וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק תאמינו בילדים האלה": המונולוג של פיני גרשון על עתיד הכדורסל הישראלי

22.7.2019 / 10:00

איך הענף ימנף את ההצלחות של העתודה, מדוע העתיד לא בהכרח תלוי באבדיה ומדר, ולמה דווקא נמרוד לוי הוא המודל. אחרי שתי מדליות זהב, פיני גרשון כבר יודע לאן הכדורסל הישראלי יכול ללכת. ראיון

צילום וידאו: אור שקדי

נבחרת העתודה חגגה הלילה (בין ראשון לשני) זכייה שנייה ברציפות באליפות אירופה עד גיל 20 עם ניצחון גדול על נבחרת ספרד בגמר שנערך בדרייב אין. בעוד אנשי הנבחרת חוגגים את ההישג העצום, המנהל המקצועי של האיגוד פיני גרשון נזכר שכבר ביום חמישי הוא ימריא עם נבחרת הנוער לרומניה לאליפות אירופה דרג ב'.

"כולם רוצים לפרוש בשיא, אבל המלחמה שלי מתחילה בעוד שלושה ימים. אני צריך לעלות דרג בנוער, אני צריך להשאיר את הקדטים דרג. מלחמת עולם, כל יום, כל שבוע, במלונות סוג ז' ובמגרשים סוג ח", סיפר גרשון לוואלה! ספורט.

"איך עשינו את זה? אריאל!", מפרגן גרשון למאמן הנבחרת בית הלחמי על ההישג המרשים. "למאמן יש חלק גדול בהישג. צריך להאמין, וצריך יכולת ניהול משחקים כמו שהוא ניהל אותם. אני פה בסך הכל על תקן יועץ, אבל צריך את הבן אדם שייקח את ההחלטות הנכונות. בסוף אריאל לוקח את ההחלטות, והוא יכול לקחת לא לקחת את העצות שלי. הוא לקח מה שהוא רצה, ועשה מזה את המטעמים הכי טובים".

עוד בנושא

נבחרת העתודה ניצחה את ספרד 84:92 וזכתה באליפות אירופה
האלכימאי של הכדורסל הישראלי: פיני גרשון שוב הפך מתכת לזהב
דני אבדיה נבחר ל-MVP של האליפות, נתניהו בירך: "ניצחון ענק"
אבדיה הצטיין, מדר נצץ, אדם הפתיע: הציונים של נבחרת העתודה
תאודוסיץ', מירוטיץ', זוסמן, אבדיה: זוכי העבר בתואר ה-MVP

דני אבדיה, נבחרת העתודה, פיני גרשון. ברני ארדוב
עכשיו מתחילה המלחמה האמיתית. פיני גרשון עם אבדיה/ברני ארדוב

רק לפני פחות מחודש תקף גרשון את משרד הספורט בעקבות תוכניתו לתגמל קבוצות מליגת העל על פיתוח שחקנים צעירים, במקום להעביר כסף לאיגוד הכדורסל. אמש הוא כבר התחבק עם השרה מירי רגב שהעניקה לשחקני ואנשי הנבחרת את מדליות הזהב.

כשהוא נשאל על העתיד של שחקני הנבחרת, הוא נפתח, "היו שחקנים שהיו פחות טובים בנבחרות הצעירות והגיעו לליגת העל למקומות יותר גבוהים. מישהו צריך להאמין שאפשר לעשות משהו עם השחקנים האלה, ששיחקו בשלוש השנים האחרונות בנבחרת העתודה ועשו הישגים. חצי מהם יכולים להיות על תקן שחקן שישי-שביעי בליגת העל כבר עכשיו. אני מאמין שזה יכול לקרות. מישהו צריך להאמין בזה, מישהו צריך לשלוח אותם למגרש, מישהו צריך לתת להם ניסיון, לתת להם ביטחון.

"לתת להם לשחק דקה, לתת להוציא שני כדורי חוץ ואז להוציא אותם החוצה - ככה לא בונים שחקנים. אנחנו זקוקים למאמנים שיודעים לעשות שחקנים. בסוף יש להם חומר גלם נפלא ורק צריך לדעת מה לעשות עם זה. קח את נמרוד לוי. הוא היה שחקן עשירי בנבחרת העתודה, הפך להיות שחקן לגיטימי ואפילו מוביל בליגת העל. כמה יש כאלה פה? בטח שיש. כולם מסתכלים על ים ודני, הכל יפה ונחמד, הארבעה-חמישה שהיו מסביבם והיו יציבים בכל ערב, שמרו, חטפו, זינקו על הרצפה - הם יכולים לשחק בליגת העל".

העליתם את הרף לקראת העתיד.

"אל תתרגלו לזה. אמרתי לפני שנה שנחכה 70 שנה עד לאליפות אירופה הבאה, לא נסגרה שנה ואנחנו שוב אלופי אירופה. בליטא, עם פחות תושבים, עושים את זה כל פעם, אבל הם חומר אנושי אחר משלנו. אצלנו יש חבר'ה שהם קודם כל גברים, חכמים, עובדים באמת קשה. אני מלווה אותם כמה שנים, הם עובדים קשה ומי שלא עובד קשה יודע שהוא לא יהיה חלק. זה מה שהביא אותם לזה. רצינות, התמדה, אימונים יומיומיים, עבודה סיזיפית, זה מה שבנה את הנבחרת. להגיד לך שזה מה שיהיה כאן בשנים הבאות? זה תלוי לפעמים במחזורים. אם יש לך מחזור אחד לא טוב, זה יכול לשבש את כל הגילאים. אנחנו מנסים להישאר בדרג א' כדי לשחק מול שחקנים טובים, לבנות שחקנים טובים, ואני מקווה מאוד שנצליח".

עוד בנושא

הקוסם, הווינר והשגריר: צפו בנבחרת העתודה חוגגת אל תוך הלילה
"דני אבדיה בהחלט הוכיח שהוא ראוי להיבחר טופ 5 בדראפט ה-NBA"
עדיין לא קונצנזוס מוחלט: מניית הדראפט של אבדיה באתרים המובילים
גם המצלמה אוהבת אותם: אלבום הזכייה של נבחרת העתודה

עוד בוואלה!

הקיץ של אבדיה: לא צריך לחשוש מהכתרתו ללוקה דונצ'יץ' הישראלי

לכתבה המלאה
נמרוד לוי שחקן נבחרת העתודה. ברני ארדוב
הדוגמא לשחקן שפרץ דווקא אחרי הנבחרות הצעירות. נמרוד לוי במדי העתודה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully