וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרופולוס מצטרף למחאת מכבי תל אביב: "ההבדל בין היורוליג לליגה - החוק הרוסי"

25.1.2019 / 7:40

המאמן ניתח את התנודות ביכולת של הצהובים ותקף: "לא צריך שום חוק כדי לתת דקות לישראלים". בקבוצה משוכנעים: לפארגו יש חלק גדול בשינוי. וגם: מחירי הכרטיסים כמשל - האם מכבי תל אביב הגדולה לאט לאט חוזרת?

צפו בתקציר המשחק

1. השחקנים מודים: ההפסד בדרבי נתן דחיפה

הכושר הנהדר של מכבי תל אביב ביורוליג נמשך אמש (חמישי) עם ניצחון רביעי ברציפות, 75:84 על פנאתינייקוס בהיכל. בזכות הניצחון עלתה מכבי למאזן של 9 ניצחונות מול 11 הפסדים, ואם באסקוניה או באיירן מינכן יפסידו הערב לדרושאפקה וחימקי בהתאמה, מכבי תשתווה אליהן במאזן במקום השמיני שמוביל לפלייאוף.

חדר ההלבשה של הצהובים היה שמח במיוחד בסיום, עם שאגות התלהבות שלא נשמעו גם אחרי הניצחון על ברצלונה. "זה היה משחק גדול בשבילנו כמו כל משחק, בייחוד בבית שם אנחנו חייבים לשחק חזק ולנצח", אמר כוכב הערב אנג'לו קלויארו, שסיים עם 20 נקודות, 11 ריבאונדים ופלרטוט מתמשך עם הקהל ברבע הרביעי המצוין שלו. "אני תמיד מנסה להיות אגרסיבי ולעשות את הדברים הקטנים. הקהל שלנו מדהים, הוא נותן לי כוח".

הניצחון הגיע אחרי ההפסד בדרבי ביום ראשון במשחק לא טוב של הצהובים, וסקוטי ווילבקין הודה שהייתה השפעה למשחק. "גם אם היינו מנצחים את הדרבי היינו באים במוטיבציה למשחק היום, אבל אני בטוח חושב שההפסד המרגיז הזה גרם לנו לבוא עם עוד יותר מוטיבציה", אמר הגארד, "זה היה משחק מאוד חשוב, הם אמרו לפני המשחק שזה המשחק הכי חשוב שלהם העונה, והיה לנו אותו מאזן כמוהם, אז זה היה גם מאוד חשוב בשבילנו. פנאתינייקוס יריבה קשה עם הרבה כישרון, אבל אני מרגיש שאנחנו משתפרים ורואים את זה ממשחק למשחק. אני מאמין שהמטרה ניתנת להשגה, אנחנו כמעט שם, צריכים לסיים את העניינים".

ספרופולוס ביקש משחקניו להישאר צנועים בסיום, אבל אמר להם כי הוא גאה בהם על היכולת שהציגו. "אני לא רוצה שנתחיל לחשוב שאנחנו קבוצה נהדרת עכשיו, אבל אנחנו במצב מצוין להמשיך להילחם בכל המשחקים. אנחנו לוקחים את זה משחק אחרי משחק", אמר היווני אמש, "זה לא משנה מה הציפיות, זה לא אומר כלום. חשוב להישאר צנועים. אני מאמין בקבוצה הזאת, אחרת לא הייתי חותם כאן. חייבים לשמור על פרופיל נמוך".

עוד בנושא

ניצחון רביעי ברציפות: מכבי תל אביב גברה 75:84 על פנאתינייקוס בהיכל
יאניס ספרופולוס בטוח: "הניצחון יותר חשוב מאשר מול צסק"א וברצלונה"
פנרבחצ'ה הביסה את אולימפיאקוס 75:90, ריאל מדריד גברה על אנאדולו

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. מגד גוזני
הגיע חם מהדרבי. ווילבקין/מגד גוזני

2. פארגו "מביא מנטליות מנצחת"

שלוש שנים ושבעה חודשים אחרי ההופעה האחרונה שלו ביורוליג, חזר ג'רמי פארגו לליגה הבכירה ביבשת וסוף סוף שם את פציעת הגב שלו מאחור. ההפתעה שהכין ספרופולוס לפנאתינייקוס, וגם לפארגו עצמו, הייתה העובדה שהוא פתח בחמישייה במקום דיאנדרה קיין. הסיבה - הרצון להכניס אותו לעניינים, כמו גם נסיון לשחק עם שני מובילי כדור. אז אמנם פארגו סיים משחק לא מרשים עם 6 נקודות והרבה מאוד טעויות, אבל במכבי מרוצים מהכניסה שלו לעניינים.

"הייתי קצת לחץ מהעובדה שהייתי בחמישייה כנראה, אבל יש לי חברים נהדרים לקבוצה שעזרו לי בכל מצב. אני לומד מהם בכל יום ומקווה שאוכל לתרום להם יותר בעתיד", הודה הגארד בסיום המשחק, "היו לי שני משחקים בהכנה לעונה אז שיחקתי קצת ברמה הזאת, אבל הדבר הכי חשוב הוא שניצחנו, לא משנה איך וכמה שיחקתי. זה ניצחון ענק, גם מוטיבציה וגם ביטחון ללכת קדימה. אנחנו צריכים את הביטחון להמשיך הלאה. יש לנו שני משחקים בליגה עכשיו שצריכים להתמקד בהם, ולהמשיך להתקדם".

במכבי הודו כי פארגו היה חסר מאוד לקבוצה, גם ברמה המקצועית, אך בעיקר הנוכחות שלו בחדר ההלבשה. החיוכים והבדיחות שהכניס הגארד למלתחות של הצהובים היו חסרים שם בפתיחת העונה הרעה, "אני בטוח שאם ג'רמי היה משחק בתחילת העונה הדברים היו נראים אחרת, אבל לא בוכים על חלב שנשפך", אמר אחד משחקני מכבי אמש ביציאה מהאולם, "מה שחשוב שהוא פה איתנו. הוא מביא איתו מנטליות מנצחת".

עוד באותו נושא

לוס אנג'לו: מכבי תל אביב שוב הפכה לקבוצה שאסור להספיד

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב ג'רמי פארגו. מגד גוזני
נלחץ כשהתבשר שיפתח בחמישייה. פארגו/מגד גוזני

3. ביציעים מתחילים להרגיש: מכבי תל אביב הגדולה לאט לאט חוזרת?

למרות שהצהובים לא הציגו יכולת יוצאת דופן, ביציעים הייתה אווירה חמה במיוחד. אולי זו השעה המאוחרת, אולי היריבות שנבנתה בשנים האחרונות עם פאו או מספר האוהדים הגבוה יחסית שהביאה היריבה - אבל הטירוף שהגיע ליד אליהו בשבועות האחרונים נמשך, ואמש רק התגבר.

אחד הסממנים לשינוי הגדול הוא הביקוש לכרטיסים. בפעם השנייה ברציפות והשלישית בלבד בכל העונה, מכבי תל אביב מילאה את יציעי ההיכל לחלוטין. יתרה מכך, מחירי הכרטיסים שנמכרו על ידי אנשים פרטיים מחוץ לאולם האמירו ל-500 שקלים בשעה שלפני המשחק, מחיר שונה לחלוטין ממה שהיה במשחקים הראשונים של העונה.

"במשחק נגד פנרבחצ'ה בתחילת העונה קניתי זוג כרטיסים ב-180 שקל חצי שעה לפני המשחק", סיפר אחד האוהדים שהתיישב באולם 4 בהיכל, "אתמול לא היתה אפשרות כמעט להשיג כרטיס, והשגתי כרטיס בודד ב-400 שקל כמה דקות לפני ההתחלה. אנשים מרגישים שמשהו קורה ולא רוצים לפספס את זה".

אוהדי מכבי תל אביב עם שלטים יום השואה הבינלאומי. מגד גוזני
המחירים מאמירים, כמו בימים היפים. אוהדי מכבי תל אביב אמש/מגד גוזני

4. ספרופולוס מצטרף למחאה על החוק הרוסי

ביום חמישי הבא תנסה מכבי להאריך את רצף הניצחונות שלה בבאסקוניה מול יריבה אותה לא ניצחה בחוץ מאז פברואר 2013, ובמדינה שבה היא נוהגת לחזור עם הפסדים. אחד הניצחונות הגדולים של הצהובים בויטוריה בשנים האחרונות הגיע בסדרת ההצלבה ב-2011, אז ג'רמי פארגו קלע את סל הניצחון על הבאסקים בדרך לעלייה לפיינל פור. "נרצה להמשיך לבנות על מה שאנחנו עושים עכשיו. הפסדנו לגליל בתחילת העונה, אנחנו משחקים נגדם ביום שבת, אז יש לנו על מה לשחק. אחר כך נחשוב על חמישי", אמר פארגו בהתייחס למשחק הבא ביורוליג.

ואכן לצהובים מחכים עוד שני משחקים עד באסקוניה. הראשון בשבת נגד גלבוע/גליל, והשני במשחק השלמה באשדוד ביום שני. מטרת הקבוצה היא להתייצב בתום משחקי ההשלמה במקום הראשון בליגה, אולם במקביל הטרוניות על החוקים - ובעיקר על החוק הרוסי - נמשכות. כעת מצטרף למקהלה גם יאניס ספרופולוס.

"ההבדל בין הליגה ליורוליג הוא בחוק הרוסי", אמר המאמן אמש והצטרף לעמדה של רבים מאנשי הקבוצה, "אנחנו משחקים במאצ'אפים שונים, אני לא צריך את החוק הרוסי כדי לשים את הישראלים על המגרש, אני מאמין בהם, אני רוצה לייצר בסיס של שחקנים ישראלים במכבי. אנחנו לא צריכים את החוק הרוסי כדי לשחק עם הישראלים, רואים כמה דקות זוסמן משחק מהרגע שאני פה. החוק הזה הוא לא טוב בשבילנו, כי הוא משנה את הכימיה והתפקידים בקבוצה. אנחנו משחקים נגד גלבוע בשיטה אחרת, זה לא קל, ואנחנו לא מתאמנים על זה".

המחאה של הצהובים נגד חוקי הליגה הגיעה אמש לשיא נוסף כשאוהדי הקבוצה הדביקו כרזות בגנותו של יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל על כסאו בהיכל. ביום שני תערוך מנהלת הליגה מסיבת עיתונאים כדי להדוף את טענות הצהובים, אבל במכבי נחושים כי אותם חוקים פוגעים בהם בצורה קשה מאוד.

יאניס ספרופולוס. מגד גוזני
גם הוא מדקלם את האמירות של ראשי מכבי תל אביב. ספרופולוס/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully