וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהנה מכל העולמות: השנה המזהירה של רודריגו בכל החזיתות

11.12.2019 / 15:00

הוא כבש את השערים החשובים בליגה, הוביל את ולנסיה לזכייה בגביע, העניק לה את הכרטיס לשמינית גמר ליגת האלופות עם שערי ניצחון במגרשן של צ'לסי ואייאקס, והפך לשחקן הרכב בנבחרת, אבל הבשורות המשמחות ביותר מבחינת החלוץ הגיעו מפלמנגו אהובתו

צילום וידאו: גולשים

בווידאו: שחקני פלמנגו חוגגים זכייה בגביע ליברטדורס

בתום הסיבוב הראשון בליגה הספרדית בעונה שעברה, באמצע ינואר, היו במאזנה של ולנסיה ארבעה ניצחונות בלבד ב-19 מחזורים. היא היתה רחוקה 10 נקודות מהמקום הרביעי המוביל לליגת האלופות, וארבע נקודות בלבד מהקו האדום. היא בקושי הצליחה למצוא את הרשת, אחוז ניצול ההזדמנויות היה מחפיר. לו מישהו היה מספר אז כי היא תסיים את 2019 עם תואר ראשון מזה 11 שנה וכרטיס לשמינית גמר ליגת האלופות, היו לועגים לו. תסריט מסוג זה היה מופרך באופן קיצוני - ואולם הוא התממש, ואתמול חגגו העטלפים באמסטרדם על חשבון הפתעת העונה הקודמת. אם תרצו, בסיכום הכללי אפשר לטעון כי דווקא ולנסיה היא הקבוצה המפתיע של השנה.

רודריגו שחקן ולנסיה. GettyImages
כבש בכל צומת חשוב בשנה. רודריגו מעיף את אייאקס אתמול/GettyImages

שערים קריטיים בכל המפעלים

ובכל צומת חשוב בשנה הנהדרת הזו היה שער של רודריגו. החלוץ היה זה שהשלים בדקה ה-84 את המהפך באיצטדיונה של סלטה ויגו, הוביל את ולנסיה ל-1:2 במחזור ה-20 ושינה לחלוטין את המומנטום. "זה היה הרגע בו התחלנו להאמין שוב בעצמנו", הוא סיפר בדיעבד. רודריגו גם התכבד לכבוש את השער האחרון של העונה שעברה, כדי לקחת את הנקודות עם 0:2 במגרשה הקשה של ויאדוליד ולהבטיח את המקום הרביעי בדרך לליגת האלופות. בחלוף שבוע, הוא היה זה שנגח שער קריטי לרשתה של ברצלונה בגמר הגביע הספרדי. הקטלונים לא התאוששו, הפסידו 2:1 והחמיצו את הדאבל, בעוד ולנסיה צהלה עם גביע ראשון מאז 2008. כל זה לא היה מתרחש אלמלא הקאמבק מדהים ברבע הגמר, אז הבקיע רודריגו פעמיים בזמן פציעות כדי להשלים שלושער מהסרטים ולהדיח את חטאפה. מתברר שגם כאשר הכל נראה אבוד לחלוטין, אפשר לסמוך עליו.

העונה הנוכחית החלה עם רעידת אדמה כאשר המאמן הפופולרי מרסלינו פוטר בהחלטה שנויה במחלוקת בשל יחסים עכורים עם הבעלים פיטר לים. השחקנים הוכו בתדהמה, ואלברט סלאדס שמונה במקומו הובס בבכורה בקאמפ נואו. דיווחים על מרד אפשרי בחדר ההלבשה הציפו את העיתונים המקומיים, ומישהו היה צריך להרגיע את המערכת. רודריגו עשה את זה עם שער ניצחון קצת מגושם מול צ'לסי בסטמפורד ברידג' במחזור הראשון בליגת האלופות - 0:1 ששיחרר את הלחץ והעניק לבוס החדש הרבה אוויר לנשימה. לא הכל הלך חלק מאז בכל החזיתות, אך הסיכויים נותרו, ואתמול היה צריך לנצח בחוץ גם את אייאקס כדי להשלים את המשימה. ורודריגו עשה את זה שוב - הוא התגנב לרחבה בעיתוי המושלם, הפציץ לרשת הגבוהה, והעניק לקבוצתו 0:1 יקר נוסף.

אלברט סלאדס מאמן ולנסיה. רויטרס
רודריגו נתן לו אוויר לנשימה. אלברט סלאדס/רויטרס

אבא שיחק עם זיקו

זו המומחיות שלו. רודריגו לא ניחן בשליטה טכנית יוצאת דופן בכדור, ואינו המוסר המחונן בתבל, אבל יש לו חוש מפותח להיות במקום הנכון בזמן הכי נכון כדי לסיים מהלכים בנגיעה אחת. ממוצע הכיבושים שלו פר משחק מעולם לא היה ברמה העולמית הגבוהה, אבל חשיבתם גבוהה, במיוחד ב-2019. גם בנבחרת זה כך, כי רודריגו הבקיע את השער הראשון של ספרד בקמפיין מוקדמות יורו 2020, בדרך לניצחון 1:2 קשה על נורבגיה, וגם את השער האחרון בקמפיין, כאשר שמר על מאזן ללא הפסד עם שיוויון בזמן פציעות בשבדיה. אחרי שנים ארוכות מחוץ לסגל או על הספסל, הוא גם הפך סוף כל סוף לשחקן הרכב לגיטימי.

כל זה מכתיר את 2019 למוצלחת ומאושרת ביותר בקריירה שלו, ויש עוד סיבה אחת לשמחה המצטברת הזו. למעשה, זו אולי הסיבה הגדולה ביותר, כי עם כל הכבוד לביצועיו על כר הדשא, רודריגו הוא גם אוהד שרוף של פלמנגו. הוא ברזילאי שנולד בריו דה ז'ניירו, לבש את החולצה האדומה-שחורה מאז שהוא זוכר את עצמו, והחל את דרכו באקדמיה של המועדון. זה טבעי, כי אביו, אדאלברטו, היה מגן שמאלי מצוין בקבוצה בשנות ה-80', התענג לשחק לצידו של זיקו האגדי, וזוכר כנער את הזכיה המיתולוגית בגביע ליברטדורס ב-1981. מאז לא הצליחה פלמנגו לשחזר את ההישג בזירה הבילנאומית בדרום אמריקה, עד שעשתה זאת השנה, ועוד עם 1:2 דרמטי במיוחד על ריבר פלייט בגמר, בזכות צמד של גביגול בדקות האחרונות. בנוסף, זכתה הקבוצה גם באליפות ראשונה מאז ראשונה מאז 2009. מבחינת רודריגו, לא יכולות להיות בשורות טובות יותר.

רודריגו שחקן נבחרת ספרד. ShutterStock
הפך לשחקן הרכב לגיטימי בנבחרת ספרד. רודריגו אחרי השער מול שבדיה/ShutterStock

"בן דוד" של טיאגו

הוא מדבר על האהבה הזו בכל הזדמנות. עיתונאים אנגלים תהו איזו קבוצה הוא אוהד אחרי שכבש ובישל בניצחון 1:2 בוומבלי בליגת האומות לפני קצת יותר משנה, וציפו כי ידבר על ליברפול או מנצ'סטר יונייטד - המועדונים שהתעניינו בו בעבר. "אני אוהד פלמנגו, ומי יודע, אולי עוד אחזור לשם", הוא השיב, ונזכר בילדותו. הוא נזכר כיצד שיחק בקבוצת הילדים לצד חברו הטוב ביותר, טיאגו אלקנטרה. קשר באיירן מינכן היה זה שסיפק את האסיסט לשער שלו באנגליה, והנוסטלגיה מילאה את ליבו. הייתכן שישובו לריו יום אחד? הוא חייב לעשות זאת זה, הסיכויים לכך בהחלט משתפרים.

אם אתם תוהים מדוע נדדו שני הברזילאים לספרד בגיל צעיר, התשובה נעוצה בקידום המקצועי של אבותיהם. מאזיניו, אלוף העולם ב-1994 ושותפו של חיים רביבו לימים העליזים בסלטה ויגו, הוא חבר קרוב מאוד של אדאלברטו עוד מנעוריהם. כך נוצר הקשר ההדוק בין רודריגו לטיאגו, שהוגדרו בצחוק באקדמיה של פלמנגו כבני דודים. ב-2003 החליט מאזיניו לשוב ל-ויגו כדי לפתוח בית ספר לכדורגל, והציע לאלאלברטו להצטרף אליו כמאמן בכיר. הילדים בני ה-12 נסעו יחד איתם. בהמשך נפרדו דרכיהם, כי טיאגו הצטרף ללה מאסיה של ברצלונה, בעוד רודריגו נחטף בחלוף שלוש שנים על ידי האקדמיה של ריאל מדריד, אבל החברות האמיצה לא נסדקה גם כאשר הפכו ל"יריבים" בקלאסיקו. שניהם בחרו לייצג את ספרד כי ההתאחדות הברזילאית לא התייחסה ברצינות לאיתותים בנושא, והם חגגו יחדיו גם את הזכיה באליפות אירופה לנבחרות צעירות בישראל ב-2013. רודריגו הבקיע את השער הראשון בנתניה ב-0:3 על נורבגיה בחצי הגמר, טיאגו התכבד בשלושער בירושלים בגמר מול איטליה.

הטוב ביותר עוד לפניו?

כאשר בילו בארץ הקודש, טיאגו כבר היה כוכב מוכח בברצלונה, והוגדר כיורש העתידי של צ'אבי, אך בחר לעבור באותו קיץ לבאיירן מינכן של פפ גווארדיולה. לעומתו, רודריגו מעולם לא קיבל הזדמנות בסגל הבכיר של ריאל, נמכר לבנפיקה כבר ב-2010, והיה סוג של אנדרדוג בסגל - העיתונאים הספרדים התייחסו אליו כאל פוטנציאל לא ממומש. ז'ורז'ה ז'סוס סבר אחרת. סמלי מאוד כי מאמן פלמנגו הנוכחי, האחראי על הדהירה חסרת המעצרים לדאבל חסר תקדים, הוא זה שהעמיד את רודריגו על הפסים הנכונים בליסבון בתחילת העשור, אחרי תקופת ההשאלה בבולטון. המועדון האנגלי רצה להחתים את החלוץ באופן קבוע, אך ז'סוס הטיל על כך וטו, ושילב אותו בהתקפת הנשרים. ב-2014, אחרי עונה עם 18 כיבושים בכל המסגרות, קבוצות גדולות הרבה יותר מהאי הבריטי שקלו להגיש הצעות, אבל לים היה שם לפני כולם.

למעשה, איש העסקים רכש את הזכויות על השחקן עוד לפני שקיבל לידיו את העטלפים, בעסקה שהוגדרה כמפוקפקת למדי. מאז הוא במסטאייה, ונותר נאמן לוולנסיה גם בתקופות הקשות. החלוץ עצמו עבר לא מעט משברים, אך הוא רק הולך ומשתבח עם הזמן. ב-2017/18 הוא היה שותף לשובה של הקבוצה לליגת האלופות עם 16 שערי ליגה, וקיבל את הזימון למונדיאל, בו שיחק כמחליף בלבד. כעת, לאור הדעיכה של אלברו מוראטה, הוא חשוב הרבה יותר עבור הנבחרת, וחשוב עוד יותר מבחינת המועדון.

2019 היתה מזהירה מבחינתו בכל היבט אפשרי, ותהיה אדירה אפילו יותר אם יכה גם בריאל מדריד ביום ראשון הקרוב. זה הזמן האידיאלי לנקום שוב באקסית, אותה כבר ניצח באפריל כדי להנחיל לזינדין זידאן הפסד בכורה בקדנציה החדשה. היא תהיה משובחת עוד יותר אם פלמנגו תזכה באליפות העולם לקבוצות בהמשך החודש. ואז יתפנה רודריגו ל-2020 כדי להמשיך בתנופה. מי יודע, אולי הוא יפגוש את טיאגו ובאיירן בליגת האלופות באביב, ואז גם אליפות אירופה תהיה מעבר לפינה. בגיל 28, החיים מחייכים אליו, והוא נמצא בשיא הפריחה. ולנסיה רוצה להמשיך ליהנות מהשערים הקריטיים שלו כל עוד היא יכולה, לפני החזרה המרגשת לריו דה ז'ניירו. האם ז'ורז'ה ז'סוס עדיין היה שם? יש תחושה שזה כתוב בכוכבים.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

שחקן ולנסיה, רודריגו, חוגג זכייה בגביע. רויטרס
משתבח עם הזמן. רודריגו עם גביע המלך/רויטרס

סיכום הסיבוב הראשון | פודקאסט 'הפודיום'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully