וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציאות בהמתנה: מכבי תל אביב מיואשת לפני המשחק מול פנרבחצ'ה

עיכוב מכעיס בשדה התעופה, התמהמות שעלתה ביוקר בהחתמת רכז ותלות מדאיגה בחזרתו של ווילבקין לכושר. מכבי תל אביב תקועה מתמיד, והמספרים מצביעים על כך שאוברדוביץ' לא יתקשה לנקום בצהובים ובספרופולוס. התקווה: הלו"ז בהמשך

שחקן מכבי תל אביב דיאנדרה קיין מאוכזב. דני מרון
אפילו אלילת המזל נגדם. דיאנדרה קיין/דני מרון

1. "לא פשוט לבצע שינוי אחרי אימון אחד בלבד", אמר - וצדק - מאמן מכבי תל אביב, יאניס ספרופולוס, בתום ההפסד לאנאדולו אפס באיסטנבול. הוא בוודאי לא שיער שהוא יעמוד באותו מצב גם 48 שעות מאוחר יותר, לקראת משחקו הביתי הראשון ביד אליהו, הערב (חמישי, 21:05) נגד פנרבחצ'ה. טעות ברישום השמות לטיסה מאיסטנבול לנמל התעופה בן גוריון אתמול בצהריים עלתה לקבוצה ביוקר: היציאה נדחתה בחמש שעות, ולמעט סשן זריקות לסל הבוקר, הקבוצה אפילו לא התאמנה בין שני המשחקים.

האוהדים הוותיקים של מכבי זוכרים בוודאי את סדרת הפלייאוף המיתולוגית בין קבוצתם לבין פאף בולוניה ב-2000. אז, הפסידו הצהובים במשחק הראשון ביד אליהו ואיבדו את יתרון הביתיות, אבל הדהימו כעבור יומיים באיטליה ולבסוף עלו לפיינל פור. מכבי הגיעה לבולוניה עוד לפני הבולונזים, ובמועדון היו משוכנעים אז שהכושר הארגוני העניק להם יתרון משמעותי בתפר הקצר שבין שני המפגשים. 18 שנים מאוחר יותר, המצב הפוך; הטורקים הם היחידים שהתאמנו אתמול בהיכל. ואם לא מדובר בכשל ניהולי שהוביל לעיכוב - אז מתברר שבימים קשים גם אלילת המזל מפנה את גבה לעבר האלופה הישראלית.

עוד בנושא

הערב: מכבי תל אביב - פנרבחצ'ה (21:05, ספורט 5)
עוד הערב ביורוליג: בלאט ואולימפיאקוס נגד ריאל מדריד המושלמת
הקרב על ניקולה וויצי'ץ': דני פדרמן יתעקש להשאירו במכבי תל אביב?

אפילו אוברדוביץ' צלף אתמול בהיכל

2. על פניו, מכבי תל אביב מקבלת הערב יריבה בהזמנה: המאמן היחיד ביורוליג שהתארח פעמיים בשנתיים האחרונות ביד אליהו ויצא בלא ניצחון הוא לא אחר מאשר ז'ליקו אוברדוביץ'. ממשחקו האחרון נגד ספרופולוס הוא יצא מובס 95:70 בידי אולימפיאקוס, אשתקד בהיכל השלום והאחווה.

ועכשיו לנימה רצינית יותר. פנרבחצ'ה נשענת על ההמשכיות שלה, ואף שאיבדה בשנתיים האחרונות נכסים לא מבוטלים לטובת חוזים ב-NBA (בראד וונאמייקר, ג'יימס נאנלי, בוגדן בוגדנוביץ' ואפיי יודו), היא הצליחה להשאיר בשורותיה שמונה שחקני רוטציה. האלופה הטורקית תלויה העונה יותר מתמיד במנהיגות של הרכז היווני קוסטאס סלוקאס, אבל בעידן שבו יותר ויותר קבוצות מסתמכות על יותר ויותר קלעים - היא שומרת אמונים לקונספט של שני גבוהים על הפרקט בכל רגע נתון, כשאת הקו הקדמי שלה מובילים יאן וסלי, ז'ופרי לוברן וניקולו מלי.

עד כמה מתורגלים הטורקים בשיטה של אוברדוביץ', ועד כמה קשה לזעזע את המערכת, יעיד הנתון הבא: בשתי העונות החולפות - כמו גם בשבוע שעבר בפיראוס - הופיעה פנרבחצ'ה בשבעה משחקים ללא אחד משחקני הפנים המובילים שלה; מאזנה: שבעה ניצחונות ואפס הפסדים. אפילו לא מכה קלה בכנף.

עוד באותו נושא

זאת ההנהלה, טמבל: עוד מאמן התחלף, ומכבי תל אביב נותרה אותה מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
אינפו מכבי. עיבוד תמונה
אינפו מכבי/עיבוד תמונה

בתחילת העונה, כל עוד טאריק בלאק היה בריא וכשיר, הצליחה מכבי להעמיד קו הגנתי מרשים באזור הצבע ולמזער נזקים מצד הסנטרים היריבים. אלא שמאז נפצע, וגם לאחר שחזר במצב לא אופטימלי, התמונה התהפכה - ואזור הצבע הפך פרוץ. אלה המדדים שספגה מכבי בעמדה מספר 5 במשחקים האחרונים; שלשום, בראיינט דאנסטון וטיבור פלייס חיברו 38 נקודות מדד נגד הצהובים, ולפניהם הספיקו גוסטבו איון ואדי טבארס להגיע ל-42. אוליס באאס, הפאוור פורוורד המסיבי של גראן קנאריה, הוכתר בשבוע שעבר לשחקן המחזור עם מדד 32.

seperator

3. עם אימונים או בלי, במצב כשירות מלא או לא, אחרי שיעבור הערב את טבילת האש הביתית ביד אליהו יגיע ספרופולוס לצד הסימפטי יותר של לוח הזמנים הלא מאוזן ביורוליג. ארבעה מחמשת משחקיו הקרובים יהיו בבית, וממחר עד תחילת 2019 הוא לא ייתקל עוד ביריבות מהצמרת הגבוהה.

מעט מדי? מאוחר מדי? ימים יגידו. האיש הראשון שיוכל לענות לשאלה הזו הוא סקוטי ווילבקין. אחרי פתיחת עונה פנטסטית, הרכז האמריקאי מתקשה לחזור לקצב: בשלושת המשחקים הראשונים של העונה הוא עמד על 20.6 נקודות, 50 אחוזים לשלוש ושישה אסיסטים, אבל מאז חזר מהפציעה צנח לשבע נקודות, 19 אחוזים לשלוש ו-3.2 אסיסטים בלבד.

אל מול התלות האבסולוטית בווילבקין יבלוט דווקא הרכז המחליף של האורחים, אריק גרין. במכבי התמהמהו במשך שלושה שבועות מרגע פציעתו של ג'רמי פארגו ורק אז פנו לרכז האמריקאי, שפתח את העונה ללא קבוצה. אלא שבשעה שהם הגישו לו את ההצעה נכנסה פנרבחצ'ה לתמונה, יומיים בלבד לאחר שאיבדה את טיילר אניס בפציעה מחרידה.

בשלב הזה כבר לא היה לצהובים סיכוי לעמוד מול כוחה של סגנית אלופת אירופה, שהציעה לגרין חוזה הגבוה בכ-300 אלף דולר לעונה מזה שהוצע לו בתל אביב. "הייתי בהתלבטות בין מכבי לפנר, ולמען האמת לא הייתי בטוח כמה אתאים לקבוצה הטורקית, אבל כשקיבלתי שיחת טלפון מז'ליקו אוברדוביץ' הבנתי שעליי ללכת לשחק אצלו", סיפר השבוע ל"יורוהופס".

האזינו לפרק החדש של "הפודיום": קמפיין הנבחרת, ליגת האומות וסופר קלאסיקו חלק ב'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully