וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "בשלב הזה בקריירה, אין לי שום בעיה לאמן כוכבים"

מאמן אולימפיאקוס חושף את פילוסופיית האימון שלו, הודף את הטענה שהוא מתקשה להתמודד עם שמות גדולים, ומסביר מה הלקח שלמד בקליבלנד

מאמן אולימפיאקוס דיוויד בלאט. Action Images, אתר רשמי
פסיכולוג, סוציולוג וקרימינולוג לעת מצוא. דיוויד בלאט/אתר רשמי, Action Images

דיוויד בלאט ואולימפיאקוס נמצאים בתקופה פחות טובה. אחרי שאיבדו את הגביע המקומי לפנאתינייקוס (מבחירה) ועם רצף של ארבעה הפסדים ביורוליג, לפתע העונה עלולה להסתיים במפח נפש. גם המקום בפלייאוף היורוליג כבר רחוק מלהיות מובטח, אחרי שהקבוצה ירדה למקום השביעי בטבלה ומאזנה לא רחוק מזה של אלה הנאבקות על מקום בשמינייה הראשונה.

כך או כך, בלאט עדיין מקווה להפוך את העונה להצלחה. הערב (שישי, 21:30, ספורט 5 STARS) תארח קבוצתו את צסק"א מוסקבה החזקה למשחק קריטי, שלקראתו העניק בלאט ראיון לאתר היורוליג בו פרש את משנתו כמאמן.

"להיות מאמן דורש הרבה יותר מלדעת את כל התרגילים. זה רק חלק קטן מהעבודה", אמר. "מאמן צריך להיות פסיכולוג, סוציולוג, לפעמים אפילו קרימינולוג, לצערי. הוא בכל מקרה צריך להיות מורה, ומעל הכל, מעבר לכל הדברים הללו, הוא צריך להיות בן אדם".

בלאט טען ש"כשאתה מגיע למקום חדש, אחד הדברים הכי חשובים הוא להיות עצמך בתוך המערכת, ולא לנסות לחקות אף אחד אחר", במה שנראה כמו לקח שלמד מהתקופה הסוערת בה עמד על הקווים בקליבלנד, ולא בהכרח שמר על העקרונות שליוו אותו לאורך כל הקריירה. "אתה חייב להגיע ולהביא את עצמך למערכת, כדי שהשחקנים ירגישו את זה ויגיבו לזה בצורה כנה. רק ככה הם יבינו מי אתה, יבינו שאתה לא מנסה להיות אף אחד אחר. אני רק רוצה להיות אני ולייצר אווירה של מחויבות והנאה, בתקווה שזה יוביל גם לניצחונות".

עוד בנושא

לפני המשחק הגורלי מול באיירן: 58:77 למכבי תל אביב על דרושאפקה
תנו לדני לשחק: מכבי תל אביב החמיצה את בחינת הבגרות של אבדיה
ספרופולוס: "מעולם לא שיחקתי שני משחקי ליגה בשבוע של יורוליג"
החדשות הרעות למכבי תל אביב: היריבות על הפלייאוף רשמו ניצחונות

דיוויד בלאט לברון ג'יימס גמר NBA קליבלנד נגד גולדן סטייט. GettyImages
"אין לי בעיה לעבוד עם אף אחד, בטח לא עם שמות גדולים". בלאט ולברון/GettyImages

בנוסף, בלאט התייחס לטענה שהוא מתקשה לאמן כוכבים - טענה שרודפת אותו עוד מהימים בהם אימן את מכבי תל אביב, ושהגיעה לשיאה כשאימן את לברון ג'יימס. "בשלב הזה של הקריירה ברור שאין לי שום בעיה לעבוד עם אף אחד, במיוחד לא עם שמות גדולים או כוכבים", אמר בלאט, שהעונה מתנסה פעם נוספת באימון כוכב על בקנה מידה אירופי, בדמותו של ואסיליס ספאנוליס המתבגר. "בדרך כלל לכוכבים שהצליחו לאורך זמן יש בדיוק את האיכויות והאופי שאתה רוצה, יש להם כל מה שאתה רוצה כדי ללמד שחקנים צעירים יותר איך להפוך לשחקנים גדולים ולהגיע לטופ".

בלאט סיפר גם על החזון שהביא אותו לאולימפיאקוס. "כולם שופטים ספורטאים לפי המאזן שלהם, וכשמדובר בסביבה תחרותית יש בזה מידה רבה של צדק, אבל אני רואה את זה קצת אחרת. אני מנסה לשפוט את הקבוצה ביחס לעבודה שהיא משקיעה מדי יום, ביחס למחויבות שאני מזהה אצל השחקנים, ביחס לתקשורת ביניהם. אני מאמין שבזכות הדרך מגיעות תוצאות. תוצאות טובות מגיעות בזכות תהליך נכון", אמר.

לסיום, סיפק טיפ למאמנים צעירים: "אומרים שמאמנים לומדים יותר מהפסדים מאשר מניצחונות, וזה די נכון. אתה צריך לקפוץ על כל הזדמנות כדי להשתפר, לבצע שינויים ולהיות טוב יותר למחרת".

עוד באותו נושא

דיוויד בלאט: "עבדנו קשה מאוד ואני מרגיש שאנחנו מוכנים לצסק"א"

לכתבה המלאה

הראיון המלא של בלאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully