וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובה של מכבי ב': לוח הזמנים התובעני של מכבי תל אביב רק יחריף

1.2.2019 / 16:00

בשיחות פנימיות מכבי תל אביב כבר משתמשת בעייפות כתירוץ, אבל זה עוד כלום לעומת האתגר שמחכה לה בעונה הבאה: משחק כל שלושה ימים. איך השחקנים יתמודדו עם המצב ה"לא שפוי", ולמה תוכנית הפיצול נראית פתאום כמו רעיון לא רע. אור שקדי על כאב הראש של קבוצות היורוליג

באדיבות ONE

ביציאה מהאולם באשדוד ביום שני בלילה נעמד אחד משחקני מכבי תל אביב ושוחח עם חברו מאשדוד. "הדבר האחרון שרצינו זה משחק כל כך ארוך", אמר לו, "יש לנו חתיכת משחק ביום חמישי, רצינו לחלק את הכוחות, לעבור את זה בשלום ולצאת אופטימיים למשחק הבא. סידרתם לנו כאב ראש".

72 שעות לאחר אותו ניצחון בשתי הארכות בהיכל הקריה יצאה מכבי תל אביב עם תבוסה קשה מויטוריה במשחק שיכול להיות הרסני לסיכוי הפלייאוף שלה. הצהובים לא השתמשו בעייפות כתירוץ (לא בגלוי לפחות), במיוחד לאור העובדה שהנהלת הקבוצה העמידה לרשות הצוות והשחקנים טיסת צ'רטר מיוחדת שקיצרה את המסע לויטוריה בחצי. אלא שבשיחות פנימיות הודו בקבוצה שהיה קשה מאוד להכין את הקבוצה בסיטואציה הזאת ובכוחות שנשארו אחרי השבוע הנוכחי.

"זה לוח המשחקים, אין הרבה מה לעשות עם הנתון הזה, אבל האנרגיה שחסרה לנו בויטוריה קשורה גם לשבוע הקשה שעברנו", הודה גורם בקבוצה בסיום המשחק. עם הפציעה של דיאנדרה קיין, המחלה של אלכס טיוס שמנעה ממנו לשחק נגד גלבוע/גליל וההיעדרות של דני אבדיה, נוצר מצב בו כמה שחקנים במכבי שיחקו מספר דקות גבוה מאוד בשבוע האחרון.

בראש הרשימה עומד יובל זוסמן ששיחק 113 דקות בארבעה משחקים תוך שבוע, והמשחק האחרון שלו מביניהם, נגד ויטוריה, היה החלש ביותר. ג'וני אובריאנט (106 דקות) היה פחות טוב גם כן בספרד, בעוד סקוטי ווילבקין (103) הצליח לתפקד. בהמשך הרשימה נמצאים אנג'לו קלויארו וטאריק בלאק עם 83 דקות כל אחד וג'רמי פארגו, שרק חזר בשבוע שעבר לכשירות, וכבר שיחק 78 דקות בארבעה משחקים תוך שבוע. ואם אתם חושבים שהמצב הזה הוא חריג, צפויות לכם הפתעות בהמשך.

עוד בנושא

רצף הניצחונות נקטע, מכבי תל אביב הובסה 97:73 בידי באסקוניה
התרסקות ברגע הלא נכון: התבוסה עלולה לעלות למכבי תל אביב ביוקר
הצהרה לא דרמטית: התבוסה בוויטוריה הנחיתה את מכבי תל אביב לקרקע

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. מגד גוזני
113 דקות תוך שבוע, פלא שהוא נופל מהרגליים? יובל זוסמן/מגד גוזני

מסיבת העיתונאים שקיימה השבוע מנהלת הליגה, ובה שטחה את טענותיה נגד היורוליג, היא תוצאה ישירה של מאבקי הכוחות בתוך הכדורסל האירופי בין היורוליג לליגות המקומיות. המלחמה הזו, שהחריפה עם השיטה החדשה שהפכה את היורוליג לליגה סגורה כמעט לחלוטין לפני שלוש שנים, צפויה ליצור בעיות אפילו קשות יותר למכבי תל אביב בעונה הבאה, כשהיורוליג תגדל ל-18 קבוצות, ומספר המשחקים בליגה הסדירה יגדל ל-34. רק לשם השוואה, כדי להגיע לפלייאוף בעונת 2010/11, הייתה צריכה קבוצת יורוליג לשחק רק 16 משחקים. בתשע עונות גדל מספר המשחקים ביותר מ-100 אחוז.

לידי וואלה! ספורט הגיע תכנון לוח הזמנים של היורוליג לעונת 2019/20. העונה הסדירה תיפתח ב-10 באוקטובר 2019, ותסתיים ב-3 באפריל 2020. ב-176 ימים ישחקו קבוצות היורוליג 34 משחקים במפעל האירופי הבכיר, ממוצע של משחק יורוליג כל חמישה ימים. לשם כך ישוחקו תשעה מחזורים כפולים, ארבעה מחזורים יותר מאשר בעונה הנוכחית, ובשל העובדה שהיורוליג תצא לפגרת הגביעים באמצע פברואר, חודש ינואר יהפוך לעמוס ביותר שידעו הקבוצות. הוא יכלול שבעה מחזורי יורוליג - שני מחזורים כפולים ועוד שלושה מחזורים בודדים.

אם תוסיפו למשוואה הזאת את משחקי הליגה המקומית, תקבלו לו"ז כמעט לא הגיוני. עד תחילת חודש אפריל ייערכו עוד לפחות 25 משחקים בליגות המקומיות ובגביעים המקומיים והמשמעות: משחק כל שלושה ימים בממוצע, על פני חצי שנה. "כולם יודעים שיש פה סיטואציה מאוד לא פשוטה", הסכים השבוע אחד מאנשי מכבי תל אביב, "לא נוכל לשחק כל כך הרבה משחקים בסגל קצר כמו שהיה לנו בשבוע האחרון. נצטרך לחשוב על פתרונות".

במנהלת הליגה מתלוננים על לוח המשחקים התובעני, שיכריח אותם לבצע אינספור התאמות ושינויים. לקראת העונה הנוכחית המנהלת "שברה את הראש" כדי לשבץ את המשחקים של מכבי תל אביב. ההדחה המוקדמת של הצהובים מהגביע שיחקה לידיים של האחראים לשיבוץ המשחקים, אולם בעונה הבאה לא בטוח שלכל דבר יהיה פיתרון. העניין הוא שליגת העל לא לבד בצרה הזו.

עוד באותו נושא

הצהרה לא דרמטית: התבוסה בוויטוריה הנחיתה את מכבי תל אביב לקרקע

לכתבה המלאה
שמואל פרנקל, יושב ראש מנהלת הליגה. קובי אליהו
הציג בעיה שקיימת בכל אירופה. יו"ר המנהלת שמואל פרנקל/קובי אליהו

אחד הפתרונות שעלו בין חברי דירקטוריון מנהלת הליגה הוא לקצץ את הסיבוב השלישי בעונה הבאה לבית עליון ותחתון, מה שיפחית את מספר המשחקים בשישה - אך המספר הזה יגדל אם אכן הליגה תחזור לשיטת הסדרות שעומדת על הפרק. אנשי המנהלת לא חשבו על צמצום מספר המשחקים בליגה הסדירה לבד, אלא מסתבר שמדובר בדבר שקורם עור וגידים בליגה הספרדית.

מנהלת ה-ACB שוקלת בימים אלה שינוי מהפכני בו 18 קבוצות הליגה לא יפגשו זו את זו פעמיים במהלך העונה סדירה. כל קבוצה תפגוש 13 קבוצות פעמיים, ועוד ארבע קבוצות פעם אחת. המטרה היא לצמצם את העומס על הקבוצות שמשחקות באירופה. כדי לא לפגוע כלכלית בקבוצות שירצו לארח את הגדולות בספרד, הפתרון הוא שארבע הראשונות בליגה ישחקו 13 משחקי בית לעומת 17 משחקי חוץ, והאחרות ישחקו כמעט מספר שווה. "קבוצות היורוליג לא יתנגדו למהלך", סיפר לוואלה! ספורט אמש גורם בברצלונה, "כל עוד יצמצמו את העומס בעונה הסדירה, הכל בסדר מבחינתנו".

באיטליה מנגד דווקא מקשים על מילאנו - הנציגה היחידה מארץ המגף שמשתתפת ביורוליג. בעונה הבאה יעלה מספר הקבוצות בליגה האיטלקית ל-18, ומילאנו תשחק 68 משחקים בעונה הסדירה של היורוליג והליגה האיטלקית. בביקורו האחרון בארץ, סיפר סימונה פיאניג'אני כי נמניה נדוביץ', שחקן נבחרת סרביה, יזכה הקיץ לחודש של מנוחה, לפני שהוא אמור לחבור לנבחרת המקומית בהכנה לאליפות העולם, ולאחר מכן למשחקים עצמם, כשהקמפיין כולו יכלול כ-15 משחקים. ביחד עם משחקי הפלייאוף והגביע הוא עשוי לשחק בעונת 2019/20 כ-100 משחקים, אם יישאר בריא כמובן. כך גם מינדאוגס קוזמינסקס, אם יישאר במועדון.

השחקנים והמאמנים סופגים את מירב האש במצב הנוכחי. השחקנים חשופים לפציעות בשל העומס הרב, ונעדרים מיותר ויותר משחקים במפעל הבכיר. המאמנים מפוטרים יותר העונה מבכל עונה אחרת - 7 מאמנים מתוך ה-16 במפעל הבכיר כבר שילמו במשרתם. העונה הוקם ארגון שחקני היורוליג, שבוחן את המשמעויות של הגדלת המשחקים. "אנחנו יודעים שהארגון החדש נמצא בקשר עם ראשי היורוליג", סיפר לוואלה! ספורט אחד משחקני מכבי תל אביב השבוע, "נדע בקרוב מה עושים בנידון, אבל מספר המשחקים הזה הוא לא שפוי".

ג'וני אובריאנט שחקן מכבי תל אביב מול נמניה נדוביץ' שחקן מילאנו. דני מרון
אם יהיה כשיר, נמניה נדוביץ'/דני מרון

כזכור, בקיץ האחרון מכבי תל אביב בחנה אפשרות להקים קבוצה לליגת העל וקבוצה ליורוליג כדי להתמודד עם החוקים השונים שלטענתם מפריעים לה להצליח. כעת, גורמים במועדון טוענים כי עם העומס הרב שצפוי לקראת העונה הבאה, לא תהיה ברירה אלא להקים סגל רחב במיוחד, ולהגדיל את מאגר הישראלים שעמד בתחילת העונה על שישה, ואחרי עזיבתו של נמרוד לוי עומד על חמישה בלבד.

"בהנחה שלא נוכל לרשום את כל הזרים בעונה הבאה ולהחליף ביניהם תוך כדי העונה, נצטרך לחשוב על הגדלת הסגל הישראלי", אמר אחד מאנשי הקבוצה, "בכל מקרה אנחנו מחכים לשמוע מה יחליטו במנהלת הליגה לגבי שיטת המשחקים ושיטת הישראלים והזרים לפני שנוכל לגבש את התוכנית שלנו, וכדאי שזה יקרה בקרוב".

קבוצות רבות באירופה נתקלות בבעיה הזו ומרחיבות את הסגל בתגובה. ריאל מדריד הופיעה במשחקים רבים העונה ללא חלק משחקניה, והקבוצות הטורקיות לא מלבישות לעיתים ארבעה שחקנים זרים כחלק מחוקי הליגה. השחקנים הללו מקבלים את הבמה ביורוליג. אם המלחמה של מכבי א' ומכבי ב' בעונה שעברה נראתה לכם קצת מתישה, סרט דומה צפוי גם בקיץ הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully