וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת העתודה ניצחה את צרפת ועלתה לגמר אליפות אירופה

אבדיה הוביל, מדר ואלבר סייעו והחבורה הלוחמת של בית הלחמי גברה על צרפת 70:81 ועלתה לגמר שלישי ברציפות. הכחולים-לבנים יפגשו את ספרד הבלתי מנוצחת למשחק על התואר ביום ראשון

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

נבחרת העתודה של ישראל המשיכה הערב (שבת) במסע המזהיר שלה באליפות אירופה עד גיל 20 ועלתה לגמר אחרי ניצחון 70:81 על צרפת באולם הדרייב אין בתל אביב. זו האליפות השלישית ברציפות בה ישראל מנצחת את צרפת בחצי הגמר והתקווה הכחולה-לבנה כעת היא שזה יסתיים כמו בשנה שעברה: עם זכייה בתואר. המשחק על התואר יתקיים מחר (20:30, ספורט 5) ובו אריאל בית הלחמי והשחקנים שלו יפגשו את ספרד.

הפתיחה של ישראל לא הייתה מעודדת. השחקנים בלבן נראו נרגשים מאוד ובשתי הדקות האחרונות הם ביצעו כמעט כל טעות אפשרית ונקלעו לפיגור 11:0. צרפת הציגה הגנה חזקה ואגרסיבית, אבל התקשתה לייצר נקודות וזה בדיוק מה שאפשר לדני אבדיה להוליך קאמבק ישראלי ולכפות משחק צמוד. היתרון עבר מצד לצד במשך דקות ארוכות, אבל בחמש הדקות האחרונות של המשחק, הריכוז וקבלת ההחלטות של השחקנים הישראלים עשו את ההבדל. ועכשיו הם רק 40 דקות מהתואר.

ספרד הפכה הערב לנבחרת הראשונה שמבטיחה את מקומה בגמר, אחרי ניצחון קליל 62:80 על גרמניה בחצי הגמר. לספרדים זה היה ניצחון שישי משישה משחקים. סרג'י מרטינס קוסטה קלע 18 נקודות והוריד 13 ריבאונדים וקרלוס אלוסן הוסיף 18 נקודות משלו.

שחקן נבחרת העתודה דני אבדיה חוגג. יוסי ציפקיס
מעל כולם. אבדיה/יוסי ציפקיס

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: דני אבדיה 26 נקודות, 11 ריבאונדים ו-5 חטיפות, עידן אלבר 20, ים מדר 13, רז אדם 12, יותם חנוכי 7, יאיר קרביץ 3. נועם אביבי, תומר פורת, עמית זיס ותומר לוינסון שיחקו ולא קלעו.

קלעו לצרפת: לודוביק בייהרסט 16 , איבן פברייה ואדי אווטומו קייולו 11 כ"א, דילן אפו מאמה 9, טימותי באזיל 8 ו-7 ריבאונדים, איב פונס, יוהאן שופה וקוונטין רואל 5 כ"א.

עוד בוואלה!

פס ייצור בכחול לבן: על ההישג של נבחרת העתודה של ישראל

לכתבה המלאה
עידן אלבר, נבחרת העתודה. יוסי ציפקיס
הגיבור המפתיע של ישראל הערב. עידן אלבר/יוסי ציפקיס
seperator

רבע 1

פתיחה מפוזרת של ישראל אפשרה לצרפת לעלות ל-0:9 קליל אחרי 1:27 דקות בלבד. היריבה כבר עלתה ל-0:11, לפני שדני אבדיה קלע מהקו ופרץ את המחסום. בדקות הבאות ישראל נכנסה למשחק בעיקר מבחינה הגנתית וכפתה על צרפת זריקות קשות. המשחק הפך להיות מאוזן ודני אבדיה הוליך ריצת 2:18 שקבעה 15:20 לישראל בתום הרבע.

דני אבדיה שחקן נבחרת העתודה. יוסי ציפקיס
אבדיה הוביל קאמבק מרשים/יוסי ציפקיס

רבע 2

צרפת עצרה את המומנטום הישראלי ועלתה ל-20:21 וההמשך היה צמוד. היתרון עבר מצד לצד כמה פעמים, כשבהמשך ישראל מוליכה בפערים קטנים שנעים סביב 2-4 נקודות. הצרפתים לא ויתרו והצליחו להפוך ל-31:33 ומחצית מאוזנת הסתיימה ב-35:35.

ים מדר שחקן נבחרת העתודה. יוסי ציפקיס
ניווט כל הדרך לגמר. מדר/יוסי ציפקיס

רבע 3

גם תחילת המחצית השנייה הייתה צמודה, כשהקבוצות מתקשות לייצר מומנטום שיסייע להן לברוח. צרפת הוליכה 40:43, ישראל הפכה ל-45:48, צרפת עלתה ל-48:50 והנדנדה נמשכה עמוק לתוך הרבע השלישי. שלשות של מדר ואלבר הצליחו להרחיק את הלבנים במעט ובסוף הרבע זה 50:54 לישראל.

שחקן נבחרת העתודה, יאיר קרביץ, מול צרפת. יוסי ציפקיס
קרביץ נלחם/יוסי ציפקיס

רבע 4

פעולות טובות של אבדיה השאירו את ישראל בעמדת הובלה והוא העלה ל-53:57 מהקו. בצד השני, צרפת החטיאה זריקות פנויות, אבל הגבוהים שלה שלטו בריבאונד ועם כמה כדורים חוזרים בהתקפה, כפו משחק צמוד. במצב של 57:57, ישראל יצאה לריצת 0:9 וכבר לא הביטה אחורה. הפער גדל והפך לדו ספרתי וביציעים חגגו. בסיום 70:81 לישראל.

יאיר קרביץ, דני אבדיה, שחקני נבחרת העתודה. יוסי ציפקיס
אבדיה וקרביץ בסיום/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully