וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוסם, הווינר והשגריר: צפו בנבחרת העתודה חוגגת אל תוך הלילה

22.7.2019 / 6:50

אחרי הזכייה השנייה ברציפות בזהב, שחקני העתודה חגגו בטירוף: בית הלחמי "הקוסם" סחט מחמאות, אלבר הוכתר ל"ווינר הכי גדול" ואבדיה סיפר בהתרגשות על החיבור לישראל. וגם: מדר מספר על רגע המפנה, במרתפי דרג ב'

צילום וידאו: אור שקדי

נבחרת העתודה חגגה אל תוך הלילה את הזכייה באליפות אירופה בפעם השנייה ברציפות, אחרי הניצחון 84:92 אמש (ראשון) על ספרד. במשך כרבע שעה חגגו השחקנים על הפרקט ביחד עם האוהדים הנרגשים, ואז החלו לעשות את דרכם לכיוון חדר ההלבשה כשהם מספרים בהתרגשות לתקשורת על הזכייה.

"לא חשבתי שאניף את גביע אירופה, אבל הכדורסל זה משחק כל כך יפה, והאליפות הזאת נזילה והראינו שזה הגיע אלינו. כשהתחלנו את ההכנות לפני שלושה או ארבעה חודשים, הבנו שאפשר לעשות את זה עוד פעם", סיפר הקפטן יאיר קרביץ שהשלים זכייה שנייה בתואר, אחרי שהיה חלק מהסגל גם בשנה שעברה. "יש לנו רעב בנבחרת, אומרים שאנחנו אנדרדוג, אבל אנחנו לא חושבים שאנחנו אנדרדוג, אלא חושבים שאפשר לנצח כל יריבה שאנחנו עומדים מולה".

עוד בנושא

נבחרת העתודה ניצחה את ספרד 84:92 וזכתה באליפות אירופה
דני אבדיה נבחר ל-MVP של האליפות, נתניהו בירך: "ניצחון ענק"
אבדיה הצטיין, מדר נצץ, אדם הפתיע: הציונים של נבחרת העתודה
תאודוסיץ', מירוטיץ', זוסמן, אבדיה: זוכי העבר בתואר ה-MVP
גם המצלמה אוהבת אותם: אלבום הזכייה של נבחרת העתודה

שחקני נבחרת העתודה פלייר/צילום ועריכה: קובי אליהו

לא מעט גיבורים היו לזכייה של הנבחרת, ואולי הגדול שבהם היה דני אבדיה, אולי בהופעתו האחרונה בנבחרת לפני דראפט ה-NBA. "הייתי מאוד אופטימי, עם הנבחרת הזאת ידעתי שזה יילך עד הרגע האחרון, לא חשבתי שננצח בכזה הפרש, אבל כל החבר'ה נלחמו וסחבו פציעות", אמר אבדיה בסיום, "צריך לתת קרדיט לכל המערכת שלנו, שעשתה עבודה מדהימה בלהכין אותנו לכל משחק הכי חדים שיש. אני מקדיש את הזכייה הזאת לגבי צ'צ'אשווילי ולכל מי שהיה איתנו לאורך הדרך ולא היה ב-12 האחרונים, זה הכל בשבילם".

אבדיה סיפר על הזכייה בתואר ה-MVP ועל הלחץ שהיה עליו באליפות הזאת. "כן, היה לחץ, וראיתם את זה בתחילת הטורניר. ראו את זה על כל השחקנים ולא רק עליי. פתחנו לא טוב, אבל למדנו בכל יום מהטעויות שלנו, הראינו שאנחנו נבחרת מדהימה ולוחמת. בנבחרת הזאת אין MVP, ראו את זה על המגרש, אנחנו נבחרת ובאנו להילחם ביחד. אין שחקן שמעל כולם, ביום נתון כל אחד יקלע יותר, כל אחד עושה את מה שהוא צריך לעשות. לקחנו את הגביע הזה כנבחרת".

במהלך הרבע הרביעי, אבדיה קלע וניגש לעבר הספסל הספרדי כשהוא מסמל להם שלום בהתרסה, מה שהוביל למהומה גדולה. לאחר המשחק הודה: "יכול להיות שעשיתי טעות, אבל זה חלק מהמשחק, אין מה לעשות". על עתידו בנבחרות הצעירות אמר: "אני תמיד אתן הכל בשביל הנבחרת הזאת, כל המעטפת הזאת שנתנה לי ביטחון, שנתנה לי להתרגש ולעשות היסטוריה. זו נבחרת מדהימה ואני אשתדל לעשות הכל בשבילה. זה הכל עניין של החלטות ומזל בחיים. רציתי לגדול פה, גדלתי פה בישראל, חונכתי בישראל, והדבר שאני יכול לתרום בו בחזרה זה בכדורסל. זה מה שעשיתי בסופו של דבר".

עוד בוואלה!

דני אבדיה נבחר ל-MVP של האליפות, נתניהו בירך: "ניצחון ענק"

לכתבה המלאה
צילום ועריכה: קובי אליהו

גיבור נוסף בנבחרת ישראל הוא המאמן אריאל בית הלחמי שהוביל את הנבחרת לזכייה שנייה ברציפות. בית הלחמי נראה מאושר בסיום המשחק כשרץ לחבק את רעייתו ואת בעלי גלבוע/גליל חיים אוחיון שישב לצד הספסל. לאחר השיחה עם התקשורת התפנה לשיחה ארוכה עם היו"ר החדש שלו, רמי כהן, וכבר החל לקבוע פגישות עבודה.

"אני חייב לדבר על הבן אדם הזה שהוא מאוד צנוע. הצורה שהוא הטריף את השחקנים בחדר ההלבשה, אני איתו 24 שעות ביממה במשך חודשיים, והוא גרם לי לרצות לעלות לשחק גם", פרגן עוזר המאמן שרון אברהמי לבית הלחמי, "בשנה שעברה זה היה בלתי נתפס, והשנה זה עוד יותר בלתי נתפס. בשנה שעברה זה היה הישג היסטורי, והשנה זה קורה פה בארץ עם כל מה שקורה סביב הנבחרת. אני חושב שזה כיף בלתי רגיל, רוב השחקנים לא עשו את זה איתנו שנה שעברה וזה בשבילם קודם כל. החבר'ה האלה גברים וראינו את זה כל הזמן. הם כאילו נותנים גז, ואז מרימים עוד הילוך".

גם עוזר המאמן השני יואב שמיר סיפר על התהליך שעברה הנבחרת: "אני חושב שהתהליך של בניית הנבחרת והגדילה שלה קרה בקצב הנכון. מאימון לאימון וממשחק למשחק הרגשנו שאנחנו יותר טובים, ואני שמח שבשלושת המשחקים האחרונים הגענו לתצוגות הכי טובות שלנו. האמונה הייתה שם כל הזמן".

מי שהצטרף לדברי ההלל על בית הלחמי היה רז אדם, שכמו קרביץ, נועם אביבי ואבדיה, משלים זכייה שנייה באליפות. "אני לא יודע מה שונה מהנבחרת של שנה שעברה, מה שדומה זה השיטה של אריאל בית הלחמי. הוא קוסם. הוא הביא איתנו פעמיים ברציפות לזכייה באליפות אירופה, ומה שהוא גורם לנו להוציא מאיתנו, עם הקהל הזה, זה כיף לא נורמלי". על התרומה שלו באליפות הוסיף אדם: "אני רק עושה את העבודה שהמאמן מבקש ממני, אם זה לשמור, אם זה לתת אנרגיות. לכל אחד יש תפקיד ענק, יש את עידן אלבר שהוא הווינר הכי גדול ששיחקתי איתו או דני ואחרים. אני עשיתי רק מה שהמאמן ביקש ממני".

מאמן נבחרת העתודה אריאל בית הלחמי. ברני ארדוב
קוסם. בית הלחמי/ברני ארדוב

אחרי שיצאו מחדר ההלבשה יצאו שחקני הנבחרת לחגוג עם מאות האוהדים שנשארו מחוץ לדרייב אין, ורוב השחקנים נכנסים ללא חולצה לאוטובוס. לקראת חצות יצא ים מדר, הגיבור הביתי של הנבחרת, אחרי שהתעכב בבדיקת סמים, ונישא על כתפי האוהדים כשהוא מצטרף למקהלה, ורק כשעתיים לאחר סיום המשחק, לקראת השעה חצות וחצי יצא יותם חנוכי מבדיקת הסמים, אחרי שפשוט התקשה להשלים אותה.

שחקני הנבחרת עשו את דרכם לבית המלון, ומשם לגיחה קצרה למסיבה הרשמית שארגנו בפיב"א אירופה לכל הנבחרות במועדון בתל אביב. בזמן שבמועדון חיכו לגיבורי הערב, הספיקו שחקני הנבחרות היריבות לשתות לשוכרה וכשנכנסו שחקני הנבחרת לקול השיר We Are The Champions של קווין, הם התקבלו במחיאות כפיים גם מהיריבים שלהם. אחרי הגיחה הקצרה למסיבה הרשמית, המשיכו השחקנים למסיבה נוספת בנמל תל אביב.

"אני הולך לחגוג עם כל החבר'ה, ואני אהנה מהרגע הזה - זה בטוח", אמר ים מדר המאושר במעבר בין המסיבות, "זה כיף גדול, אין יותר מדי מה להגיד, קשה לחלום על זה, והחברים האלה עושים את זה עוד יותר מיוחד. זה הרגע הכי מאושר שלי עד עכשיו, אני אקח את זה איתי לכל מקום בחיים".

מדר הוסיף על סגירת המעגל האישית שלו ושל חבריו מנבחרת הנוער שפספסו אשתקד עלייה לדרג א' על משחק אחד: "בנוער נפלנו על משחק אחד אבל למדנו מזה, קמנו מההפסד מול סרביה ועשינו את הדרך שלנו עד למעלה. אני שמח שזה יצא כמו שיצא".

שחקני נבחרת העתודה חוגגים. אור שקדי, צילום מסך
זיכרון שייקחו איתם לנצח. שחקני העתודה חוגגים/צילום מסך, אור שקדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully