וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה חוגג: "צר לי שמכבי חיפה קראה לקונטה שקרן"

11.11.2019 / 8:18

הבעלים של בית"ר ירושלים תקף את הירוקים שהכחישו את הנהמות: "חבל שצריך שהווידאו יוכיח את מה שלא צריך להוכיח, עדיף שיתנצלו", והצהיר: "מכעיס שבתקשורת שואלים 'היה או לא היה', גם אם לא היה תיעוד זו היתה בושה, קל וחומר כשיש. דין לבית"ר ודין לשאר? לא במשמרת שלי"

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה/יוסי ציפקיס

בווידאו: התגובות בסיום המשחק

תקרית הנהמות לעברו של אנטואן קונטה אתמול (ראשון) בהפסד של בית"ר ירושלים למכבי חיפה (3:1) פתחה חזית בין שני המועדונים. שחקן בית"ר היה נסער מאוד, ועם הירידה למחצית הוא אפילו מלמל כי לא יעלה למחצית השנייה, אך אחרי שיחות הרגעה הוא שיחק כרגיל. בסיום המשחק התייחס דן איינבינדר לסוגיה ואמר: "אם אנטואן הרגיש ככה, אז הוא יודע היטב מה הוא שמע. זה לא בא סתם". גם רוני לוי התייצב לימינו והוסיף: "אין שום סיבה הגיונית שהוא ימציא את זה, אפשר היה לראות גם במחצית שזה השפיע עליו".

הבוקר פירסם הבעלים משה חוגג פוסט בנושא בו כתב: "איינשטיין אמר 'דברים רעים קורים כשאנשים טובים שותקים' . למכבי חיפה יש אוהדים טובים ולא יהיה נכון והוגן להכליל את כולם, אבל כמה מהם עברו אתמול את הגבול ואסור לנו לשתוק. זה התחיל בשלט עם ניחוח גזעני על עלי מוחמד (למען הסר ספק, שלט בסגנון הזה מעולם לא היה מאושר על ידנו כמועדון) והמשיך עם נהמות של מספר אוהדים ירוקים כלפי אנטואן קונטה.

דולב חזיזה שחקן מכבי חיפה חוגג לפני אנטואן קונטה שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
אנטואן קונטה אתמול/יוסי ציפקיס

"צר לי שמכבי מחיפה הזדרזה להוציא הודעה רשמית וטענה שהקריאות לא היו, ובפועל קראה לאנטואן שקרן. חבל שצריך שהווידאו יוכיח את מה שלא צריך להוכיח, היה עדיף שהיו פשוט מתנצלים. עכשיו שיש תיעוד מצולם חייבים לנהוג בחומרה כלפי אותם אוהדים, בדיוק כמו באנגליה, ההתאחדות חייבת להראות יד קשה ולהרחיק לתקופה ארוכה ואף לצמיתות מהמגרשים. אסור גם לוותר על הפגיעה במוניטין של הכדורגל הישראלי בכלל ושל מכבי חיפה בפרט שרוב אוהדיה נהדרים.

"מכעיס גם לראות את כלי התקשורת ששואלים היה או לא היה, גם אם לא היה וידאו שמתעד זו היתה בושה, קל וחומר כשיש. דין לבית"ר ודין לשאר? לא במשמרת שלי. אירועים שכאלו מתוקשרים בכל העולם ומותירים צלקת גם בכדורגל שלנו וגם בלבו של אנטואן. צלקת כמספר בלב. שוחחתי עם קונטה לאחר המשחק והבטחתי לו שנלחם כתף לצד כתף נגד הגזענות ואל מול כל מי שינהג בצורה הזאת, ללא שום קשר לצבע החולצה של אותו גזען.

"דווקא אצלנו, יותר מכולם, כעם שסבל מגזענות יותר מכל עם אחר, בשבוע שמציינים בו את ליל הבדולח, כעם שאת תורתו סיכם רבי עקיבא במשפט אחד: 'ואהבת לרעך כמוך', אסור שדברים כאלו יקרו. אם לא לשם הדת אז לשם המוסר, את המצווה הזו בואו נקיים".

עוד בוואלה!

שחקני בית"ר מתוסכלים: "מכבי חיפה התנפלה על כל כדור עם השיניים"

לכתבה המלאה
משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"אסור גם לוותר על הפגיעה במוניטין של הכדורגל הישראלי בכלל ושל מכבי חיפה". משה חוגג/קובי אליהו

כזכור, קונטה עצמו כתב אתמול באינסטגרם אחרי התקרית: "חוץ מההפסד הערב, ואני מצטער על זה, יש לי הרגשה שזה הפך להיות חלק מהמשחק לשמוע קריאות גזעניות נגד שחקנים עם צבע עור שונה. אנחנו לא חיות ולא קופים. זה באמת עצוב שב-2019 אנשים מגיעים לאצטדיון כדי לעשות את זה. זו לא הפעם הראשונה שעושים לי את זה בישראל, אבל זו הפעם שעברה מבחינתי את הקו האדום. אני מקווה שהמנהלת וההתאחדות יטפלו בזה בחומרה, כי אם זה לא יקרה אני סיימתי את דרכי בכדורגל הישראלי".

המשטרה עצרה שניים וחקרה 9 אוהדים

* המשטרה עיכבה אמש לחקירה תשעה אוהדים באצטדיון בחשד לעבירות ספסרות והתפרעות ועצרה שניים נוספים בגין החזקת אבוקות. בלשי המשטרה פעלו אמש באופן סמוי באצטדיון. תשעה מהחשודים שוחררו בתום חקירתם בתנאי הרחקה, ושניים נוספים (תושבי בני ברק וכרמיאל כבני 20) נעצרו ויובאו היום אל בית המשפט השלום בחיפה בבקשה להרחיקם בתנאים מחמירים מהמגרשים, למען שלום הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully