וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן ספרד: "ישראל פייבוריטית ברורה, מעולם לא ראיתי אווירה כזאת"

21.7.2019 / 11:00

למרות שספרד סומנה מזמן כמועמדת הבכירה לזהב, מאמנה מנמיך ציפיות לקראת הגמר (20:30, ספורט 5). הכירו את הכוכבים של היריבה, שחתומה על המחווה המרגשת של הטורניר

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

זמן קצר לפני ששחקני נבחרת העתודה עלו לחימום אמש (שבת) לקראת חצי הגמר, נעמדו האוהדים שכבר הגיעו להיכל והריעו למחווה המרגשת של שחקני נבחרת ספרד לאחד השחקנים המשמעותיים ביותר בנבחרת, ג'ואל פארה, שחקנה של חובנטוד בדאלונה, שנפצע בצורה קשה ברגלו ברבע הגמר נגד טורקיה, וישב על כסא גלגלים. הספרדים הצעירים הניפו את פארה עם כסא הגלגלים לשמיים והוא נראה נרגש מאוד בירידה לחדר ההלבשה.

"איבדנו את ג'ואל פארה, שחקן מאוד חשוב, וננסה לזכות בתואר גם בשבילו", אמר הגארד קרלוס אלוסן, הכוכב הגדול של הספרדים בטורניר.

עוד בנושא

נבחרת העתודה ניצחה את צרפת ועלתה לגמר אליפות אירופה
אבדיה ומדר הונפו, מחמאות לאלבר, באיגוד מתכוננים לטירוף
תוך פחות מחמש דקות: כל הכרטיסים לגמר נגד ספרד נחטפו
כספי: "העתיד מבטיח". אמסלם: "זו ההוכחה שאפשר אחרת"

ג'ואל פארה, שחקן נבחרת העתודה של ספרד. מתוך אתר פיב"א, אתר רשמי
ספרד תנסה לנצח בשבילו. ג'ואל פארה מונף אמש אחרעי ההעפלה לגמר/אתר רשמי, מתוך אתר פיב"א

בעוד נבחרת ישראל עלתה לגמר החמישי שלה באליפויות אירופה לעתודה ובכך השתוותה ליוון וליטא במאזן ההיסטורי, לספרד יהיה זה הגמר השמיני. למרות מספר ההופעות הרב בגמרים, הספרדים זכו רק פעמיים בטורניר - בפעם הראשונה ב-2011 כשניקולה מירוטיץ' סחף אותם לזכייה ביתית, ובפעם השניה ב-2016 בהלסינקי על הכתפיים של מארק גארסיה. דורות מוכשרים מאוד של ספרדים לא זכו באליפויות העתודה, מהדור של פאו גאסול וחואן קרלוס נבארו, דרך מארק גאסול ועד ריקי רוביו ורודי פרננדס.

"היסטוריה היא מילה גדולה, אבל לחבר'ה האלה זה כנראה המשחק הכי חשוב בחיים. נשחק מול אולם מלא ונשתדל ליהנות. אם נעשה היסטוריה או לא, השחקנים יכריעו על המגרש", אמר המאמן חואקין פראדו, והחל בלוחמה הפסיכולוגית. "ישראל היא הפייבוריטית לזכות בטורניר הזה. עם האווירה הזאת קשה מאוד לנצח פה. לא ראיתי מעולם אווירה כזאת באליפויות גילאים, לא תמצא אווירה כזאת, והשחקנים שלי לא רגילים לשחק באווירה כזאת. הישראלים פייבוריטים, אבל נבוא ליהנות מהגמר, באנו לכאן כדי ליהנות מהאליפות".

ספרד היא בראש ובראשונה נבחרת של שני שחקנים עיקריים - קרלוס אלוסן, הגארד הפנטסטי של סראגוסה שגדול מים מדר בשלושה ימים בלבד ומדני אבדיה בשבועיים, והפורוורד סרג'י מרטינס ששייך לברצלונה ועדיין לא יודע היכן ישחק בעונה הבאה.

בחצי הגמר נגד גרמניה אלוסן - השחקן הצעיר המצטיין של הליגה הספרדית בעונה החולפת ומי שערך את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת של בראגוסה כבר בגיל 15 - קלע 16 מ-18 הנקודות שלו במחצית השנייה והריץ את הנבחרת לניצחון. "זאת הרגשה נהדרת, אני גאה בכל מה שעשינו בטורניר הזה, אני כל כך נהנה עם החבר'ה האלה, אנחנו הולכים עכשיו על התואר", הוא סיפר אתמול, "הרגשתי מצוין במחצית השנייה, אני מרגיש טוב באליפות הזאת ושמח עם מה שאני עושה. יש לנו נבחרת קשוחה מאוד, הרבה שחקנים שיכולים לתרום, נבחרת מאוד שלמה, וזה המפתח שהביא אותנו לגמר".

עוד בוואלה!

אבדיה ומדר הונפו, מחמאות לאלבר, באיגוד מתכוננים לטירוף

לכתבה המלאה

צפו בביצועים של אלוסן בנוער של סראגוסה

הביצועים של אלוסן באליפות אירופה עד גיל 18

מרטינס (20, 2.00) רושם בטורניר עד כה 13.8 נקודות ו-6.3 ריבאונדים. "אין עלינו לחץ, אנחנו כאן כבר הרבה זמן, זה המשחק האחרון שלנו אחד עם השני. אולי יש קצת לחץ, אבל אנחנו באים ליהנות. נראה אם אני אוכל להיכנס לאותה רשימה עם ניקולה מירוטיץ', אני מאוד רוצה את זה".

לאורך כל הטורניר הספרדים סומנו כמועמדים הבולטים למדליית הזהב, והניצחון של ישראל עליהם לפני שבועיים בהכנה נחשב להפתעה. אחרי המשחק ההוא בית הלחמי טען שזה היה רגע השיא של נבחרת העתודה בהכנה. "זה הולך להיות משחק קשה, האנשים בישראל אוהבים מאוד כדורסל, אנחנו צריכים לעבוד קשה כי לא יהיה לנו כאן קל", אמר מרטינס, אלוסן הוסיף: "משחק נגד ישראל הוא תמיד משחק קשה מאוד, במיוחד כאן, אבל אני מאמין שיש לנו סיכוי. זה כדורסל, אנחנו מנסים לשחק טוב, אין עלינו לחץ, אנחנו רוצים לזכות בתואר הזה ויש לנו צ'אנס גדול מאוד, אנחנו הולכים על הזהב".

מלבד השניים, לא כולל את פארה שרשם טורניר טוב מאוד עם 8.4 נקודות ו-5.4 ריבאונדים בממוצע עד שנפצע, את הספרדים מובילים הפורוורד מיגל גונסאלס (20, 2.01) עם 10.3 נקודות למשחק, הקלע ג'וזפ בוסקטס עם 5.7 נקודות למשחק, והסנטר אוסאס אגייטור (19, 2.04) ששיחק בעונה שעברה בפואנלברדה.

הביצועים של סרג'י מרטינס בברצלונה ב'

מיטב המהלכים של מרטינס באליפות העולם עד גיל 17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully