וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטואן קונטה טען לקריאות גזעניות: "אם לא יטפלו בזה, סיימתי את דרכי פה"

10.11.2019 / 23:45

מגן בית"ר ירושלים נסער לאחר התקרית בחיפה: "אנחנו לא חיות ולא קופים, הפעם זה עבר את הקו האדום". מכבי חיפה הגיבה: "גם צוות השיפוט לא שמע קריאות בעלות אופי גזעני"

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה/יוסי ציפקיס

אחרי ארבעה ניצחונות רצופים ללא ספיגה, בית"ר ירושלים הפסידה הערב (ראשון) 3:1 בחוץ מול מכבי חיפה האימתנית. הקבוצה של רוני לוי פתחה את המשחק מצוין ועלתה ליתרון משער של שלומי אזולאי בדקה ה-18, אבל חזיזה (49), רוקאביציה (80) ושרי (98 בפנדל) עשו מהפך מוצדק אחרי מחצית שנייה טובה מאוד של הירוקים וחלשה של הצהובים שחורים.

אנטואן קונטה, שהתלונן במהלך המשחק על קריאות גזעניות לעברו, נותר נסער ופרסם פוסט באינסטגרם לאחר המשחק, בו כתב: "חוץ מההפסד הערב, ואני מצטער על זה, יש לי הרגשה שזה הפך להיות חלק מהמשחק לשמוע קריאות גזעניות נגד שחקנים עם צבע עור שונה. אנחנו לא חיות ולא קופים. זה באמת עצוב שב-2019 אנשים מגיעים לאצטדיון כדי לעשות את זה. זו לא הפעם הראשונה שעושים לי את זה בישראל, אבל זו הפעם שעברה מבחינתי את הקו האדום. אני מקווה שהמנהלת וההתאחדות יטפלו בזה בחומרה, כי אם זה לא יקרה אני סיימתי את דרכי בכדורגל הישראלי".

ממכבי חיפה נמסר בתגובה לדבריו של קונטה: "בהמשך לטענות בית"ר ירושלים ושחקנה אנטואן קונטה, מבדיקה ראשונית שערכנו בסיום המשחק, עם שחקני קבוצתנו שהיו בסמוך, צוות השיפוט והמשקיף, לא נשמעו הערות בעלות אופי גזעני מצד אוהדי מכבי חיפה. אנו מציעים להמתין לדו"ח השיפוט וגרסת הקוון שהיה בסמוך. אם אכן היו קריאות שכאלו, כמובן שנגנה אותן. עד אז, אנו דורשים שלא להטיל דופי באוהדי מכבי חיפה הידועים כסובלניים לאחר ולזרים. בכל מקרה, צר לנו שזו תחושתו של השחקן ותמיד נדאג לקבלו וכל שחקן זר בכבוד כפי שהיה בעבר".

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
הפסד כואב מול המועדון בו גדל. רוני לוי/יוסי ציפקיס

רוני לוי ניסה להסביר את ההפסד ואמר בסיום: "כל הפסד נותן הרגשה רעה מאוד. אם מנתחים את המשחק, אפשר לומר שמכבי חיפה ניצחה בצדק. היינו יכולים לעשות את ה-0:2 וגם אחר כך את ה-1:2. לא עשינו את זה ואז לא עמדנו בלחץ של מכבי חיפה. לא מצא חן בעיניי, התחלנו את המשחק טוב עם הנעת כדור טובה. אחרי שכבשנו הורדנו את הרגל מהגז ופחות שיחקנו. ברור שלא נתתי הוראה ללכת אחורה, להפך. רציתי שנצא קדימה ונמצא את מכבי חיפה חשופה".

לגבי הסגל שלו, אמר: "יכול להיות שחסר לנו חלוץ. עד ינואר נסתדר עם מה שיש לנו ואז בהחלט ייתכן שנביא חלוץ. אנחנו לא מחפשים עכשיו תירוצים, גדי קינדה שחקן משמעותי עבורנו והוא חסר לנו. נזקקנו למישהו עם ניסיון. לא עמדנו מספיק בקצב גם. לצערי לא היה לנו אותו. משחקים אצלנו הרבה שחקנים צעירים, אבל זה הסגל שלנו, אין לי אופציות אחרות. הסגל שלנו צעיר מאוד, אולי מהצעירים ביותר בארץ".

"לפעמים יש עליות וירידות ולא מחזיקים את אותו קצב משחק כל הזמן. בית"ר ירושלים עשתה סבב ראשון של רכישות ועשו קניות טובות מאוד. לא ביום אחד אתה בונה קבוצה שתתחרה על תארים ותגיע לאירופה. אני מאמין שאנחנו נגיע לאירופה. לא על משחק אחד נשנה את מה שהסתדר לנו בארבעת המשחקים הקודמים. לא עמדנו בקצבים כמו שצריך היום. לצערי היום לא עמדנו בזה, אנחנו צריכים להשתפר בזה".

קשר בית"ר ירושלים דן איינבינדר: "במשחקים כאלה, כשיש שתי קבוצות טובות שבאות לנצח, צריך לדעת לכבוש. יכולנו להשיג את ה-1:2, אבל זה לא קרה. נלמד ממה שהיה במשחק ונתקדם מכאן. לפני המשחק לא התייחסנו לטבלה וגם אחרי המשחק לא נתייחס לטבלה. היו פה הרבה שחקנים שבפעם הראשונה שיחקו באצטדיון בחיפה. עשינו עכשיו רצף של ארבעה ניצחונות, היום הלך לנו פחות טוב. יש לנו הרבה מאוד שחקנים פצועים שאני מקווה שיחזרו אלינו מהר מאוד ונמשיך איתם קדימה".

ליוואי גארסיה ירד מדדה לחדר ההלבשה בסיום והתלונן על כאבים חזקים בברך כתוצאה מתיקול בזמן הפציעות של המשחק. לאחר בדיקה של הצוות הרפואי, בבית"ר אמרו שהוא מרגיש טוב יותר ומקווים שהוא יהיה בסדר ויחזור בקרוב לאימונים.

עוד בוואלה!

הקהל הריע למרקו בלבול: "הייתי רוצה לראות את מכבי חיפה של המחצית השנייה"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully