וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תן להם להשתולל: השיעור של מרקו בלבול הקפיץ את המניה של מכבי חיפה

11.11.2019 / 13:30

נראה שבלבול למד לקח מהפיאסקו המקצועי מול מכבי תל אביב: חמישיית ההגנה הפכה מאז לארבעה, שרי ומאבוקה מולחמים להרכב והירוקים עם שישה משחקים, חמישה ניצחונות, ארבע שלישיות והערב הכי גדול באצטדיון בחיפה. אורן יוסיפוביץ על סגל מוכשר מדי בשביל לפחד

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה/יוסי ציפקיס

את הדברים שדולב חזיזה עושה אפשר לראות טוב בסטטיסטיקה, בהגנה ובהתקפה, אבל כדי להתלהב ממנו באמת פשוט צריך לראות אותו. המספרים מחמיאים לבחור בן ה-24, אבל העיניים מפרגנות עוד יותר. וכשרוצים לבחור מה התכונה הכי טובה שלו בכדורגל, פשוט צריך ללכת על זו: יש לו את זה. פשוט יש לו את זה. יובל אשכנזי צבר לעצמו שם של אנדרדוג שאוכל כל צ'אנס, ירדן שועה זה הרכש הכי מסקרן של מכבי חיפה בשנים האחרונות וההרגשה היתה שדולב חזיזה זה התחשבנות על עודף מול ברק אברמוב. בתחילת העונה גם במכבי חיפה לא דיברו יותר מדי עליו כאופציית הרכב קבועה. אבל יש לו את זה. את מה? את זה. וזה הדבר שהיה הכי חסר למכבי חיפה בשנים האחרונות - זה. IT. הגול של חזיזה אתמול נראה פשוט? אוהדי מכבי חיפה בטח יזכירו לכולנו אלף מקרים של אלף שחקנים בהם זה לא נכנס. אצל חזיזה זה נכנס כי יש לו את זה. לא משנה איך קוראים לזה - אתה מסתכל על זה ורואה את זה.

אבל צריך לתת לו להוציא את זה, ובשביל זה יש את צ'ארון שרי. שוב, עזבו רגע מספרים, אתה רואה שכשצ'ארון שרי על הדשא חזיזה חופשי יותר, טוב יותר. להגיד 'עזבו מספרים' אצל שרי זו עבירה פלילית, כי יש לו כבר 4 ו-4 ואתם זוכרים שבשני משחקים הוא לא פתח בהרכב.

נטע לביא, צ'ארון שרי, מקסים פלקושצ'נקו שחקני מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
המסר חלחל, הלקח נלמד. שרי חוגג אמש/יוסי ציפקיס

אחד מהם היה בבלומפילד מול מכבי תל אביב. באותו משחק בלבול פתח עם חמישה שחקני הגנה ולאף אחד מהם לא קראו מאבוקה. את אותו משחק ניהל בלבול רע מאוד, וההפסד המינימלי מהשער העצמי מול מכבי תל אביב היה בעיקר רשום על שמו. את הטור שלאחר המשחק סיכמתי ב"השאלה החשובה הבוקר היא האם בלבול הבין שטעה, ועד כמה. האם המשחק הרופס הזה יהווה קו פרשת מים, התעוררות, שינוי גישה, ומרקו יעז יותר, ירצה יותר…". ובכן, מאז אותו משחק בלבול פתח אך ורק עם ארבעה שחקני הגנה, תמיד שרי, תמיד מאבוקה. ומאז חמישה ניצחונות משישה משחקים, פנצ'ר אחד מוזר מול בני יהודה וארבע שלישיות. כדי לקחת אליפות בלבול יצטרך לתרום למכבי חיפה הרבה, אבל כדי שהקבוצה תהיה טובה, מספיק לו לא להפריע.

זה לא עלבון כלפי בלבול אלא ביקורת כלפי ההתחכמות ההיא שלו, העדפת מקומיים על זרים, ובעיקר פחד. בלבול מתנהג כמו איש עני שזכה בלוטו אבל מפחד להשתנות ולכן לא מוציא כסף. הלו, מרקו, זו מכבי חיפה אחרת, אתה תצטרך לאמן אותה אחרת. מאז בלומפילד הוא אכן מאמן אותה אחרת. אפשר היה לעשות חילוף אחר אתמול, מוקדם יותר, אבל אין מה לומר אם הנכנס תורם לשער 20 שניות אחרי שעלה על הדשא. והסטטיסטיקה של המחצית השנייה - 2:16 בגולים מול 5:5 בראשונה - מעידה על הרבה דברים אבל אחד מהם הוא שהקבוצה הזו טובה ומוכשרת, ושיש סיבה לחכות.

מכבי חיפה הזו תגיע עד לאן שבלבול יאפשר לה. היא תתפרץ יותר ככל שהוא יפריע לה פחות. יש לו המון נקודות זכות במה שהיא הפכה להיות - תחתיו סוף סוף הגיעו השחקנים הטובים, הוא באמת נתן לכמה צעירים צ'אנס גם אם הם טועים, ועובדתית הוא הרגיע מערכת גם בימים פחות טובים. המצב הנתון הזה, איפה שמכבי חיפה היום, זה הרבה בזכותו. עכשיו הוא יצטרך לשחרר, להבין שגם אם התיאום עדיין לא מושלם, הכישרון ההתקפי פשוט נשפך, עד כדי כך. וכשהכישרון הזה בשילוב הכושר הזה פוגש עייפות של יריבה, הוא מפרק לה את הצורה. אפשר לדבר על ההחמצה של שלומי אזולאי אבל הגול שלו אתמול היה לא פחות מפתיע ממנה. במכבי חיפה הנוכחית השלם אולי לא גדול מסך חלקיו אבל סך החלקים גדול מכל שלם אחר בליגה. פרט לאחד.

עוד בוואלה!

משה חוגג: "צר לי שמכבי חיפה קראה לקונטה שקרן"

לכתבה המלאה
דולב חזיזה שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
יש לו את זה, יש לה את זה. דולב חזיזה/יוסי ציפקיס

אז בלבול חטף אש בצדק על המשחק ההוא בבלומפילד וצריך לחטוף מחמאות על הלקח שלמד מאז. במכבי חיפה יש עוד הרבה מה לשפר אבל סוף סוף אין סיבה להרוס. זה לא חייב להגיע העונה אבל זה יגיע בקרוב, ואם בלבול רוצה להיות שייך לזה, הוא צריך להפנים שהוא כבר מאמן עשיר עם הרבה נכסים, הוא צריך להיכנס לכל משחק בלי חשש אלא כמו לעימות 'למי יש יותר גדול?' (כולל במפגשים הבאים מול באר שבע בטרנר ומול מכבי תל אביב בבית - שם ייבחן), והוא צריך לנצח במשחקים גדולים. אתמול זה היה הניצחון הכי גדול שלו במכבי חיפה - למעשה, זה היה הניצחון הגדול הראשון. לא סתם החגיגות היו עצומות. אוהדי מכבי חיפה עזבו אתמול את האיצטדיון, לראשונה אחרי הרבה שנים, לא רק עם "איזה כיף היה הערב" אלא גם עם "איזה כיף יהיה מחר".

הרבה פעמים התלהבנו ממכבי חיפה מוקדם מדי, אבל אתמול הקבוצה כולה נראתה כמו חזיזה. אפשר להתלהב מ-17 איומים ומשלושה שערים ומ-67% פוזשן במחצית השנייה, מהסגירה והלחץ והתיקולים של כולם. אבל כמו כשאתה מסתכל על חזיזה, כך כל הקבוצה. הפעם נראה שפשוט יש לה את זה.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully