וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין לא קונצנזוס מוחלט: מניית הדראפט של דני אבדיה באתרים המובילים

ה-MVP אומנם הציג יכולות מרשימות חדשות באליפות אירופה, אבל עדיין לא כולם משוכנעים שהוא ראוי להיבחר בעשירייה הראשונה. דוח מצב

שחקני נבחרת העתודה פלייר/צילום ועריכה: קובי אליהו

דני אבדיה סיים אמש (ראשון) אליפות אירופה חלומית בטעם הכי מתוק שיש: גם כאלוף, וגם כ-MVP. אחרי שאשתקד נבחר לחמישיית הטורניר, היהלום בן ה-18 של מכבי תל אביב עשה צעד נוסף קדימה - הוא סיים את האליפות עם בטופ חמש בכל הקטגוריות הסטטיסטיות החשובות: נקודות (18.4, 5 בטורניר), ריבאונדים (8.3, 5 בטורניר), אסיסטים (5.3, 5 בטורניר), חטיפות (2.1, 5 בטורניר) וחסימות (2.4, 2 בטורניר).

לעיני עשרות סקאוטים ומנהלי NBA שהגיעו לצפות בו מקרוב, הציג אבדיה את כל ארסנל היכולות המגוון שלו, ועוד קצת: לרפרטואר המוכר שלו בתור מוביל כדור, ריבאונדר וסקורר איכותי, הוא הפגין באליפות הזו גם פוטנציאל הגנתי מרשים שצד את עיניהם של הסקאוטים, כולל של אנליסט ESPN מייק שמיץ שציין לטובה שוב ושוב את היכולת של אבדיה לשמור על שחקנים במגוון עמדות.

עוד בנושא

נבחרת העתודה ניצחה את ספרד 84:92 וזכתה באליפות אירופה
דני אבדיה נבחר ל-MVP של האליפות, נתניהו בירך: "ניצחון ענק"
אבדיה הצטיין, מדר נצץ, אדם הפתיע: הציונים של נבחרת העתודה
תאודוסיץ', מירוטיץ', זוסמן, אבדיה: זוכי העבר בתואר ה-MVP
גם המצלמה אוהבת אותם: אלבום הזכייה של נבחרת העתודה

הצד השני של המטבע הוא הקליעה מבחוץ והיכולת לסיים בצבע תוך כדי מגע, שתי איכויות שעדיין טעונות שיפור. כמו בכל השנה האחרונה, סבל אבדיה מאחוזים נמוכים מהעונשין (60%) ומחוץ לקשת (28.6%). כמה סקאוטים הביעו דאגה ממכניקת הקליעה של אבדיה וטענו שפוטנציאל ה-NBA שלו בתור סקורר מוגבל, אולם החל מחצי הגמר אבדיה הפגין שיפור ניכר גם באספקטים הללו - כשצלף בשני המשחקים האחרונים חמש שלשות מ-12 ניסיונות, ודייק ב-14 מ-17 הזריקות שלו מהעונשין.

אין עוררין על כך שמניית הדראפט של אבדיה תהיה במגמת עלייה בעקבות היכולת שהפגין בטורניר, אולם באתרי הדראפט המובילים בארצות הברית - למעט ESPN שהביע התלהבות מאבדיה לאורך כל הדרך - יש עדיין מי שלא מנבא לו בחירה בעשירייה הראשונה בדראפט 2020. להלן הסקירה המלאה מעשרת המוקים המובילים בתחום (כמובן שהרשימות עוד ישתנו בצורה משמעותית עד הדראפט, ובכל זאת):

ESPN - בחירה 5

דראפט.נט - בחירה 26

NBC - בחירה 16

NBAdraftroom - בחירה 7

SBnation - בחירה 6

CBS - בחירה 12

Tankathon - בחירה 6

בליצ'ר ריפורט - בחירה 5

אתלטיק - בחירה 7

Draftvalue - בחירה 21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully