וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות ברגע הלא נכון: מכבי תל אביב מפנימה - התבוסה עלולה לעלות ביוקר

1.2.2019 / 8:37

הצהובים לא עמדו בתוכנית המשחק של ספרופולוס, בקבוצה הודו ש"הייתה תחושה שלא הופענו" וטענו ש"זה משחק שיכול לעשות את ההבדל במאבק הפלייאוף". נקודת האור: דני אבדיה, שצפוי לקבל יותר דקות

באדיבות ONE

1. "הייתה תחושה שאנחנו לא כאן"

מכבי תל אביב ספגה אמש (חמישי) את התבוסה הגדולה ביותר שלה העונה ביורוליג כשירדה מהפרקט בוויטוריה עם 97:73 כואב לבאסקוניה. הצהובים פיגרו בהפרש דו ספרתי מתחילת הרבע השני ולא התקרבו ליריבה הבאסקית לאורך כל המשחק. ההפסד קטע רצף של ארבעה ניצחונות של הצהובים ששמו אותם בעמדת זינוק לקראת הפלייאוף, ופגע בסיכוייהם בצורה משמעותית.

תוכנית המשחק של הצהובים הייתה להלחיץ את באסקוניה ולא לתת לה להיכנס למשחק, גם על ידי פתיחה חזקה וגם באמצעות מניעת הקליעה מבחוץ. בפועל הקבוצה של ולימיר פראסוביץ' הובילה מהפתיחה, קלעה ביותר מ-50 אחוזים מחוץ לקשת לאורך כל המשחק וסיימה עם 11 מ-22 מתחום זה, כשיוהאנס פוגטמן, לוקה וילדוסה ודארון היליארד מסיימים עם נתון מדהים של 10 מ-12 לשלוש ביחד. פוגטמן היה אחד השחקנים שבמכבי חששו ממנו לפני המשחק, במיוחד לאור הכושר הטוב שלו בשבועות האחרונים, אך זה לא עזר להם לעצור אותו, ורוב הקליעות שלו מחוץ לקשת היו פנויות לחלוטין.

במהלך המשחק כעס המאמן יאניס ספרופולוס על היכולת של שחקניו: "אתם נותנים להם לשלוט בריבאונד ההתקפה, הם עושים יותר מדי סלים קלים, אתם חייבים להתעורר", צעק עליהם בפסק הזמן ללא הועיל. סקוטי ווילבקין ניסה להחזיק את הצהובים בחיים במחצית הראשונה אותה סיים עם 14 נקודות בדרך ל-19 במשחק כולו, גם כמה דקות טובות של ג'רמי פארגו וטאריק בלאק נתנו תקווה לצהובים, אבל בסופו של דבר זה היה רחוק מלהספיק.

"הייתה תחושה שאנחנו לא כאן, מהרגע הראשון ועד האחרון", אמר אחד מאנשי הקבוצה, "שחקנים היו מאוד עצבניים מזה שהדברים שהלכו להם בשבועות האחרונים פשוט לא עובדים והכל הלך לרעתנו. כל המשחק הזה היה נראה כמו כדור שלג אחד גדול. חבל, זה משחק שיכול להיות ההבדל במאבק הפלייאוף".

"לא באנו עם מספיק אנרגיות, לא באנו מספיק חזקים בהגנה, היינו פשוט צעד מאחוריהם כל המשחק", סיכם ווילבקין את ההתמודדות, "כל הזמן הגבנו למה שהם עושים, וכשאתה במשחק חוץ אסור לך לעשות את זה. אפשרנו להם להרגיש בנוח כשהם שיחקו את ההתקפה שלהם והם קלעו את כל הזריקות שלהם, כולל זריקות קשות. פשוט נתנו להם להרגיש בנוח".

מייקל רול, שסיים משחק חלש עם 2 נקודות ב-14 וחצי דקות הוסיף: "הם היו יותר טובים מאיתנו במשך כל 40 הדקות, נתנו להם לשלוט בקצב, לא שיחקנו טוב בכלל. הם הרגישו בנוח ורואים את זה בלוח התוצאות. 97 נקודות זה יותר מדי. זה הפסד, נלמד מזה, לא נוכל לחזור להיראות ככה, במיוחד כשנותרו תשעה משחקים לסיום העונה. בטוח שנלמד מזה".

עוד בנושא

רצף הניצחונות נקטע, מכבי תל אביב הובסה 97:73 בידי באסקוניה
יאניס ספרופולוס מתוסכל: "אנחנו לא מספיק קשוחים ואגרסיביים"
באיירן מינכן סיבכה את מכבי תל אביב עם ניצחון מפתיע על פנר

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
"גרמנו להם להרגיש בנוח". ווילבקין/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

2. מכה גדולה להמשך

במהלך השבוע האחרון, אחרי שבחן את לוח המשחקים, טען אחד משחקני מכבי תל אביב שכדי לסיים בין שמונה הראשונות הקבוצה צריכה לנצח לפחות שניים מבין שלושת משחקי החוץ מול היריבות הישירות שלה על העלייה - מילאנו, באסקוניה ובאיירן מינכן.

לא רק שהמשחק הראשון הסתיים ללא ניצחון, אלא שבמקביל באיירן מינכן השיגה ניצחון ביתי מפתיע על פנרבחצ'ה, וכרגע נמצאים הצהובים במרחק של משחק וחצי מהמקום בפלייאוף. המשמעות היא שמכבי תצטרך לנצח שני משחקים יותר מבאיירן או באסקוניה עד סיום העונה, תשעה מחזורים לסיום, כשלקבוצה הספרדית נותרו עוד שישה משחקי בית.

בשבוע הבא מגיעה ליד אליהו אולימפיאקוס שהובסה בידי ברצלונה בפיראוס והידרדרה למקום השישי בטבלה. "אין ספק שסיבכנו לעצמנו את החיים", הסכים אחד מאנשי הקבוצה אמש בסיום המשחק, "יש לנו עכשיו רצף של משחקים חשוב מאוד ביורוליג, כל הפסד עשוי להפוך את משימת העלייה מקשה לבלתי אפשרית".

אלא שעוד לפני המשחק נגד דיוויד בלאט בשבוע הבא, תפגוש מכבי ביום ראשון הקרוב את הפועל חולון בחוץ, במשחק חשוב אם רוצים הצהובים לחזור למקום הראשון בליגה. "זה שבוע מאוד חשוב, אנחנו צריכים לסיים את העניינים קודם מול חולון לפני שנתחיל להתייחס לאולימפיאקוס", אמר יאניס ספרופולוס בסיום המשחק.

עוד באותו נושא

הצהרה לא דרמטית: התבוסה בוויטוריה הנחיתה את מכבי תל אביב לקרקע

לכתבה המלאה
דרק וויליאמס שחקן באיירן מינכן. AP
הבשורה הגרועה יותר: באיירן ודרק וויליאמס סיבכו את התמונה עוד יותר/AP

3. אווירה קשה, אבל לא חריגה

המשחק עצמו, כמו כל התמודדות בויטוריה בשנים האחרונות, לווה באווירה לא נעימה למכבי ולעשרות האוהדים שהגיעו עמה מישראל. עוד בשעות הצהריים כמה עשרות פעילי BDS הפגינו ברחובות ויטוריה, אולם ההפגנה עברה ללא תקריות מיוחדות. לפני המשחק הניפו האוהדים המקומיים עשרות דגלי פלסטין וקראו קריאות נגד ישראל ונגד מכבי.

למרות זאת, במכבי סיפרו כי לא חשו מאוימים יתר על המידה, לא מעט בזכות הנוכחות של אנשי הביטחון שישבו מאחורי הספסל וליוו את הצהובים בנסיעה. "היינו בכל כך הרבה משחקים פה בעבר, והיו תקריות של ממש כולל אוהדים שפרצו לפרקט והתעמתו עם האנשים שלנו. הפעם זה הרע במיעוטו", סיפר אחד מאנשי הקבוצה. "לא נעים להגיע לכאן באופן כללי, יש פה אווירה לא נעימה מהקהל. יש אולמות שגם כשהקהל נחשב פנאטי, מרגישים יותר בנוח".

הצהובים, ביחד עם האוהדים שהגיעו איתם למשחק, ינחתו בישראל בשעות הבוקר לאחר שטיסת הצ'רטר המיוחדת ששכרו לצורך המשחק, המריאה בשעות הלילה מויטוריה לארץ. השחקנים ינוחו ויחלו בהכנות לקראת המשחק נגד חולון ביום ראשון הקרוב.

4. נקודת האור: הדקות של דני אבדיה

ובכל זאת קיימת נקודה חיובית מהמשחק הנוכחי - דני אבדיה עלה למשחק היורוליג הרביעי שלו העונה והפעם שותף במשך כל הרבע האחרון, אליו נכנסה מכבי בפיגור משמעותי. הכישרון הצעיר הראה חלק מהיכולות שלו, כשהוא קולע 6 נקודות ומוסיף ריבאונד אחד. גם העיתונאי מייק שמיץ מ-ESPN, המסקר את הדראפט עבור האתר האמריקאי הפופולרי, נכח ביציעים וציין ש"הרווח מהניצחון הגדול של באסקוניה הוא שזכינו לראות את דני אבדיה מול שחקני יורוליג. הוא הצית מיני-ריצה של מכבי תל אביב עם שתי שלשות מהפינה. נסיון חסר ערך כאן יוביל למבחן חשוב בעונה הבאה".

היה זה שבוע מאוד אמוציונלי וחשוב עבור אבדיה שלא היה בסגל בניצחון על פנאתינייקוס מאחר שנטל חלק בטורניר היורוליג לנוער במינכן, כשהוא סוחף את קבוצת הנוער של הצהובים לגמר נגד ריאל מדריד. במכבי העריכו בימים האחרונים כי בתקופה הקרובה אבדיה יקבל יותר הזדמנויות במשחקי הליגה.

"הייתה תקופה קצת לחוצה אחרי חילופי המאמנים ואז ההדחה מהגביע, אז דקות המשחק שלו קצת ירדו", סיפרו במועדון השבוע, "יש רצון של כולם לקדם אותו, וככל שהוא ישחק יותר זה ירחיב את הרוטציה ויוריד עומס משחקנים. לפחות ברמה של הליגה הוא יכול לתרום הרבה כבר עכשיו, ואין סיבה לא לשתף אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully