וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמצים גדולים להחזיר את עומר דמארי להפועל תל אביב

10.8.2019 / 21:31

הסערה בעקבות שחרור החלוץ עשתה את שלה וכעת נעשה ניסיון להשיבו למתחם חודורוב. האוהדים פוצצו את האימון במחאה על הפרידה מהחלוץ, זאב גרינברג: "שחקן שמשתכר כ-10% מתקציב המועדון, חייב לתת תפוקה מלאה"

צילום ועריכה: קובי אליהו

(עדכון ראשון: 15:50)

עומר דמארי עשוי לשוב להפועל תל אביב, 48 שעות בלבד אחרי הודעת המועדון על הפרידה ממנו. ביומיים האחרונים הופעלו לחצים כבדים על בעלי הקבוצה ועל החלוץ עצמו להגיע למתווה על חוזה חדש, על מנת שהשחקן יישאר בקבוצה.

כידוע, בשיחות שהתנהלו בין ראשי המועדון לדמארי, הוצע לשחקן להישאר בעונה הקרובה בחוזה זהה לזה שהיה לו (200 אלף דולר נטו), אבל בתמהיל אחר לחלוטין ובחלוקה שונה בין שכר בסיס לפרמיות. דמארי סירב והצדדים סיכמו על פיצוי כספי שיקבל החלוץ.

כעת, מנסים גורמים שונים להחזיר את דמארי לשיחות עם ראשי המועדון כל מנת שהוא יסכים להצעה לפיה בחוזהו יהיה מרכיב עיקרי בגין פרמיות על משחקים. בהפועל תל אביב מעוניינים שדמארי יישאר - בעיקר לאחר ההמולה הגדולה ביומיים האחרונים - אך לא מתכוונים להציע לו חוזה זהה לקודם. אם דמארי יסכים לשינוי במתווה, בהפועל תל אביב מאוד ירצו שהוא ימשיך.

עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
יישאר בסופו של דבר? דמארי/קובי אליהו

ניסיונות הגישור וההחזרה של דמארי הגיעו בסיומן של שעות מתוחות במתחם חודורוב. אחרי הצהריים אחד מהבעלים, זאב גרינברג, פרסם גילוי דעת ארוך ולאחר מכן הגיעו למעלה מ-100 אוהדים לאימון של הקבוצה וגרמו להפסקתו. האוהדים מחו על ההחלטה לשחרר את דמארי ופרצו לכר הדשא, כשכוחות יס"מ שהגיעו לאימון ניסו להרגיע את הרוחות. לאחר שכוחות האבטחה פינו את האוהדים הכעוסים, המשיכו אלה למחות מחוץ לגדרות בזמן שהאימון יצא לדרך.

האוהדים שהגיעו קיללו וצעקו לעבר ראשי המועדון ומחו על כך שהיה כסף להחתמת שחקנים כמו מאור בוזגלו ועומרי אלטמן, שבעצמם עברו פציעות קשות בעבר, ואילו לדמארי לא מצאו במועדון את המשאב הכספי. רבים מאוהדי הפועל תל אביב לקחו קשה את ההחלטה, בעיקר על רקע העובדה שדמארי היה מבוקש בעבר על ידי ג'ורדי קרויף ובעוד שטל בן חיים עבר למכבי תל אביב וערן זהבי חזר מאיטליה ליריבה הצהובה, החלוץ האהוב עמד על כך שהפועל תל אביב היא הבית שלו ולא חצה את הכביש לקרית שלום.

אוהדי הפועל תל אביב פורצים לדשא באימון הפתיחה. ניב אהרונסון
לא נותנים לעזיבה הזאת לעבור בשקט. אוהדי הפועל תל אביב מוקדם יותר הקיץ/ניב אהרונסון

"אני קורא את כל הביקורות שמופנות אלינו מכל עבר בעינינו של עומר דמארי, ואני חש צורך לשתף את אוהדי הקבוצה בתחושותיי", כתב גרינברג מוקדם יותר היום. "אני חייב להודות שבאופן אישי, אני מעריץ את עומר דמארי. הן כשחקן והן כאדם. הערצתי אותו כשהביא לנו אליפות. והערצתי עוד יותר כאשר סרב להצעה נדיבה מקבוצה אחרת ובחר לחזור הביתה. אני לגמרי מסכים שעומר דמארי היה חייב לסיים את הקריירה כשחקן מקצוען בהפועל תל אביב. אני גם בהחלט מסכים ששחקן כדורגל תמיד סובל בתקופות מסוימות (במיוחד לאחר פציעות קשות) מירידה ביכולתו, מה שבד"כ לא יפריע לאותו שחקן לחזור לעצמו ולהפגין את כישוריו כבימים יפים הרבה יותר.

"אני גם בהחלט מסכים שמועדון כדורגל מפואר כמו הפועל תל אביב, חייב לשמור על סמליו מכל משמר - ועומר דמארי הוא סמל. כאמור, למרות כל אלו ולאחר התלבטות קשה, תמכתי בהחלטת ההנהלה שהתקבלה פה אחד. הפועל תל אביב חיה ונושמת. יש כאלו שסבורים שעם עוד חיזוק אחד או שניים נוכל אפילו להתמודד על תארים. תקציב השחקנים של המועדון בעונה זו הוא הגבוה ביותר שהעמדנו עד כה.

"כאשר שחקן בודד משתכר כ-10% מתקציב המועדון, הוא חייב לתת תפוקה מלאה מהרגע הראשון של העונה. אין לנו דרך אחרת. לצערי הרב, ולמרות שבכל ליבי קיוויתי שעומר יעבור את מחנה האימונים בהצלחה ויחזור להיות אותו עומר מוכר וטוב שאני כל כך מתגעגע אליו, התברר שלא כך הם פני הדברים. קיבלנו אינפורמציה גם מהצוות המקצועי וגם מהצוות הרפואי שייקח עוד זמן.

"כינסנו ישיבת הנהלה במיוחד לנושא זה. עלי להדגיש, ברגע זה פשוט יכולנו להודיע לעומר שהחוזה המותנה שלו אינו מחודש ולסיים את הפרשה. אלא שבחרנו להמתין עוד שבועיים. במהלכם וידאנו מעל ומעבר לכל ספק שאנחנו חייבים חלוץ. לדברי הצוות המקצועי, עומר דמארי בשלב זה לא יכול להוביל את הקבוצה לעבר הצלחה".

בעלי הפועל תל אביב זאב גרינברג. קובי אליהו
"החלטה קשה - אך נכונה למען המועדון". גרינברג/קובי אליהו

"השקענו השנה תקציב שחקנים ענק (במונחים שלנו) וחששנו שכל זה יירד לטמיון אם לא יהיה לנו חלוץ מבקיע. גם אז לא עשינו את מה שאולי היה לנו הכי קל. ניסינו לשכנע את עומר לקבל על עצמו תפקיד ניהולי בכיר. באופן אישי הבטחתי לעומר דמארי ליווי צמוד במשך שנה ע"מ ללמד אותו לנהל. עומר בחר לנסות להמשיך את דרכו ככדורגלן. לעומר שמורה האפשרות בכל רגע נתון להודיע לנו שהוא החליט לוותר ולחזור הביתה לתפקיד ניהולי. צריך להוסיף, עומר קיבל פיצוי על עוגמת הנפש העצומה שנגרמה לו. אני לא קיבלתי, למרות שגם לי ממש לא קל. גם לי נגרמה עוגמת נפש שנובעת מהקונפליקט לפני קבלת ההחלטה הקשה: מה הייתי חושב כאוהד, למה אני חייב לחשוב כבעלים.

"כאמור, כיבדנו את בקשתו, נפרדנו (אני ושרון ניסנוב מצד הפועל - ועומר) בדמעות. לכולנו היה קשה. לבוא ולומר שעומר ייצא מהמועדון בדמעות בלי לציין את תחושותינו? יכול אולי מישהו לדמיין שאני ושרון צחקנו והתחבקנו בתנועות ניצחון, "חסכנו למועדון מעל מיליון שקל" אבל לא, ישבנו בוהים בקיר בתחושה קשה לא מעט זמן גם אחרי שעומר עזב את המתחם.

"אוהדים יקרים, לנו לא פחות קשה ולא פחות כואב. כולנו היינו עד אתמול אוהדים וכולנו נחזור מחר או מחרתיים ליציע כאוהדים. לבוא היום ולזרוע לנו מלח על הפצע הפתוח? האם למישהו מהאוהדים לא ברורה אהבתנו למועדון? האם למישהו מהאוהדים לא ברורה הערצתנו לעומר דמארי? האם מישהו מהאוהדים יכול לבוא ולומר שטעינו? שהוא היה מקבל החלטה אחרת לו היה ניצב במקומנו?

"אני מצפה מהאוהדים לעמוד אחרי ההנהלה ברגעיה הקשים. נכון, בדרך כלל הרגעים הקשים מתורגמים לשקלים. אבל לפעמים גם לא. אני כן מצפה למפגן תמיכה היום באימון. מפגן כזה שיראה באופן מפורש את אהדתנו לעומר דמארי, אבל גם כזה שיתמוך בהנהלה על שקיבלה החלטה קשה, אך נכונה למען המועדון. כל זאת למרות הקושי העצום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully