וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווין דוראנט הודיע רשמית שהוא עובר לברוקלין, ישחק לצד קיירי אירווינג

מעבר דרמטי ב-NBA: אחד הכוכבים הגדולים של הליגה דחה את ההצעה של גולדן סטייט ויבנה סופר-טים חדשה בברוקלין לצד קיירי ודיאנדרה ג'ורדן. ירוויח 164 מיליון דולר בארבע שנים, על אף שהוא צפוי להיעדר מכל העונה הבאה

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: טורונטו רפטורס חוגגת אליפות על חשבון גולדן סטייט

ההחלטה שכל הליגה ציפתה לה הגיעה: קווין דוראנט הודיע הלילה (בין ראשון לשני) רשמית שהוא ישחק בעונה הבאה בברוקלין. בכך הנטס ישלימו מהפך אדיר הקיץ, כשיחתימו גם את קיירי אירווינג ואת דיאנדרה ג'ורדן, והפכו בערב אחת לסופר טים, ולאחת הקבוצות המסקרנות בליגה.

דוראנט יחתום לארבע שנים תמורת 164 מיליון דולר, בעוד אירווינג יחתום לארבע שנים תמורת 141 מיליון דולר. דוראנט יכול היה לחתום על חוזה לחמש שנים בגולדן סטייט תמורת 221 מיליון דולר, אבל דחה את ההצעה מקבוצתו לשעבר, שמדיה נפצע בפלייאוף האחרון.

כחלק מהעסקה, דוראנט ואירווינג הסכימו לקבל סכום נמוך יותר מהסכום המקסימלי, בין 4 ל-5 מיליון דולר מדי שנה, כדי לאפשר לחברם הטוב דיאנדרה ג'ורדן להרוויח כ-10 מיליון דולר מדי שנה (חתם לארבע שנים תמורת 40 מיליון דולר).

דוראנט, שיהיה בן 31 בספטמבר, אומנם צפוי להיעדר מהעונה הקרובה בעקבות הפציעה שלו, אך עדיין היה מחוזר כמובן, ושקל הצעות מארבע קבוצות - גולדן סטייט, ברוקלין, ניו יורק ולוס אנג'לס קליפרס. בסופו של דבר בחר בנטס, שם ישחק לצד אירווינג, עוד אולסטאר שיוצא לדרך חדשה ומסקרנת.

עוד בנושא
בארקלי: "הווריירס אשמים בפציעת דוראנט". רוז: "הוא לא היה כשיר"
קווין קוק משוכנע: "קווין דוראנט יחזור מהפציעה כשהוא פי 10 טוב יותר"
סטיב קר הגיב לביקורות: "לא הייתי משנה כלום בהתנהלות סביב דוראנט"
"סטיב קר אמר לדוראנט שהוא יכול לחזור לשחק, קווין זועם על הווריירס"

קווין דוראנט שחקן גולדן סטייט. רויטרס
החלטה דרמטית. דוראנט/רויטרס

דוראנט הודיע על ההחלטה שלו בעמוד האינסטגרם של "The Boardroom", חברת הספורט שבבעלותו, שמאז שנודע ששם יפרסם הכוכב את "ההחלטה" - העלתה בצורה דרמטית את מספר העוקבים בעמוד. גם ב-2016 דוראנט היה במצב דומה, כשהליגה כולה חיכתה בקוצר רוח לגלות לאיזו קבוצה יעבור. את ההחלטה שלו לעזוב את אוקלהומה סיטי ולעבור לגולדן סטייט הוא חשף ב"The Players Tribune".

דוראנט, שזכה בשתי אליפויות בווריירס (כולל פעמיים ה-MVP של סדרת הגמר), היה השם הכי גדול בשוק מבין השחקנים החופשיים, לצד קיירי, קוואי לאונרד וקליי תומפסון. הוא נפצע בגיד האכילס במהלך משחק מספר 5 בגמר ה-NBA מול טורונטו, ולא ידוע מתי יחזור, אך ההערכות הן שהוא ייעדר מרוב העונה הבאה, דבר שלא מנע ממספר קבוצות להגיש לו הצעות מקסימום, והסיבה ברורה: את העונה שעברה דוראנט סיים עם ממוצעים של 26 נקודות, 6.4 ריבאונדים ו-5.9 אסיסטים למשחק, אבל בפלייאוף הוא זינק ל-32.3 נקודות למשחק, 7.7 ריבאונדים ו-4.5 אסיסטים, בטרם נפצע.

דוראנט והמנהל שלו ריץ' קליימן נפגשו אתמול בניו יורק עם הג'נרל מנג'ר של גולדן סטייט בוב מאיירס, והודיעו לו על ההחלטה לעזוב את הווריירס. שאר שחקני הקבוצה התבשרו על ההודעה מאוחר יותר. כידוע, במהלך התקופה של דוראנט בגולדן סטייט נרשמו מספר תקריות בינו לבין חבריו לקבוצה, כשבאחת מהם נטען כי במהלך עימות עם דריימונד גרין האחרון קרא לעברו: "אם אתה רוצה אתה יכול לעזוב, זכינו באליפויות גם בלעדיך". כמו כן נטען כי דוראנט הרגיש לחץ מכיוון גולדן סטייט לחזור למגרשים בפלייאוף האחרון מהר מדי על אף שהיה פצוע בברך - החלטה שאולי גרמה לו להיפצע בגיד אכילס.

עוד נודע כי הבעלים של ניו יורק ניקס, ג'ים דולאן, לא הסכים לתת לדוראנט חוזה מקסימום מלא בגלל החששות שלו מהפציעה וההתאוששות ממנה.

עוד באותו נושא

הקרע הזה כבר לא יתאחה לעולם: השלכות הפציעה של קווין דוראנט

לכתבה המלאה
קיירי אירווינג עם קווין דוראנט. AP
אפשר לדלג, ושתתחיל כבר עונת 2020/21? קיירי ודוראנט/AP

מנגד, אירווינג יוצא לדרך חדשה אחרי שרק לפני שנה הצהיר בפני אוהדי בוסטון ש"אם תרצו אותי, אחתום מחדש". אבל אז הסלטיקס החלו להידרדר, הפוטנציאל הגדול של "כוכביה" הצעירים לא מומש, והדעיכה הגיעה לשיאה בפלייאוף, שם בוסטון הפסידה 4:1 למילווקי בחצי גמר המזרח, כשבשלושת המשחקים האחרונים (כולם הפסדים) אירווינג קולע רק 21 מ-65 מהשדה. אומנם קיירי נבחר לחמישייה השנייה של העונה בליגה (עם ממוצעים של 23.8 נקודות ושיאי קריירה של 5.0 ריבאונדים ו-6.9 אסיסטים למשחק), אבל הרגיש שעליו לצאת לדרך חדשה - כפי שעשה לפני שנתיים, כשהחליט לעזוב את קליבלנד, הקבוצה במדיה זכה באליפות. אז אירווינג החליט שהוא רוצה לצאת מהצל של לברון ג'יימס, הפעם הוא ישחק לצדו של כוכב אחר, קווין דוראנט.

דיאנדרה ג'ורדן, הסנטר הגדול שיהיה בן 31 עוד שלושה שבועות, שיחק עשר עונות בקליפרס, עד שבשנה שעברה חתם בדאלאס תמורת 23 מיליון דולר לעונה. הוא שיחק 50 משחקים במדי המאבריקס, עם ממוצעים של 11.0 נקודות ו-13.7 ריבאונדים, עד שעבר לניקס בינואר בעסקת פורזינגיס. אבל הניקס לא האמינו בו, הוא מיעט לשחק, ואומנם הצהיר שהוא "אוהב את ניו יורק", אבל גם הוסיף ש"נראה מה יהיה". כעת ברור מה יהיה: ג'ורדן הוותיק, עם ניסיון של 11 עונות בליגה, עובר לשחק לצד חברו הטוב דוראנט.

הלילה הגדול של הנטס לא הסתיים בכך: בהמשך הלילה התברר שגם גארט טמפל סיכם לשתי עונות תמורת 10 מיליון דולר, ויעבה את הספסל בעוד שחקן משלים ותיק.

ברחבי הליגה מגיבים ויודעים: לילה קשה מאוד לניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully