וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות לעניין: היכרות עם השחקנים הפחות מוכרים בנבחרת העתודה

21.7.2019 / 15:00

מלבד דני אבדיה וים מדר הדומיננטיים, מסתתרים בנבחרת העתודה כמה כישרונות שיכולים להוביל את הכדורסל הישראלי בשנים הקרובות, וכמה כאלה שצמחו משום מקום. אור שקדי עושה לכם היכרות איתם

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

יאיר קרביץ - גארד בן 20, 1.93

מספרים באליפות - 9.7 נקודות, 4.5 ריבאונדים ו-3.3 אסיסטים למשחק

בעונה שעברה: הפועל באר שבע, בעונה הבאה: לא ידוע

מספרים על יאיר קרביץ שאריאל בית הלחמי סימן אותו כקפטן המיועד של העתודה עוד בקיץ שעבר. אז הוא מיעט לשחק אבל הפגין מנהיגות בחדר ההלבשה, ובית הלחמי ידע כבר אז שיהיה אחד שחקן חשוב בקיץ הבא. בקיץ שעבר הוא קיבל החלטה לא ממש מוצלחת והצטרף להפועל באר שבע, בה שיחק פחות מחמש דקות בממוצע למשחק. את הקיץ הזה הוא החל עם הצעות בעיקר מקבוצות ליגה לאומית, אבל ככל שהאליפות התקדמה, קבוצות ליגת העל חזרו להתעניין. בליגה העונה הוא קלע שלשה אחת מ-11 ניסיונות, באליפות אירופה הוא עומד על 5 מ-12, כולל כמה שלשות חשובות ברגעי מפתח.

עוד בנושא

נבחרת העתודה ניצחה את צרפת ועלתה לגמר אליפות אירופה
אבדיה ומדר הונפו, מחמאות לאלבר, באיגוד מתכוננים לטירוף
תוך פחות מחמש דקות: כל הכרטיסים לגמר נגד ספרד נחטפו
כספי: "העתיד מבטיח". אמסלם: "זו ההוכחה שאפשר אחרת"

seperator

נועם אביבי - פורוורד בן 20, גובה 2.02

מספרים באליפות - 9.3 נקודות, 3.2 ריבאונדים

בעונה שעברה: הפועל כפר סבא (לאומית), בעונה הבאה: חוזר לבני הרצליה

כמו קרביץ, אבדיה ואדם, גם לאביבי זה גמר שני, אלא שהפעם הוא מקבל דקות ממשיות. לפני משחקי ההכנה אמר בכיר בנבחרת כי לאביבי יש את המבנה המושלם להפוך לשחקן ברמה טובה בכדורסל הישראלי אבל שמשהו עדיין חסר. אלא שרגע לפני האליפות אפילו אריאל בית הלחמי הודה שהפורוורד עשה את קפיצת המדרגה ונותן הרבה יותר ממה שציפו ממנו. מתחילת הטורניר הראה אביבי שיפור ניכר, עם שלושה משחקים מצוינים נגד סרביה, אוקראינה ומונטנגרו, ורק פציעה לפני המשחק נגד ליטא מנעה ממנו להמשיך את היכולת הנפלאה שלו. בכדורסל הישראלי, שמשווע לפאוור פורוורדים עם קליעה, אביבי הוא בשורה נפלאה.

עוד בוואלה!

מאמן ספרד: "ישראל פייבוריטית ברורה, מעולם לא ראיתי אווירה כזאת"

לכתבה המלאה
יאיר קרביץ נבחרת העתודה. דני מרון
ככל שהאליפות התקדמה העניין מליגת העל גבר. קרביץ/דני מרון

רז אדם - גארד בן 20, גובה 1.88

מספרים באליפות - 8.2 נקודות, 3.8 ריבאונדים, 1.7 חטיפות

בעונה שעברה: אליצור נתניה (לאומית), בעונה הבאה: ממשיך בנתניה

בקיץ הקודם אדם היה סוג של נעלם בנבחרת, לא שיחק יותר מדי ולא שמעו אותו גם אחרי החגיגות. אלא שאחרי עונה טובה באליצור נתניה בלאומית הוא חזר על תקן הבולדוג של נבחרת העתודה, והוציא כמה שחקנים מובילים של היריבות מהכלים. מבין כל שחקני הנבחרת, נראה כי אדם הוא השחקן שלפחות מול המיקרופונים מתנהל הכי טוב, ואחרי היכולת המצוינת שלו באליפות, כולל הרבע השלישי ההרואי נגד ליטא, הוא הכניס את עצמו לתודעה של לא מעט אנשים גם בליגת העל.

seperator

עידן אלבר - גארד בן 19, גובה 1.94

מספרים באליפות - 9.2 נקודות, 3 ריבאונדים, שני אסיסטים

בעונה שעברה: הפועל כפר סבא (לאומית), בעונה הבאה: לא ידוע

אלבר רשום על אחד הרגעים המאכזבים של הקיץ שעבר. רגע לפני אליפות אירופה לנוער הוא שבר את האצבע ופספס את הטורניר, במה שבדיעבד אולי ייזכר בתור הרגע שמנע את החזרה לדרג א', ממנה היתה רחוקה הנבחרת מרחק ניצחון בודד. אחרי עונה בה הוביל את הקבוצה שירדה מהלאומית, הגארד ששייך למכבי תל אביב היה מצוין בהכנה אבל דווקא את האליפות הוא פתח לא טוב והתקשה להיכנס לעניינים. ברבע הגמר הכל התפוצץ נגד ליטא, ובחצי הגמר נגד צרפת הוא היה הטוב ביותר על המגרש אחרי דני אבדיה. קבוצות ליגת העל כבר התחילו להילחם עליו עוד לפני הטורניר, והמלחמה צפויה להימשך גם אחריה.

שחקן נבחרת העתודה, עידן אלבר. יוסי ציפקיס
שחקן של מאני טיים. עידן אלבר/יוסי ציפקיס

יותם חנוכי - פורוורד בן 18, גובה: 2.00

מספרים באליפות - 8.3 נקודות

בעונה שעברה: הפועל גלבוע/גליל, בעונה הבאה: נשאר בגלבוע

כולם זוכרים שבקיץ שעבר דני אבדיה, רק בן 17, קיבל מאריאל בית הלחמי את ההזדמנות והפך לשחקן משמעותי בנבחרת, כשהוא רק בתחילת גיל נוער. רבים שוכחים שיותם חנוכי היה אמור לעשות את הדרך יחד איתו, אלא שפציעת ברך קשה גמרה עבורו את הקיץ, והוא חזר לפעילות רק בחודש אפריל השנה עם כמה משחקים בגלבוע שנתנו לבית הלחמי את האמונה שהוא יכול לשחק גם בעתודה. בהכנה חנוכי שוב סחב פציעה, והיה חשש אמיתי אם יוכל להיכנס לסגל, עד שלבסוף התקבלה ההחלטה ללכת איתו, החלטה שהשתלמה במשחקים נגד איטליה, מונטנגרו וליטא. אם הילד יישאר בריא, הכדורסל הישראלי ירוויח שחקן טוב מאוד לשנים הבאות.

seperator

עמית זיס - פורוורד בן 20, גובה 1.98

מספרים באליפות - 4.2 נקודות, 2.5 ריבאונדים

בעונה שעברה: הפועל באר שבע, בעונה הבאה: נשאר בבאר שבע

החבישה על הסנטר של עמית זיס מסמלת את השחקן שהוא: אחד שלא מפחד לקפוץ על הפרקט ולתת את כל מה שיש לו, גם אם זה עולה לו לעתים קרובות בפציעות. בוגר מחלקת הנוער של מכבי תל אביב עבר עונה בקרית גת ועוד פתיחת עונה בהפועל חיפה לפני שהגיע לבאר שבע של רמי הדר, שמדי פעם הכניס את זיס בשביל האנרגיות והמלחמה שלו. לאליפות הנוכחית זיס כמעט ולא הגיע בשל פציעה, אבל בסופו של דבר התאושש ונתן בדיוק את מה שהוא הגיע בשבילו - הקרבה ומלחמה. במשחק נגד ליטא הוא גם הוסיף 13 נקודות ו-7 ריבאונדים, והוכיח שהוא יכול לתרום גם בהתקפה.

שחקן נבחרת העתודה יותם חנוכי חוגג. יוסי ציפקיס
רק תהיה לנו בריא. יותם חנוכי/יוסי ציפקיס

תומר פורת - פורוורד בן 20, גובה 2.01

מספרים באליפות - 1.8 נקודות, 1.5 ריבאונדים

בעונה שעברה: הפועל כפר סבא (לאומית), בעונה הבאה: מכבי רעננה (לאומית)

האיש שרשום על הסל הראשון של ישראל באליפות אירופה השנה החל את האליפות בעמדת מפתח והלך והפך לשחקן רוטציה ככל שיותם חנוכי נכנס לעניינים. פורת, בדיוק כמו זיס ואדם, נותן הרבה קשיחות ומלחמה בנבחרת, אבל במקרה שלו זה גם עלה לו בבעיית עבירות. הוא גדל במכבי תל אביב ואשתקד השתתף בניסוי של הפועל כפר סבא שירדה לליגה הארצית, אך פורת ימשיך לקבל את ההזדמנות להוכיח את עצמו גם בעונה הבאה בליגה השנייה עם מכבי רעננה.

seperator

אופק מלכה - גארד בן 19, גובה 1.80

מספרים באליפות - שתי נקודות למשחק

בעונה שעברה: מכבי הוד השרון, בעונה הבאה: לא ידוע

אחרי עונה בה הפך לאחד השחקנים המפתיעים של מכבי הוד השרון, הגארד של העתודה היה אחד הגורמים המפתיעים בהכנה, וגם במשחקים הראשונים באליפות בית הלחמי לא חשש להעלות אותו כדי שינסה את מזלו מחוץ לקשת. האליפות הנוכחית היא בגדר טבילת אש למלכה שגם אמור להיות חלק מהעתודה בשנה הבאה, בתפקיד מרכזי יותר.

אופק מלכה נבחרת העתודה. ברני ארדוב
טבילת אש לקראת השנה הבאה. אופק מלכה/ברני ארדוב

תומר לוינסון - פורוורד בן 19, גובה 2.05

שותף בארבעה משחקים באליפות

בעונה שעברה: הפועל ירושלים, בעונה הבאה: לא ידוע

אחד השחקנים הבולטים של נבחרות הנוער והקדטים של ישראל בשנים הקודמות הגיע אחרי עונה בה ראה בעיקר ספסל בהפועל ירושלים, ובהכנה בהחלט הלך והתקדם תחת בית הלחמי. במשחק הפתיחה קיבל הזדמנות ופתח בחמישייה, אבל ישראל פתחה לא טוב, ובית הלחמי נתן לו פחות הזדמנויות בהמשך. מעניין יהיה לראות האם יבחר להמשיך בירושלים בעונה הבאה.

seperator

שחר עמיר - גארד בן 20, גובה 1.86

שותף בשלושה משחקים באליפות

בעונה שעברה: הפועל רמת גן/גבעתיים. בעונה הבאה: לא ידוע

עמיר השתחל לסגל למרות שהוא מתופקד על אותה משבצת כמו ים מדר, עידן אלבר ורז אדם, ומלכתחילה לא היה אמור לקבל דקות מרובות. ועדיין, בכמה סופי משחקים הצליח עמיר להראות שגם בשחקן ה-12 בנבחרת יש לא מעט פוטנציאל והוא ינסה להמשיך ולהתקדם בעונה הבאה בליגה השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully