וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשחרר את הרסן: צומת הדרכים של ברק בכר בהפועל באר שבע

15.1.2019 / 15:30

התזמון המפתיע של הודעות השחרור, הביקורת על בכר ("העונה הוא היה צריך להיות יותר חם ומחבק"), השיחות עם האוהדים וההחלטה הקשה לגבי צדק. יניב טוכמן על הניסיונות של האלופה לבנות את עצמה מחדש והקבוצה שמחכה לה בפינה הערב

צילום: שלומי גבאי. עריכה: מתן חדד

1. מהפכה שלישית בחצי עונה

הפועל באר שבע בנתה את עצמה שלוש פעמים העונה. בפעם הראשונה בקיץ אחרי האליפות השלישית. בפעם השנייה אחרי ההדחה מאירופה. הפעם השלישית בה הקבוצה נבנית מתרחשת ממש בימים אלה. ברק בכר קיבל את הקרדיט לשקם את העונה הכושלת עד כה ולבנות כבר מעכשיו קבוצה חדשה לקראת העונה הבאה, והפעולות הראשונות כבר נעשו. ז'וליאן סטו ומיהאי קורהוט שוחררו וג'ון אוגו בדרך לעזוב כבר בחלון הזה. קווין טאפוקו ובן תורג'מן צורפו ויהיו עוד שחקנים שיגיעו. אחרי שלוש אליפויות בשלוש שנים, בבאר שבע חושבים שמגיעה לבכר הזדמנות נוספת.

"אתה לא יכול להתייחס למאמן שהוביל אותך לשלוש אליפויות כאילו הוא עוד מאמן שנכשל", אומר גורם בהפועל באר שבע. "מגיע לברק קרדיט גדול על העונות שעברו ואם העונה הזו היא כישלון מתמשך, זה לא צריך להיספר לו כעונה שבגללה הוא צריך לאבד את האמון". לבכר יש חוזה עד 2022. גם אם יודח הערב מגביע המדינה וגם אם לא ישיג את הכרטיס לאירופה דרך הליגה, הוא אמור להמשיך לעונה הבאה ולנסות להחזיר את הפועל באר שבע למסלול שאלונה ברקת מייעדת לקבוצה. כל הפעולות שנעשות כרגע מלמדות שהמערכת הולכת איתו. הבעלים אלונה ברקת והמנכ"ל אסי רחמים מצאו את עצמם באחרונה בהרבה שיחות עם אוהדים. בנסיון לייצר עבור המועדון ועבור בכר תנאי עבודה אופטימליים גם מכיוון היציעים. "אלונה מאוד רוצה שברק יחזור להצליח. זה הרי ברור", אומרים בסביבתה. "היא מחכה לשינוי יותר מכל אחד אחר".

עוד בנושא

הערב: מכבי נתניה - הפועל באר שבע בשמינית גמר הגביע (20:45, ספורט 5)
ג'ון אוגו עשוי לעזוב את באר שבע בימים הקרובים, זאחוביץ' הוצע
אברהם גרנט כבר מושך בחוטים במכבי חיפה? בלבול מגיב לספקולציות
איגוד השופטים בדק אם ניתן להמיר את האדום לשכטר באדום לריקן

קווין טאפוקו קשר הפועל באר שבע עם אלונה ברקת הבעלים. אתר הפועל באר שבע, אתר רשמי
בונים את העונה הבאה. אלונה ברקת עם קווין טאפוקו/אתר רשמי, אתר הפועל באר שבע

2. הקושי הכי גדול של בכר

ברק בכר הוא טיפוס מיוחד. אפילו די שונה ממרבית המאמנים שעובדים כאן בליגה. כאלה שהיו חניכיו וכאלה שעבדו לצידו מספרים על אדם שמבנה האישיות שלו יוצא דופן. בכר לא יתקרב יותר מדי לשחקניו. הוא יאפשר לצוות שלצידו הרבה מרחב. הוא לא חשדן, לא חנפן ולא מערבב. לעתים נדמה מהצד כי מדובר בטיפוס מתנשא. כך היה גם אפשר לחשוב במסיבת העיתונאים האחרונה שלו אחרי ההפסד למכבי חיפה, אבל בסביבתו טוענים שזה לא כך.

"נכון שברק הוא לא יובל נעים ולא סלובודן דראפיץ', אבל זה לא שמדובר כאן באדם שחצן. ממש לא", אומרים בסביבתו. "אבל בהחלט יכול להיות שהעונה הוא משלם קצת מחיר על כך שבמבנה האישיות שלו, הוא לא איש שמתחבר לכל אחד בקלות. פה ושם ברק יכול גם לזרוק איזו הלצה באימון והעובדה שהוא נותן לצוות שלו הרבה חופש פעולה מלמדת שהוא רחוק מלהיות פרנואיד שחושש למעמדו, אבל יכול להיות שהעונה הזו בכר היה צריך להיות יותר חם ומחבק. לא במקרה ברק אמר שזו העונה הכי חשובה לקריירה שלו. הוא יודע את זה יותר טוב מכולם וכמובן שעבורו הכישלון של העונה זה הדבר הכי קשה כי כולם ציפו ממנו, אפילו אחרי שלוש אליפויות וכשהוא בונה קבוצה חדשה, שלא תהיה כזו התרסקות. והכי קשה זה שהוא לא מצליח להרים את הקבוצה ולהתרומם. זה המבחן הכי גדול של הקריירה שלו כי סגל שחקנים יש לו והחוכמה היא לדעת לצאת מהמשבר".

עוד באותו נושא

עליבות עם כוכבית: סיכום המחזור של אורן יוסיפוביץ

לכתבה המלאה
ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. קובי אליהו
"לא במקרה הוא אמר שזו העונה הכי חשובה לקריירה שלו". ברק בכר/קובי אליהו

3. הפרידה ההכרחית משיר צדק

ההחלטה של בכר להיפרד משיר צדק ערב המשחק החשוב מול מכבי נתניה באיצטדיון היהלום הלילה, עשויה להיות אפילו יותר קריטית ממה שחשבו בבאר שבע בתחילה. לואי טהא הורחק בשבת האחרונה. מיגל ויטור סוחב עדיין בעיות בריאותיות זכר לפציעה הארוכה שלו וחאתם עבד אלחמיד גם לא כשיר במאה אחוז. מרואן קבהא הקשר יוצב הערב כבלם וכל מי שישחק לצידו לא יהיה אידיאלי כי הוא לא כשיר במאה אחוז. ובכל זאת בכר החליט אתמול בבוקר להודיע לצדק על פרידה. בדיעבד ההיסטוריה היתה יכולה להיכתב אחרת, כי הופעה טובה שלו הערב היתה יכולה לשנות הכל אבל צדק יהיה קרוב לוודאי בבית ולא באיצטדיון ויחשוב ארוכות על מה שהוא עבר בשנתיים האחרונות בבאר שבע. בינואר 2017 החליטו בבאר שבע שצדק עשה מספיק בשביל לזכות בחוזה חדש עד יוני 2021. ארבע שנים וחצי של חוזה חדש.

"מבחינתנו הוא היה קפטן. הוא היה כמו אליניב ברדה ומכאן השבר הגדול", אומרים בהפועל באר שבע. "מבחינת באר שבע שיר צדק היה צריך להיות חלק ממנה עד סוף הקריירה שלו. אף אחד לא העריך שהוא יהיה כל כך כועס וממורמר כשהוא לא משחק אבל זה היה המצב וזה היה מאוד שקוף וברור. שיר לא ידע להכיל את זה שהוא הפך להיות שחקן ספסל. גם אם הוא חשב שזה לא מקצועי ושמגיע לו לשחק, הוא היה חייב לדעת להתנהל אחרת ולקבל את ההחלטה עד אשר ישתנה המצב שלו והוא יהיה שוב שחקן הרכב. מבחינת המועדון, צדק כמו אליניב וכמו מאור מליקסון הם מעמודי התווך שהיו כאן, אבל הוא לא הצליח לחיות עם זה שהוא כבר לא שחקן הרכב והשינוי היה חייב להיעשות".

בכר בחר לעשות את הצעד שלו ולהודיע לארבעת השחקנים על שחרורם יממה לפני המשחק החשוב הערב. אולי הוא חשב שזה יתרום משהו. יזעזע. ינער את השחקנים שלו לפני ההתמודדות הערב. אתמול הועלתה טענה די צודקת מצד אחד שכל הרביעייה שקיבלה הודעות לא היתה רביעייה של שחקני הרכב ואיך זה שדווקא הם משלמים את המחיר, אבל קבוצת כדורגל היא הרבה יותר מה-11 שפותחים בכל משחק. קבוצת כדורגל חיה על סמך מה שקורה כל השבוע באימוניה ואי אפשר לבוא ולתת תפוקה בשבת אם כל השבוע האווירה באימונים היא שיש חצי קבוצה שרוצה לשחק במקום חצי הקבוצה שמשחקת. את זה רוצה בכר לשנות. וזה יהיה המבחן הגדול שלו.

שיר צדק שחקן הפועל באר שבע מול צחי גיגי שוער מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
"לא ידע להכיל את זה שהוא הפך להיות שחקן ספסל". שיר צדק/ברני ארדוב

4. השורדים, בינתיים

חנן ממן ועדן בן בסט לא היו בין השחקנים שנקראו אתמול לשיחות עם ברק בכר והמנכ"ל אסי רחמים. דווקא השניים האלה היו בין הראשונים שהיו מועמדים לעזוב בחלון הזה, אבל בבאר שבע החליטו שמיוזמתם לא תהיה פנייה אל שניהם בבקשה למצוא קבוצה אחרת. "כדורגל הוא דינמי ואם נפסיד בגביע דברים יכולים להשתנות אבל מיוזמה שלנו לא תהיה פנייה אליהם לעזוב. אם הם ירצו ללכת ויביאו קבוצות זה כבר משהו אחר", אומרים במועדון. באר שבע גם לא תנהג כמנהג חלק מהקבוצות שהופכות שחקנים למנודים. החל ממחר ימשיכו שיר צדק, דור אלו, ניב זריהן וחן עזרא להתאמן יחד עם הקבוצה עד אשר ימצאו קבוצות אחרות. וגם אם הם לא ימצאו קבוצות או שיהיו קבוצות שלא יוכלו לעמוד בחוזים שלהם, הפועל באר שבע תנהג בהם בכבוד יתר ותשלם להם את כל מה שמגיע להם על פי החוזים שלהם.

5. נתניה מחכה בפינה

מכל הקבוצות שבאר שבע היתה יכולה להגריל, דומה שהמפגש הערב מול מכבי נתניה בחוץ הוא הכי צפוי הדחה שהיא היתה יכולה לקבל. מעבר לזה שבאר שבע מגיעה למשחק רחוקה מלהיות מוכנה, בנתניה באים למשחק הזה כאילו מדובר במשחק הכי חשוב של העונה ויש ביציעים אפילו עוד זכרון מאותה עונה שבאר שבע הורידה את נתניה ליגה. למן תחילת העונה, סימן הבעלים אייל סגל את גביע המדינה כמטרה שהוא מוכן לתת בשבילה הרבה.

מעבר לעובדה שמדובר בתואר שאפשר להשיג, כי אליפות היא לא בהישג יד, בנתניה משוכנעים שהמשך המסע בגביע יביא גם לאנרגיות הרבה יותר טובות בליגה ומכאן הסיכוי להצליח להעפיל לפלייאוף העליון יגדל. "עם מה שקורה העונה בליגה, נתניה צריכה ויכולה להשיג כרטיס לאירופה", אמרו במועדון לקראת המשחק הערב. "בין אם זה יהיה דרך הליגה ובין אם זה יהיה דרך הגביע. כרטיס לאירופה יהיה הוכחה להתקדמות גדולה של המועדון ואם זה יקרה אחרי מכירת דיא סבע, שחרור ערן לוי ואיבוד דן גלזר, זה יראה על עוצמות שיש למועדון".

שחקני מכבי נתניה: סתיו פיניש (מימין), אילון ירושלמי, גולן אלקסלסי, דולב אזולאי. אדריאן הרבשטיין
חולמים על אירופה. שחקני מכבי נתניה/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully