וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאת ההנהלה, טמבל: עוד מאמן התחלף, ומכבי תל אביב נותרה אותה מכבי תל אביב

21.11.2018 / 8:25

ספרופולוס העמיד קו הגנתי, דחף את שחקניו לריבאונד ההתקפה וניסה להפוך את ווילבקין לתואם ספאנוליס, אבל נותר תלוי באלתורים של אובריאנט. וגם: אם נתניהו יכול לקצר ביקור בפריס, מדוע אי אפשר לבטל ביקור אצל בנדר? ומי הם ארבעת הסגנים של המנכ"ל שלא קיים?

ז'ליקו אוברדוביץ' עם יאניס ספרופולוס. GettyImages
יש עוד הרבה עבודה. ספרופולוס/GettyImages

1. הבלדה לזעזוע

הופעות בכורה למאמני מכבי תל אביב באמצע העונה:

ספרופולוס: הפסד 90:77 לאנאדולו אפס
בגאצקיס: הפסד 101:88 לבאסקוניה
ליובין: הפסד 80:76 לצסק"א מוסקבה
הדר: ניצחון 92:98 על גלאטסראיי
טבק: הפסד 88:82 לצסק"א מוסקבה
אבן: הפסד 84:73 לדרושפאקה

1:21 דקות לסיום הרבע השלישי, אמש (שלישי) בסינאן ארדם דום, קלע ברוק מוטום את הסל הראשון שלו במשחק, סחט עבירה מג'וני אובריאנט והעלה את אנאדולו אפס ליתרון 50:59. יאניס ספרופולוס הסתובב לאחור, הביט שמאלה לעברו של ארגין עתמאן וקיווה שאולי יסכים ללחוץ את ידו ולהיפרד כידיד.

ככה זה אצל המאמן היווני: בביקורו האחרון באיסטנבול, אשתקד, הוא ספג 58 נקודות וניצח; אבל אז הוא היה עם אולימפיאקוס. מכבי תל אביב, הוא כבר מתחיל להבין ולהפנים, זו אופרה אחרת לגמרי. כשהיריבה מגיעה ל-60, זה בסך הכל סימן שנותרו לה עוד 30 נקודות בבנק.

ספרופולוס הרוויח בצדק את המוניטין שצבר כאחד ממאמני ההגנה המבריקים ביורוליג, וזה המסר שרצה להעביר מן הרגע הראשון. החמישייה שבחר להעלות במשחק הבכורה שלו אינה הכי מאוזנת, והחלוקה לעמדות אינה מתבצעת בה לפי הספר, אבל מדובר בהרכב הכי הגנתי שהיווני יכול היה לחבר - גם אם זה אומר שאנג'לו קלויארו יתופקד כגבוה שלישי ודיאנדרה קיין יפתח כסקנד גארד על חשבונו של מייקל רול.

מכבי תל אביב בעידן ספרופולוס תתנפל על ריבאונדים בהתקפה, וכרבע מסלי השדה שלה אתמול הושגו בהזדמנויות שניות ושלישיות; בקבוצה שנאלצת להסתיר לא מעט חורים בהגנה, אולי יש היגיון בהאטת הקצב שתוביל למזעור מספר הפוזשנים של היריבה - אבל בלי לפתח משחק ריצה היא תתקשה ליצור יש מאין. להפסקת המחצית ירדו הצהובים בפיגור מינימלי יחסית של שבע נקודות, אבל בקצב המשחק זה נראה כמו הרבה יותר. ככל שהדקות נקפו, זה באמת התברר כהרבה יותר.

אז איך מאמן ההגנה המהולל, שספג 90 נקודות רק שש פעמים ב-122 משחקים לאורך ארבע שנים באולימפיאקוס, מגיע למנה הזו במשחקו הראשון עם מכבי? מלבד התנאים האובייקטיביים שדורשים מופעי קוסמות כדי לחולל מהפכה באימון אחד, צריך להכיר במציאות: מאמן הגנה יש, שחקני הגנה - פחות. זמן לסיכומים? לא. סימני ייאוש? ממש לא. אבל זה הולך להיות חתיכת אתגרופולוס.

עוד בנושא:

יורוליג: הפסד חמישי ברציפות למכבי תל אביב - הפעם 90:77 לאנאדולו אפס
יאניס ספרופולוס: "לא פשוט לבצע שינוי אחרי אימון אחד בלבד"

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
בלי משחק ריצה זה לא יעבוד. ווילבקין/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

2. אפס 13, ווילבקין 1

מי שנראה חיוור מכולם היה סקוטי ווילבקין. זה היה מחזה די עצוב, למען האמת; הרי רק לפני חצי שנה הוא יכול היה להיבחר לראשות העיר איסטנבול, אחרי שהצעיד את דרושפאקה לזכייה ביורוקאפ בעונת MVP מהדהדת, קיבל דרכון טורקי והתגייס לנבחרת הלאומית. והנה, כך הוא חזר בפעם הראשונה כאורח.

אבל ההיסטוריה מלמדת שזה לא אמור להפתיע. אם יש יריבה שיודעת לתסכל את ווילבקין, למזער את נזקיו ולהוציא ממנו את המינימום, זו אנאדולו אפס. המספרים מספרים: אתמול היא פגשה את הרכז בפעם ה-14 מאז נחת לראשונה במדינה. מאזנו: ניצחון אחד לעומת 13 הפסדים.

ספרופולוס ינסה להפוך את ווילבקין לוואסיליס ספאנוליס שלו. הגם שמדובר בשני שחקנים שונים לחלוטין זה מזה, התפקיד והמשמעות אמורים להיות דומים: ווילבקין מצא עצמו אמש במשך דקות לא מעטות כמוביל כדור שני, שאמור להוציא לפועל יותר מאשר לנהל את המשחק. כפי שהיה לפני שנתיים תחת דיוויד בלאט בדאצ'קה. ההבדלים, אפעס, תהומיים: בקבוצה הטורקית שיחק אז בראד וונאמייקר, בעוד שלצד ספאנוליס שיחקו ונגליס מנצריס, אריק גרין, אייסי לואו ואחרים. במכבי, לעומת זאת, יש את קנדריק ריי.

היחיד שהצליח להפיק תצוגה חיובית היה ג'וני אובריאנט, וזה אולי אומר הכל. מבט על רשימת הזרים שספרופולוס הנחית בפיראוס מלמדת שהפרווורד האמריקאי רחוק מלהיות כוס התה שלו; אבל כשהשטף ההתקפי היה כל כך תקוע, נדרשו האלתורים שלו ואף הצליחו מפעם לפעם.

אובריאנט מפגין עקומת למידה מסוימת, מקבל החלטות טובות יותר ואפילו מעמיד שישה אסיסטים בשלושת המשחקים האחרונים, אבל עיקר הבעיה נעוצה בעמדה שבה צריך להציב אותו: אין לו את הרגליים לשמור על שחקנים בעמדת הפאוור פורוורד, בעוד שעמדת הסנטר תפוסה רוב הזמן על ידי טאריק בלאק.

עוד באותו נושא

יורוליג: הפסד חמישי ברציפות למכבי תל אביב - הפעם 90:77 לאנאדולו אפס

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב ג'וני אובריאנט. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
היחיד שהצליח להפיק תצוגה חיובית היה ג'וני אובריאנט, וזה אולי אומר הכל/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

3. מנהיגות בהיחבא

ב-27 במארס 2014 קרה דבר נדיר. גלאטסראיי טיילה לניצחון חוץ בקובנה 72:84. שרונאס יאסיקביצ'יוס, אז עוד בעמדת הרכז, קלע חמש נקודות לז'לגיריס. ומה היה כל כך מיוחד במשחק הזה? אז, בפעם האחרונה עד אתמול, הצליח ארגין עתמאן לחבר שלושה ניצחונות רצופים ביורוליג. מאז, במשך ארבע שנים ושמונה חודשים, היו לו עוד 85 הופעות כמאמן גלא ואפס, והוא ניפק חמישה צמדי ניצחונות, אבל שלישייה הצליח ליילד רק אמש.

גם מכבי תל אביב לא הייתה מתנגדת לשחזר הישג או שניים מימי 2014 העליזים. אבל היא משלמת את מחיר היוהרה של עונת הקסם ההיא: על מלחמות הקרדיטים, על היעדר הפרגון, על ההתערבות הבוטה בעבודת המאמן. כי הרי לא ספרופולוס הפסיד אתמול, ולא ווילבקין, וגם לא ריי.

מי שהפסידו אתמול, ומי שהביאו את מכבי עד לקרקעית טבלת היורוליג בבוקר זה, הם הספינולוגים שמכרו במשך חודשים את תוכנית הפיצול ההזויה כדי לכסות על כישלונותיהם; אלה שלפני ארבעה שבועות בישרו כי ג'רמי פארגו יוצא לטיפולים וישוב בעוד שלושה שבועות - ומאז נעלמו עקבותיו; אלה שלאחר פציעתו של פארגו התמהמהו במשך שבועות ארוכים עם החתמתו של אריק גרין, וכשסוף סוף התעוררו יכלו רק לצלם את פנרבחצ'ה חוטפת להם אותו מתחת לאף, 48 שעות לאחר שאיבדה את טיילר אניס.

seperator

המנהיגות במכבי תל אביב היא מנהיגות מסוג אחר. מנהיגות שאינה מאמינה בשקיפות. מנהיגות שאינה מאמינה בעצמה. מנהיגות שמעדיפה להתחבא ולהסתתר. למועדון יש משנה למנכ"ל ועוד שלושה סמנכ"לים - אבל הארבעה אינם סגנים ומשנה של אף אחד, כי במכבי אין מנכ"ל. מי שמבצע את התפקיד בפועל, דני פדרמן, מקפיד לא לשאת בתואר רשמי, אף שהוא נחשב לאיש החזק ולמתווה המדיניות של הצהובים. אולי הוא יודע למה הוא לא רוצה את הטייטל: זה שבועות ארוכים שהוא נמצא בנופש הרחק מישראל, והוא נראה כמי שאיבד עניין ו/או שליטה. וזו, מתברר, רוח המפקד.

הרי במשך שנים סיפרו במכבי שהמנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' לא באמת קיבל את ההחלטות המקצועיות. עכשיו, כשקיבל סוף סוף - או שלא - את המפתחות, הוא החמיץ את הימים הקריטיים ביותר בגלל שטס לארה"ב. "זו נסיעה שתוכננה מראש", הסבירו במועדון. בסך הכל הגיוני. ראש הממשלה יכול לקצר את ביקורו בפריס בגלל ההסלמה בדרום ולמהר לשוב ארצה, אבל לבטל ביקור בשירות דראגן בנדר זה כבר בגדר הבלתי אפשרי.

זאת הכלכלה, טמבל - ביל קלינטון, 1992.
זאת ההנהלה, טמבל - מכבי תל אביב, 2018.

ניקולה ווייצ'יץ' עם דני פדרמן. יוסי ציפקיס
זה שבועות ארוכים שהוא נמצא בנופש הרחק מישראל, והוא נראה כמי שאיבד עניין ו/או שליטה. וזו, מתברר, רוח המפקד. דני פדרמן עם וויצ'יץ'/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully