וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ככל שיזלזלו בו יותר, הוא יוכיח יותר": מאחורי ההתפוצצות של ערן זהבי

8.6.2019 / 6:36

ג'ורדי עונה לביקורות בשמו ("הוא היה כובש בכל ליגה, בעיקר הספרדית והצרפתית"), המקורבים מסבירים מה מתדלק אותו ("לא מכבדים את מה שהוא עושה בסין"), ואלון מזרחי מוסיף חומר בעירה. מאחורי ההצגה הנוספת של ערן זהבי, שגרמה לנבחרת לקבל תיאבון

תקציר המשחק

עיקרי הדברים

- הניצחון בלטביה החדיר אמונה במחנה הנבחרת לקראת פולין

- זהבי מצא עוד סיבה להראות לכולם שהוא הכי טוב

- ג'ורדי קרויף בטוח: "הוא היה כובש גולים בכל ליגה"

- בנבחרת מודים: יתר השחקנים צריכים להשתפר

seperator

1. אחרי הניצחון: אופטימיות גם לקראת פולין החזקה

תיאבון גדול נפתח בנבחרת ישראל אחרי הניצחון 0:3 אמש (שישי) על לטביה. אחרי שלושה משחקים במוקדמות יורו 2020, נבחרת ישראל מדורגת במקום השני בבית עם 7 נקודות וגם תוצאה טובה מול פולין ביום שני לפתע לא נראית כמו משימה בלתי אפשרית. "ברור שפולין תתייחס אלינו ברצינות אחרת כעת, אבל היא עדיין תגיע פייבוריטית ובדיוק בשביל משחקים כאלה צריך לדעת לנצל את יתרון האנדרדוג", אמרו אמש במחנה הנבחרת בריגה.

פתיחת בית 7 היא כמעט חלומית ואמש בתום הניצחון, היו גם כאלה שהזכירו כמה היה חבל בסופו של דבר לאבד שתי נקודות יקרות מול סלובניה במשחק הראשון. "כשראינו את הבית ואת לוח המשחקים של המוקדמות, 7 נקודות מתוך 9 נחשבו הישג נהדר. לעשות 8 מ-12 אחרי המשחק בוורשה ביום שני, יהיה דבר ענק ואנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לעמוד בזה", אמרו בנבחרת.

עוד בנושא

שלושער שני רצוף של ערן זהבי סידר לנבחרת ישראל 0:3 בלטביה
ערן זהבי: "לא צריך סרט על היד בשביל להוביל, זה באופי שלי"
זהבי שוב נכנס לספרי ההיסטוריה, ברשת לא נותרו אדישים
עוד אמש בבית הישראלי במוק' היורו: ניצחונות לפולין ואוסטריה

עוד באותו נושא

מוקדמות היורו: שלושער של ערן זהבי סידר לנבחרת ישראל 0:3 בלטביה

לכתבה המלאה
ערן זהבי, נבחרת ישראל חוגג. AP
בועט בכל המבקרים. ערן זהבי/AP

2. זהבי מצא עוד סיבה להתפוצץ

פרשת סרט הקפטן אולי תהיה בסוף הסיפור הכי גדול של הכדורגל הישראלי וזה שיביא אותנו לטורניר הגדול הראשון מאז מונדיאל 1970. זה לא שערן זהבי מרגיש היום נוח יותר בלי סרט הקפטן. לא בגלל זה הוא הפך להיות שחקן נבחרת יותר טוב. אבל כן, הפרשה ההיא גרמה לערן זהבי להוסיף לעצמו עוד מוטיבציה. אתמול עם כל הממלכתיות של יום שישי בערב ואחרי שכבש שלושער, הוא הזכיר מיד בראיון הראשון לנדב יעקבי שלבטח היו המון שחיכו לראות איך הנבחרת תקרוס אחרי הפתיחה הטובה בארץ.

זהבי חי על האלמנטים האלה. זה מה ש"מדליק" אותו וגורם לו לנפץ את תקרת הזכוכית. הוא ידע שכולם יבחנו אותו בזכוכית מגדלת אחרי שחזר לנבחרת. שכולם ירצו לראות איך ההוא שזרק את סרט הקפטן וביזה את המדים הלאומיים, יתנהג. אז זהבי מצא לעצמו עוד טריגר להיות הכי טוב, והוא הכי טוב. כן, גם מאלון מזרחי שהיה היחיד שטען שלזהבי אין מקום בנבחרת ההיא מלפני 20 שנה שכבשה חמישייה מול אוסטריה. אז לזהבי יש מקום ממש במשבצת של האווירון שגם כך היה באותה תקופה הרבה פעמים רק חלוץ שני לרונן חרזי.

ג'ורדי קרויף עם ערן זהבי. הטוויטר של ג'ורדי קרויף, אתר רשמי
עדיין הולכים יד ביד. ג'ורדי וזהבי/אתר רשמי, הטוויטר של ג'ורדי קרויף

3. סותם פיות סדרתי

תמיד תישאל השאלה מה היה קורה לערן זהבי אם במקום לטוס מזרחה לסין, הוא היה מתמקם לפני שלוש שנים בספרד או באנגליה. לג'ורדי קרויף לא היה ספק איך זה היה נגמר. "ערן היה כובש שערים בכל ליגה בה הוא היה משחק. בכל ליגה. בעיקר הספרדית והצרפתית", אמר אמש ג'ורדי קרויף שממשיך לעקוב אחרי האיש איתו בילה ארבע שנים כל כך טובות במכבי תל אביב. זהבי משתבח עם הזמן בסין ושוב המעבר הזה לנבחרת, מאפשר לו לסתום את הפיות של אלה שמזלזלים במה שהוא עושה בליגה בסין.

"ככל שימשיכו להגיד שהליגה הסינית חלשה ושערן לא היה יכול לכבוש בליגות מערב אירופאיות, הוא יבוא לנבחרת ויוכיח שהוא יכול", אמר אמש מקורב אליו. "אבל מעבר לפן האישי יש באמת את כל הקטע של הנבחרת שחשוב לו. גם כשהוא לקח את ערן שדו עכשיו שמאמן אותו הרבה זמן לגואנגז'ו זה כדי לשפר את גואנגז'ו בכושר הגופני. זה כי ערן באמת מאמין שערן שדו יכול להוסיף בהיבט של הכושר הגופני לגואנגז'ו. אז נכון שחשוב לו ערן זהבי, אבל באותה מידה חשובה לו הנבחרת והקבוצה שלו והוא רוצה להצליח להגיע עם הנבחרת בפעם הראשונה לטורניר גדול. ככל שיתגרו בו ויזלזלו במה שהוא עושה בסין, הוא ימשיך להיות הכי טוב".

שחקני נבחרת ישראל. רויטרס
ועדיין: דרוש שיפור. שחקני הנבחרת אתמול/רויטרס

4. מה עם היכולת של שאר השחקנים?

העליונות של זהבי בלטה אתמול על רקע משחק בינוני מאוד מצד שחקנים רבים בנבחרת. למעט בירם כיאל ואריאל הרוש ששמר על שער נקי, יתר השחקנים לא רשמו משחק יוצא דופן. אלי דסה התקשה בהגבהות מהאגף, שרן ייני נראה קצת עייף אחרי העונה הארוכה במכבי תל אביב ודור פרץ, אולי בגלל שנפצע בראש ממש בתחילת המשחק, היה רחוק מאוד מיכולתו לחלץ כדורים ולתמוך בחלק ההתקפי. הנוכחות של זהבי בלטה גם על רקע הדקות בהן שיחקו דיא סבע ובן שהר בהתקפה ובהן הם לא מצאו את השער. אין בכלל ספק שכדי לעשות תיקו ואולי לחלום על ניצחון ענק בוורשה, שחקנים נוספים צריכים להרים את הרמה וכבר מחרתיים להציג כדורגל טוב יותר. בדקות מסוימות היינו אמש קרובים לספיגה ודומה שאלמלא יכולת אישית מאוד ירודה של שחקני לטביה, היינו כבר נענשים על טעויות ובלבול במשחק ההגנה בחלקים רבים של המשחק.

אחרי החגיגות אמש וארוחת השבת שחיכתה לשחקנים במלון, יקיימו היום השחקנים אימון שחרור בריגה ורק בשעות הערב המאוחרות יעשו את הדרך לוורשה בטיסה לקראת המשחק מול לבנדובסקי וחבריו ביום שני בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully