וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' יורו: אנגליה, צרפת, צ'כיה וטורקיה עלו לטורניר הגמר

האנגלים דרסו 0:7 את מונטנגרו (שלושער לקיין). צרפת ניצחה 1:2 את מולדובה, צ'כיה - קוסובו 1:2. טורקיה עלתה עם 0:0 מול איסלנד

שחקני נבחרת צ'כיה. רויטרס
שחקני צ'כיה חוגגים עלייה/רויטרס

משחקי מוקדמות יורו 2020 נמשכו הערב (חמישי) ואיתם עוד ארבע נבחרות שהבטיחו את מקומן בטורניר הגמר: מבית א' אנגליה (0:7 מול מונטנגרו, שלושער להארי קיין) וצ'כיה (1:2 נגד קוסובו) הבטיחו את הכרטיס לטורניר ומבית ח' טורקיה (0:0 ביתי נגד איסלנד) וצרפת (1:2 מול מולדובה) עלו. בבית ב' פורטוגל דרסה 0:6 את ליטא (שלושער לכריסטיאנו רונאלדו) וצפויה להבטיח את המקום בטורניר במשחק הבא מול לוקסמבורג בעוד סרביה ניצחה 2:3 את לוקסמבורג ושמרה על סיכוי תאורטי.

הארי קיין שחקן נבחרת אנגליה. רויטרס
הארי קיין כבש שלושער קליל והוחלף מוקדם. אולי אפילו יקבל מנוחה במשחק האחרון/רויטרס

בית א'

אנגליה - מונטנגרו 0:7

נבחרת שלושת האריות הייתה זקוקה לתיקו על מנת להבטיח את המקום ביורו במשחק ה-1,000 שלה אי פעם. איך נאמר? האנגלים לא ממש התקשו במשימה שלהם עם ניצחון מהקלים שהיו להם בשנים האחרונות. הארי קיין כבש שלושער קליל כבר במחצית הראשונה (19, 24 ו-37), אלכס אוקסלייד צ'מברליין שמר על הכושר הטוב מליברפול וכבש (11), מרכוס רשפורד (30) וטמי אברהם המחליף (84) השלימו כשבין לבין אלכסנדר שופרנאץ כובש שער עצמי (66). קיין, אגב, השתווה לערן זהבי בראש טבלת הכובשים של המוקדמות עם 11 כיבושים, אבל ספק אם ישחק בכלל במשחק האחרון של נבחרתו וגם הערב הוחלף כבר בדקה ה-57. חלוץ מכבי נתניה פאטוס בצ'יראי ענד את סרט הקפטן והשלים 90 דקות במונטנגרו.

אנגליה עלתה ליתרון בדקה ה-11: בן צ'ילוול העביר מסירת רוחב יפה ומצא את אלכס אוקסלייד צ'מברליין, שעצר ברגלו ובעט חזק ומדויק לפינה הרחוקה את ה-0:1. האנגלים כבשו את השני בדקה ה-18. צ'ילוול הגביה כדור חופשי משמאל, קיין נגח פנימה את ה-0:2. בדקה ה-24 קיין שוב נגח פנימה ושוב זה היה צ'ילוול שבישל, הפעם בקרן. בדקה ה-30 זה כבר 0:4, הארי מגווייר החמיץ נגיחה לבד מול השוער, אבל זה חזר אל מרכוס רשפורד, שבעט יפה פנימה. בדקה ה-37 כבשה אנגליה את החמישי ושוב זה הארי קיין שקיבל מסירת רוחב מטרנט אלכסנדר ארנולד, עצר יפה ובעט פנימה. קיין משתווה לערן זהבי עם 11 שערים במוקדמות. קיין יצא וטמי אברהם נכנס ו"הוביל" לשער עצמי של אלכסנדר סופרנאץ'. אברהם כבש בעצמו את השביעי בדקה ה-84.

צ'כיה - קוסובו 1:2

לגביע העולם הצ'כים לא הצליחו לעלות מאז 2006 וגם לפני כן עלו רק פעם אחת בשישה קמפיינים מאז שהפכו לצ'כיה ולא צ'כוסלובקיה. ליורו, לעומת זאת, הצ'כים תמיד עולים ויהיו גם בקיץ הקרוב בטורניר. זה הלך להם קשה הערב מול קוסובו העקשנית, שכבר עלתה ליתרון משער של אטדה נוהיו (50), אבל אלכסנדר קראל כבש (71) ובישל לאונז'יי צלוסטקה (79) והמארחת הבטיחה את מקומה בטורניר הגמר. הקוסובארים המרשימים ינסו לעלות דרך הפלייאוף.

קוסובו עלתה ליתרון בדקה ה-50 עם נגיחה יוצאת דופן של אטדהה נוהיו אחרי הגבהה של פלורן האדרגיונאי וזה 0:1. צ'כיה הצליחה להשוות בדקה ה-71 משער של אלכס קראל, שבעט מרחוק פנימה וקבע 1:1. צ'כיה השלימה את המהפך בדקה ה-79 כשאונז'יי צ'לוסטקה נגח מקרוב פנימה את ה-1:2.

עוד בוואלה!

אנגליה סוערת: השריטות על הפנים של ג'ו גומס אחרי התקיפה של ראחים סטרלינג: "השחקנים היו בהלם"

לכתבה המלאה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
הכניע את שטקוס בדקה השביעית. רונאלדו/רויטרס

בית ב'

פורטוגל - ליטא 0:6

כריסטיאנו רונאלדו וחבריו הגיעו אל הפגרה הנוכחית עם מטרה ברורה: לנצח את ליטא ולוקסמבורג החלשות ולהבטיח כך את המקום ביורו. הערב הם סימנו וי על המטרה הראשונה כשדרסו את ליטא האומללה ואת שוער הפועל באר שבע ארנסטס שטקוס, שחטף מרונאלדו שבעה שערים בשני משחקים בקמפיין הזה. כוכב יובנטוס כבש בפנדל (7) והוסיף שניים (22 ו-65) כשפיצי (52), גונסאלו פאסיאנסיה (56) וברנרדו סילבה (63) מוסיפים.

פורטוגל עלתה ליתרון בדקה השביעית עם פנדל של כריסטיאנו רונאלדו, שהוכשל בעצמו ברחבה וזה 0:1. רונאלדו השלים צמד בדקה ה-22 אחרי מסירה של גונסאלו פאסיינסיה וזה 0:2. פורטוגל כבשה את השלישי בדקה ה-52 כשפיצי בעט טיל למשקוף ופנימה מקרוב וגונסאלו פאסיינסיה, שקודם לכן בישל לרונאלדו, קבע 0:4 בדקה ה-56 אחרי הדיפה רעה מאוד של שטקוס. ברנדו סילבה (63) ורונאלדו (65) הוסיפו עוד שניים וזה כבר 0:6.

סרביה - לוקסמבורג 2:3

הסרבים הגיעו לצמד המשחקים הקרוב כשהם יודעים שהם לא תלויים בעצמם, אלא גם בפורטוגל שתאבד נקודות בשני משחקים נוחים מאוד על הנייר. הערב סרביה הצליחה לנצח בזכות צמד של אלכסנדר מיטרוביץ' (11 ו-43) ושער של נמניה ראדוניץ' (70) כשצד השני גרסון רודריגס (54) ודויד טורפל כובשים (75).

המארחת כבשה את הראשון בדקה ה-11 אחרי שדושאן טאדיץ' הגביה מימין ואלכסנדר מיטרוביץ' נגח חכם פנימה את ה-0:1. מיטרוביץ' השלים צמד בדקה ה-43 וקבע 0:2 לסרבים עם בעיטה מרחוק שפגעה באחד משחקני ההגנה והלכה פנימה. גרסון רודריגס צימק בדקה ה-54 ל-2:1. נמניה ראדוניץ' נכנס כמחליף בדקה ה-62 וכבש את ה-1:3 בדקה ה-70. דויד טורפל צימק בדקה ה-75 ל-3:2.

שחקני נבחרת טורקיה. GettyImages
שחקני טורקיה חוגג/GettyImages

בית ח'

צרפת - מולדובה 1:2

אלופת העולם רחוקה מאוד מלהרשים. האוהדים המקומיים בפריס ודאי קיוו לראות הצגה מהנבחרת שלהם, בטח אחרי שהיא עלתה למגרש כשהיא יודעת שהבטיחה כבר את הכרטיס ליורו בגלל ה-0:0 בין טורקיה לאיסלנד ולאור היריבה הנוחה. אבל בפועל זה היה רחוק מלהרשים וצרפת בקושי ניצחה בבית. קלמון לנגלה ביצע טעות אומללה, שעלתה לקבוצה שלו בפיגור, אבל למזלו רפאל וראן ואוליבייה ז'ירו הפכו.

איזה שער סנסציוני. קלמון לנגלה ביצע טעות איומה בהגנה, ואדים ראצה הודה לו ובעט פנימה את ה-0:1 של מולדובה. היתרון הזה החזיק מעמד עד הדקה ה-35 כשרפאל וראן נגח מקרוב פנימה את ה-1:1. אוליבייה ז'ירו, שלא ממש משחק בצ'לסי העונה, הצליח להשלים מהפך מהנקודה הלבנה בדקה ה-77 וזה 1:2.

טורקיה - איסלנד 0:0

במחזור שעבר הצליחו הטורקים להפתיע עם 1:1 בחוץ מול צרפת, מה שקבע שכל תוצאה פרט להפסד היום תעלה אותם ואת אלופת העולם כבר היום ליורו. טורקיה הצליחה להשיג את מבוקשה עם 0:0 ביתי והבטיחה שתשחק ביורו בקיץ הקרוב, איסלנד תנסה לעלות דרך הפלייאוף. אחרי 30 דקות די משעממות, טורקיה הגיעה להזדמנות מצוינת כשהגבהה של זקי צ'ליק מצאה את בוראק יילמאז חופשי לחלוטין ברחבה, אבל הוא נגח מעל השער. בדקה ה-82 איסלנד הייתה קרובה מאוד לכבוש כשמגנוסון נגח והכניע כבר את השוער, אבל מריח דמירל הגיע ונגח מהקו. איזו הצלה.

אלבניה - אנדורה 2:2
לאלבניה: בקים בלאי (6), ריי מנאי (55), לאנדורה: כריסטיאן מרטינס (18 ו-48)

אוליבייה ז'ירו שחקן נבחרת צרפת. רויטרס
חווה עונה לא פשוטה בצ'לסי, אבל בנבחרת הוא עדיין מספק את הסחורה. ז'ירו/רויטרס
ואדים ראצה שחקן נבחרת מולדובה. רויטרס
ודים ראצה חוגג את השער המפתיע של מולדובה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully