וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת העתודה של ישראל ניצחה את ספרד 84:92 וזכתה באליפות אירופה

דני אבדיה (23 נקודות ו-7 אסיסטים) וחבריו השלימו טורניר חלומי עם ניצחון ענק בגמר והפכו את ישראל למדינה השנייה בהיסטוריה שזוכה באליפות פעמיים ברציפות. גם ים מדר (17 ו-8 אסיסטים) ועידן אלבר היו מצוינים

נבחרת העתודה חוגגת זכייה באליפות אירופה. ברני ארדוב
כמה שזה מגיע להם/ברני ארדוב

בפעם השנייה ברציפות, נבחרת העתודה של ישראל היא אלופת אירופה! החבורה הנפלאה של אריאל בית הלחמי השלימה הערב (ראשון) טורניר חלומי, כשניצחה את ספרד החזקה 84:92 במשחק הגמר, ובכך הפכה ישראל לנבחרת השנייה בהיסטוריה שמצליחה להגן על התואר שלה (סרביה היתה ראשונה). בשלוש השנים האחרונות, נבחרת העתודה בכחול לבן השיגה שתי מדליות זהב ומדליית כסף אחת, וכעת לא נותר אלא לייחל שהכשרונות הצעירים הללו ימשיכו בגרף ההתקדמות ויסחפו גם את הנבחרת הבוגרת.

ערב הטורניר, עמדה בפני נבחרת העתודה הנוכחית משימה כמעט בלתי אפשרית: לעמוד ברף הגבוה שהציבה הנבחרת של יובל זוסמן, דני אבדיה וחבריהם, שסחפה מדינה שלמה וזכתה באליפות אירופה של 2018. ובכן, כנראה שאין משימה בלתי אפשרית עבור ים מדר, עידן אלבר, רז אדם, יאיר קרביץ ושאר הלוחמים של בית הלחמי, שחרטו את שמם בספרי ההיסטוריה של הטורניר והוכיחו שלמרות הכל, כנראה שהכדורסל הישראלי הולך בדרך הנכונה.

עוד בנושא:

אבדיה הצטיין, מדר נצץ, אדם הפתיע: ציוני נבחרת העתודה
דני אבדיה נבחר ל-MVP של הטורניר, ים מדר: "זה באמת חלום"

דני אבדיה שחקן נבחרת העתודה עם פיני גרשון. ברני ארדוב
הוא עשה זאת. אבדיה עם פיני גרשון/ברני ארדוב

אלא שעם כל הכבוד לשחקנים המשלימים, התואר בפרט והאליפות בכלל שייכים לאחד: דני אבדיה, שהוכיח פעם נוספת כמה גדול הוא כעת, וכמה גדול הוא עשוי להיות בעתיד. ילד הפלא שמיעט לשחק במכבי תל אביב לקח אחריות במאני טיים, תפקד מצוין בשני צידי המגרש, ולא פחות חשוב - עשה כל שנדרש ממנו, בלי לכפות את עצמו על המשחק ולנסות להרשים את גדודי הסקאוטים שעקבו אחריו. זה נגמר עם 23 נקודות, 5 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-3 חסימות, כשהסיוע ההתקפי הבולט הגיע מכיוונם של מדר (17 ו-8 אסיסטים), אלבר המצוין ותומר פורת. ובכלל, כמו במשחקים הקודמים באליפות, כך גם הפעם כמעט כל שחקן שעלה לפרקט נתן את שלו, ויעידו על כך לא פחות מ-27 אסיסטים קבוצתיים.

ישראל פתחה מצוין ועלתה ליתרון בן 8 נקודות בתחילת הרבע הראשון, הספרדים מיהרו לחזור, ולאחר שנדמה היה שאנחנו בדרך לדרמה מורטת עצבים, לחצו אבדיה, מדר, אלבר וחבריהם על הדוושה, הטיסו את הלבנים ליתרון דו-ספרתי ונתנו את האות לחגיגות בדרייב אין. הנבחרת של בית הלחמי, שהתגברה על מכשול אחרי מכשול לכל אורך הימים האחרונים, עמדה גם בלחץ הגדול מכולם ושמרה על התואר, ואם עדיין לא השתכנעתם שמדובר באליפות גדולה, נציין שההפרש הממוצע בניצחונותיה עמד על 13.8. מדהים. הגביע נשאר בתל אביב!

עוד בוואלה!

אבדיה הצטיין, מדר נצץ, אדם הפתיע: ציוני נבחרת העתודה

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת העתודה של ישראל ים מדר, יאיר קרביץ. ברני ארדוב
איזו נבחרת מופלאה. מדר וקרביץ/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: דני אבדיה 23 (5 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-3 חסימות), ים מדר 17 (8 אסיסטים), תומר פורת 11, רז אדם 10 (6 ריבאונדים), עידן אלבר 10, עמית זיס 7, יותם חנוכי 7, נועם אביבי 3, יאיר קרביץ 2, תומר לוינסון 2. אופק מלכה שותף (דקה) ולא קלע.

בלטו בספרד: מיגל גונסאלס 14, ג'וזפ פוארטו 13, ארנאו פראדו קלאבריה 13, קרלוס אלוסן 10 ו-11 אסיסטים.

יותם חנוכי נבחרת העתודה. ברני ארדוב
אושר עילאי. חנוכי/ברני ארדוב
שחקני נבחרת העתודה של ישראל עידן אלבר, דני אבדיה. ברני ארדוב
אלופי אירופה! אבדיה ואלבר/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1:

ישראל פתחה עם ים מדר, עמית זיס, דני אבדיה, נועם אביבי ויאיר קרביץ. מדר התכבד בנקודות הראשונות במשחק עם סל ועבירה, אבדיה הוסיף שלשה, זיס חדר נהדר והלבנים עלו ל-2:10. אבדיה הפך את זה ל-10:18 אחרי חמש דקות, אלא שהיריבה הפציצה מבחוץ, השלימה ריצת 0:10 ועלתה ליתרון ראשון במשחק - 18:20. הרבע הראשון הסתיים ב-24:24, כשמדר (9 נקודות) ואבדיה (7) הוליכו את ישראל.

שחקן נבחרת העתודה של ישראל עמית זיס. ברני ארדוב
הוא והנבחרת פתחו מצוין. זיס/ברני ארדוב

רבע 2:

ספרד הגיעה בקלות לטבעת, גם פסק הזמן של בית הלחמי לא הספיק והאדומים עלו ל-27:32. אבדיה קטע דקות רעות עם שלשה חשובה, תומר פורת הוסיף אחת משלו, ההגנה התדהדקה ורז אדם השווה ל-39:39. במחצית הראשונה לוח התוצאות על 42:42, אבדיה הוביל עם 11 נקודות, מדר הוסיף 9, בצד השני התקשתה ישראל להסתדר עם מיגל גונסאלס שקלע 10.

שחקן נבחרת העתודה של ישראל ים מדר. ברני ארדוב
עוד זינוק לרצפה. מדר/ברני ארדוב

רבע 3:

תומר פורת פתח את המחצית השנייה עם סל מאחורי הקרש, בית הלחמי בא בטענות לשופטים וחטף עבירה טכנית, מה שלא מנע ממדר ואבדיה להמשיך בשיתוף הפעולה המצוין ולקבוע 47:51. האורחת הגיבה בשלוש שלשות רצופות, הפכה ל-56:58 ואילצה את בית הלחמי לקחת פסק זמן. זה עבד: אבדיה קלע סל חשוב, אלבר הוסיף שלשה אדירה וחדירה טיפוסית של מדר העניקה לישראל את היתרון הכי גדול שלה מאז הרבע הראשון - 59:66 עם העליה לרבע המכריע.

שחקן נבחרת ישראל תומר פורת. ברני ארדוב
כמה אנרגיות. פורת/ברני ארדוב

רבע 4:

מדר ואבדיה המשיכו בשלהם, ושמונה דקות לסיום עלו הלבנים ל-59:70. אלבר, הווינר הגדול של הנבחרת, צלף עוד שלשה, אבדיה הוסיף אחת משלו והפער צמח ל-67:80. ספרד עוד חלמה על קאמבק, אבל לאלבר היו תכניות אחרות לגמרי, עם צליפה שקבעה 69:86, חמש דקות לבאזר. האורחת עוד הורידה ל-89:81, אבל אבדיה דאג לסגור עניין עם סל ועבירה. זה נגמר ב-84:92 לאלופת אירופה.

שחקן נבחרת העתודה של ישראל עידן אלבר. ברני ארדוב
איזה ווינר. אלבר/ברני ארדוב
נבחרת העתודה הנפת גביע. ברני ארדוב
תמונה שווה אלף מילים/ברני ארדוב
אוהדי נבחרת ישראל, עתודה. ברני ארדוב
אווירה נהדרת בדרייב אין/ברני ארדוב
מאמן נבחרת העתודה של ישראל אריאל בית הלחמי. ברני ארדוב
בית הלחמי וחבר/ברני ארדוב
שחקן נבחרת העתודה של ישראל יאיר קרביץ. ברני ארדוב
קרביץ/ברני ארדוב
שחקן נבחרת העתודה של ישראל רז אדם. ברני ארדוב
רז אדם/ברני ארדוב
שחקן נבחרת העתודה של ישראל יותם חנוכי. ברני ארדוב
יותם חנוכי/ברני ארדוב
גביע אירופה לנבחרות עתודה. ברני ארדוב
הגביע בדרייב אין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully