וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחראי ל"שערוריית ה-VAR" של ברצלונה: השופט שהסתכסך עם מסי

טענות לקנוניה בקטאלוניה: חיל מנסאנו, שחתום על כמה שריקות שנויות במחלוקת לרעת בארסה בעבר, "התעלם" מהפנדל על פיקה. ברתומאו הגיש תלונה רשמית ליו"ר ההתאחדות. וגם: באנגליה טוענים שגווארדיולה עשוי לחזור לברצלונה

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק

שחקני ברצלונה זעמו היום (שבת) בסיום ה-2:2 של הקבוצה מול ריאל סוסיאדד, אחרי שלא נשרק פנדל לזכות האלופה בתוספת הזמן. בארסה התלוננה שג'רארד פיקה נתפס בחולצה ברחבה ושחקניה האמינו שהם זכאים לפנדל, ואומנם נראה שאכן בלם סוסיאדד החזיק בחולצתו של פיקה, אבל גם פיקה החזיק בחולצה של יריבו, וייתכן שזו הסיבה שבגינה השופט ארבלואה רוחאס החליט שלא להצביע על הנקודה הלבנה בהחלטה מכריעה.

השופט לשעבר אנדוחאר אוליבר ניתח היום את המהלך ל"מארקה", ואמר: "התמונות מראות שיורנטה תופס את פיקה. הוא היה צריך לקבל את העונש המקסימלי - פנדל. אם הוא נתן פנדל לסוסיאדד במחצית הראשונה על עבירה זהה, הוא היה צריך גם לתת פנדל לברצלונה". סוסיאדד קיבלה פנדל בדקה ה-12 אחרי שסרג'יו בוסקטס אחז ביורנטה ברחבה, בבעיטת עונשין שהעניקה למארחת יתרון 0:1. בארסה הצליחה להפוך ל-1:2 משערים של גריזמן (מול האקסית) וסוארס, אבל סוסיאדד השוותה אחרי הדיפה רעה של טר סטגן. כאמור, ההחלטה בסיום יכולה הייתה להכריע.

ג'רארד פיקה מאוכזב, אחרי המשחק של ברצלונה מול ריאל סוסיאדד. GettyImages
פיקה מאוכזב אחרי שהוחלט לא להעניק לברצלונה פנדל/GettyImages

נשיא ברצלונה ברתומאו החליט לשלוח באופן אישי מכתב ללואיס רוביאלס, יושב ראש ההתאחדות הספרדית, ולהתלונן על העובדה שלא היה שימוש במערכת ה-VAR על במהלך האחרון. גם בוסקטס אמר: "אם אתה קובע רף נמוך עם הפנדל הראשון, אתה חייב לשרוק לפנדלים נוספים. ה-VAR היה חייב להתערב במהלך האחרון. אני חושב שהשופט ראה מה קרה, אבל לא רצה לשרוק. אני לא יודע למה ה-VAR לא עבד, כי הם לא הסבירו לנו".

מאמן ברצלונה ארנסטו ואלוורדה נשאל על ההחלטות השנויות במחלוקת, ואמר: "בפנדל הראשון אני לא יודע מה קרה, חשבתי שהייתה נגיעת יד. במקרה האחרון, אני צריך לראות. ביקשתי מהשופט הרביעי שיבדוק את זה. אם אני אגיד שלנו הגיע פנדל ולסוסיאדד לא, אני בטוח שהמאמן שלהם יגיד את ההפך". על המשחק אמר ולאלוורדה: "היה משחק אינטנסיבי, קשוח, היה לנו קשה להתגבר על הלחץ שלהם והם הקשו עלינו כשהיה לנו את הכדור. אבל לאט לאט השתפרנו".

עוד בוואלה!

ספרד: ברצלונה סיימה ב-2:2 אצל ריאל סוסיאדד ועשויה לאבד את הפסגה

לכתבה המלאה

הטענות של אנשי ברצלונה נמשכו. פרנקי דה יונג טען ש"אם השופט שרק על פנדל לזכות ריאל סוסיאדד מוקדם יותר, הוא היה חייב לשרוק לפנדל גם לזכות פיקה. היה משחק אינטנסיבי עם הרבה לחץ, לא הרגשנו מאוד בנוח, אבל לפחות חזרנו למשחק והוצאנו נקודה".

ארנסטו ואלוורדה הוסיף: "מהספסל ראיתי פנל. אמנם עוד לא צפיתי בהילוכים החוזרים, אבל כולם אומרים שהגיע לנו פנדל וזה לאט מפתיע. מן הסתם מאמן סוסיאדד יגיד את ההפך".

גם האחראי על יחסי הציבור של ברצלונה, שחקן העבר גיז'רמו אמור, פסק: "היה פנדל ברור, כולנו הבנו את זה בזמן אמת", וקרלס פויול צייץ תגובה שלא משתמעת לשתי פנים.

בקטאלוניה טענו שמדובר בקנוניה: בעיתון "ספורט" כתבו שמדובר ב"שערורייה" וציינו שופט ה-VAR שהתעלם מהפנדל הוא חיל מנסאנו, שופט עם עבר "שנוי במחלוקת". מנסאנו הסתכסך עם ליאונל מסי במהלך המשחק, והפרעוש אף סירב ללחוץ לו ידיים בצורה הפגנתית בסיום משחק בספטמבר 2018. בעבר מנסאנו אף היה חתום על כמה שריקות מפוקפקות לרעת ברצלונה. "לא מפתיע שזה בא ממנו", ציינו ב"ספורט".

* באנגליה מדווחים הבוקר שברצלונה עוקבת אחר ההתפתחויות במנצ'סטר סיטי סביב פפ גווארדיולה. מאמן האלופה (היוצאת?) עשוי לעזוב בקיץ הקרוב, ולהפעיל את סעיף היציאה שיש לו מהחוזה בתום העונה. אשתו של גווארדיולה, שמחזיקה בחברת אופנה מצליחה בברצלונה, חזרה לספרד יחד עם אחד משלושת ילדיהם, ועל פי הדיווחים - בארסה רוצה להחזיר את המאמן, שכל כך מזוהה עם המועדון והוביל אותו להצלחות גדולות בעבר. זה מתחבר עם הביקורות בברצלונה על המאמן ארנסטו ואלוורדה, שמעמדו לא יציב ולא נהנה מתמיכת האוהדים. יש לציין כי גווארדיולה עצמו אמר לאחרונה שאין לו שום כוונה לעזוב את סיטי, שהוא אוהב את הקבוצה, את השחקנים, את המועדון ואת העיר. עם זאת, ייתכן שאם העונה הנוכחית תסתיים עם עוד אכזבה באירופה ואיבוד האליפות, הוא "ירגיש מיצוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully