליברפול ופריס סן ז'רמן ועם אופציות קשות "בלבד" כמו ר.ב. לייפציג ו-ולנסיה.

מפגש מסקרן שעשוי לצאת בהגרלה הוא בין אלופת ליגת האלופות ליברפול לבורוסיה דורטמונד. זה בטח משהו שמאמן ליברפול יורגן קלופ ישמח להימנע ממנו על מנת לא לפגוש את האקסית המיתולוגית. טוטנהאם של ז'וזה מוריניו תימנע בוודאות מבאיירן מינכן וגם מליברפול ומנצ'סטר סיטי. מוריניו עשוי להיתקל בברצלונה, אותה פגש רבות בעבר גם כשאימן בריאל מדריד, אבל גם כשהיה באינטר.

מנצ'סטר סיטי, שנראה כי סיכוייה לזכות העונה באליפות עם קלושים, רוצה להתרכז בליגת האלופות כדי לזכות בתואר בפעם הראשונה. היא תרצה להימנע מבורוסיה דורטמונד, נאפולי וכמובן מריאל מדריד וגם מאתלטיקו.

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן עם לאון גורצקה. רויטרס
היום הוא צפה במשחק מהספסל. לבנדובסקי/רויטרס

המספרים

- ב-96 משחקים בשלב הבתים של ליגת האלופות נכבשו 308 שערים שהם 3.21 שערים למשחק. הדקות הפופולאריות ביותר לכיבוש היו בין 75-61, אז נכבשו 62 שערים.

- באיירן מינכן היא הקבוצה שהשיגה הכי הרבה נקודות (18) וגם זו שכבשה את כמות השערים הגדולה ביותר - 24. היא גם הקבוצה שסיכנה הכי הרבה את השער - 151 פעמים - ובעטה הכי הרבה פעמים למסגרת - 64.

- שתי הקבוצות הכי מלוכלכות בשלב הבתים הן קלאב ברוז' וגלאטסראיי, שביצעו 94 עבירות כל אחת, זלצבורג, אייאקס וסלביה פראג ביצעו 93 כל אחת.

מלך שערי שלב הבתים:

1. רוברט לבנדובסקי (באיירן מינכן) - 10
2. ארלינג הולאנד (זלצבורג) - 8
3. הארי קיין (טוטנהאם) - 6

המבשל המצטיין:

1. חכים זייש (אייאקס) - 5
2. קורנטן טוליסו (באיירן מינכן) - 4
- ריאד מחרז (מנצ'סטר סיטי) - 4
- רוברטו פירמינו (ליברפול) - 4

הכי הרבה בעיטות למסגרת:

1. רוברט לבנדובסקי (באיירן מינכן) - 17
2. לאוטרו מרטינס (אינטר) - 13
3. כריסטיאנו רונאלדו (יובנטוס) - 12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully