וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגן לקראת הקלאסיקו: המוחים בברצלונה ממשיכים לאיים לשבש את קיום המשחק

לחץ בברצלונה מחשש למהומות שיגרמו לדחייה נוספת של המשחק, ולכן לעונש נגד הבלאוגרנה. הבעיה: תנועת המחאה מציבה תנאים בלתי אפשריים, המשטרה מתכוננת

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

בווידאו: מהומות בקטאלוניה

לחץ בברצלונה לקראת הקלאסיקו בשבת הבאה. אחרי שהמועד המקורי של המשחק הגדול של ספרד בין בארסה לריאל מדריד נדחה בגלל מהומות בעיר ומחאות של הקטלאנים במסגרת מאבק העצמאות שלהם - משטרת ברצלונה חוששת שגם ב-18 בדצמבר ייערכו בעיר מחאות ומהומות שיסכנו את קיום המשחק.

המשטרה מתכננת ישיבה כדי "לבחון תסריטים שונים", מחשש להתפרעויות סביב אצטדיון הקאמפ נואו של תנועת "דמוקרטיק צונאמי", אחת ממובילות המחאה, שכבר קראה להפגנות סביב האצטדיון ביום המשחק. בברצלונה חוששים שאם גם המשחק הזה יידחה או ייפתח באיחור, הקבוצה תיענש בחומרה אחרי הדחייה הראשונה.

אתמול "צונאמי דמוקרטיק" הודיעו: "יש דרך קלה מאוד שהמשחק ישוחק בצורה נורמלית: השלטים שלנו (#SpainSitAndTalk) חייבים להיות גלויים במשחק - ביציעים ובדשא. זו ההצעה שהגשנו לברצלונה". בארגון יודעים היטב שהמשחק הגדול הוא הזדמנות פז עבורם להפיץ את המסר שלהם בכל העולם.

מנגד ברצלונה, כמובן, מסרבת להצעה הזאת, מאחר שהיא לא רוצה שהמשחק הזה יאופיין בפעילות פוליטית. לא ברור כיצד הבעיה הזאת תיפתר, והאם וכיצד המשטרה המקומית תתמודד עם המוחים. בבארסה חוששים ממראות אלימות שיעיבו על מצב הרוח ויהרסו את האירוע החגיגי.

הפגנת תמיכה במנהיגי קטלוניה ברחובות ברצלונה, 16 בפברואר 2019. רויטרס
הפגנות בברצלונה. יעיבו על המשחק?/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully